Saknar svenska undertexter

Moderator: otto

Madmaxxz
Inlägg: 8
Blev medlem: sön feb 25, 2018 9:06 am

Re: Saknar svenska undertexter

Inlägg av Madmaxxz »

Freddyk skulle uppskatta om du kan på något sätt fixa min box om du får ip adress och log in på dreamboxen och du kan göra det från dig om du kan ? Eller skicka boxen bor i Västerås skulle verkligen vilja fixa boxen ? Eller via telefon guida mig hur jag ska gå igenom hela processen ? Jag är helt ny på det här du får ursäkta att jag ställer massa frågor vill bara fixa så det funkar har nyligen köpt 1 års abonnemang jobbigt när det inte funkar som det ska :)
Madmaxxz
Inlägg: 8
Blev medlem: sön feb 25, 2018 9:06 am

Re: Saknar svenska undertexter

Inlägg av Madmaxxz »

Om man byter till en Mag 256 slipper man dessa problem då med text och epg som med dream boxen ?
Edo
Inlägg: 146
Blev medlem: ons nov 16, 2016 4:25 pm

Re: Saknar svenska undertexter

Inlägg av Edo »

Hej...
Sista tiden måste man manuellt ändra undertexter på tex. C-more varje gång man skiftar kanal...
Det va inte så förr och jag har inte ändrat nåt? Räckte ändra en gång...
Jag har en MAG 254W2

Sen har man inte undertexter på alla kanalar..Långtifrån det...Tex.. Vissa Viasat kanaler saknar plus tex Nat wild och vissa Discovery...Har ändrat på teletext inställning men hjälper inte hela vägen...Men som sagt nu är mitt bekymmer att jag måste ändra manuellt varje gång..
Tacksam för förslag..
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Saknar svenska undertexter

Inlägg av otto »

Edo skrev:Hej...
Sista tiden måste man manuellt ändra undertexter på tex. C-more varje gång man skiftar kanal...
Det va inte så förr och jag har inte ändrat nåt? Räckte ändra en gång...
Jag har en MAG 254W2

Sen har man inte undertexter på alla kanalar..Långtifrån det...Tex.. Vissa Viasat kanaler saknar plus tex Nat wild och vissa Discovery...Har ändrat på teletext inställning men hjälper inte hela vägen...Men som sagt nu är mitt bekymmer att jag måste ändra manuellt varje gång..
Tacksam för förslag..
Hejsan Edo
Alla har samma problem som du har med undertexter.
Sedan får du nog leva med att ändra texten manuellt så länge.
OttO
Skriv svar