Sida 37 av 41

Re: Lagg/Frysningar

Postat: sön okt 13, 2019 4:22 pm
av FreddyK
bamsebuse skrev:Det är konstigt att i stort sett alla kanaler funkar felfritt fram till 17.00 sen börjar det hacka.Kan det vara överbelastning hos Telenor?
Det mesta fungerar som det ska här även under kvällstid.
Däremot är vissa kanaler nere eller har problem och i det fallet skulle jag säga det är ett problem med källan.
Om det inte fungerar alls så kanske man ska testa dom vanliga felsökningsåtgärderna.
Testa starta om både router och box och testa ändra DNS i router till Google DNS 8.8.8.8, 8.8.4.4 eller Cloudflare 1.1.1.1, 1.0.0.1.
Annan DNS hjälper däremot inte mot lagg utan har enbart som uppgift att slå upp adresser till IP nummer som kan vara ett problem med vissa DNS.

Re: Lagg/Frysningar

Postat: lör okt 26, 2019 1:19 pm
av Dgr8
När det gäller cmore som det generellt verkar vara mycket lagg på, vad beror felet på?

Kan det vara något kopplat till att man använder portalen? För när jag använder mobilappen för att kolla igenom laggar det inte alls nästan...? Skumt?

Re: Lagg/Frysningar

Postat: fre nov 08, 2019 7:14 pm
av bamsebuse
Jag kör ju inte via routern utan direkt i Telenors mediabox och det laggar alltid efter kl 17.Det borde ju vara överbelastning någonstans gissar jag.Jag har beställt uppgradering till 250 Gb nu men det har kanske ingen betydelse?

Re: Lagg/Frysningar

Postat: fre nov 08, 2019 10:35 pm
av FreddyK
Nej det räcker utan problem med ca 20-30mbit ifall man inte gör nåt annat samtidigt.
Det är andra faktorer som spelar in som belastning på område/statsnät, sin internetleverantör, routing osv.
Många gånger kan det vara prylarna hemma med t.ex. en dålig router från sin leverantör så rekommenderar att skaffa sig en egen bättre.
Kan hjälpa och kolla inställningarna i routern med och inställningar i boxen ifall det går att öka buffer inställningarna.
Enkelt sätt att kolla om det är routern är att koppla in direkt i väggen och se om det försvinner.
Ifall problemen enbart är på vissa kanaler så är det oftast problem med källan och inte hos dig.

Re: Lagg/Frysningar

Postat: mån nov 11, 2019 5:54 pm
av bamsebuse
Jag har kört i vägguttaget hela tiden så routern är inte problemet.Jag har ändrat url till webbportalen nu och lagget är i stort sett borta och kanalbyte är snabbare men istället har det blivit helt svart på nästan alla kanaler 2 gånger den sista timmen.Kanalerna kommer igen efter ett par min.

Re: Lagg/Frysningar

Postat: ons nov 13, 2019 5:34 pm
av bamsebuse
Nu är problemet tillbaka på en många kanaler med lagg och osynk text-tal.Fan jag trodde problemet var löst med ny portal.

Re: Lagg/Frysningar

Postat: tor nov 21, 2019 12:36 am
av ardian
Hej alla positiva människor , mitt problem är att varje gång jag startar Iptv på min Samsung är det är no connection på url 1. Trycker på ok och då kommer jag på min favorit lista som jag har sparat. Där funkar alla kanaler felfritt . Vad gör jag för fel ?

Re: Lagg/Frysningar

Postat: mån dec 09, 2019 9:04 pm
av Csjodahl
Har jätteproblem med viasat just nu under west ham - arsenal. Funkar inte kolla via svensk utan får gå in via skysport istället. Vet någon vad problemet är?
Har comhem 250 mbit/s så inte Internetet. Gäller bara viasat och det är ofta som den kanalen krånglar.

//Christopher

Re: Lagg/Frysningar

Postat: tis dec 10, 2019 5:25 pm
av FreddyK
Om det är problem med enstaka kanaler så beror det oftast på problem med källan.

Re: Lagg/Frysningar

Postat: tor jan 02, 2020 5:09 pm
av Ardygon
Jag kan säga så här.
Jag har haft abonnemang i 10 månader nu och kan i princip inte se en enda kanal utan lagg(betalade för 12 månader). Jag bor utomlands (inom EU) och har haft 2 olika ISP's men ändå haft stora problem med lagg/frysningar med IPTVKING. Problemet är inte hos Telia, problemet är hos er.

Det kommer inte bli en förlängning så vidare inte kvalitén höjs ordentligt, för det har varit osebart i flera månader nu.