Sida 1 av 41

Lagg/Frysningar

Postat: fre dec 08, 2017 2:30 pm
av admin
I skrivande stund är det många som har bredband från Telia som upplever lagg/frysningar eller att inga svenska kanaler fungerar öht. Detta verkar vara ett internt problem hos Telia och vi vet inte vad som orsakar detta. Vi har gjort många tester med Comhem och Bredbandsbolaget och kan inte hitta några fel hos dessa.

Ni som har Telia lagg upplever detta trots vårt tips om hastighetstest .

Vi kommer att återkomma med mer information när vi vet vad hos Telia som orsakar dessa problem
Testa din hastighet mot Holland enligt vår FAQ, de tider de hackar. Det är ingen idé att göra testet
när kanalerna inte hackar.

https://www.iptvking.me/regler-faq/

Testa gärna att ladda ner en fil från en holländsk server under kvällstid (alltså de tider de laggar) för att se
vad du får för hastigheter.

Du kan ladda ner denna till exempel och testa hastigheten med http://iperf.worldstream.nl/10000mb.bin

Du måste ligga över 30mbit/s

Det är tyvärr många svenska bredbandsleverantörer som fuskar, och ger dig inte ut den hastighet du betalat för, detta
händer oftast på kvällar och helger.

Re: Lagg/Frysningar

Postat: fre dec 08, 2017 2:54 pm
av admin
Nu har vi fått det bekräftat att Telia filtrerar alla kunder som försöker ansluta till diverse IPTV tjänster som levererar Svenska kanaler. Vi försöker se om det finns en lösning på detta så ni slipper byta bredbandsbolag

Re: Lagg/Frysningar

Postat: fre dec 08, 2017 2:59 pm
av admin
Update: Just nu testar vi olika sätt att komma runt Telias filtreringar. Ni som har Telia bör uppdatera denna tråden med information om hur de ser ut för er

Re: Lagg/Frysningar

Postat: fre dec 08, 2017 3:30 pm
av Kurupt164
Hej har problem med alla kanaler inga fungerar :(

Re: Lagg/Frysningar

Postat: fre dec 08, 2017 3:41 pm
av Smej
Inget funkar
Efter 10min på samma kanal kan den komma och funka 10-15sek sen försvinna
Har telia tur att man bara har 3mån test period

Re: Lagg/Frysningar

Postat: fre dec 08, 2017 3:43 pm
av admin
Kurupt164 skrev:Hej har problem med alla kanaler inga fungerar :(
Då har du Telia antar jag ?

Re: Lagg/Frysningar

Postat: fre dec 08, 2017 3:43 pm
av admin
Smej skrev:Inget funkar
Efter 10min på samma kanal kan den komma och funka 10-15sek sen försvinna
Har telia tur att man bara har 3mån test period
Telia Spärrar ALLA iptv leverantörers Svenska kanaler som de ser ut. De hjälper TV leverantörerna att bestrida pirat tv.
Detta är inget vi ansvarar för eller rår för, det är kampen mot pirattv och ett desperat försök att sätta stopp för detta.

Vi arbetar nu med olika tänkbara lösningar så det är bra om ni hojtar till så fort ni ser att de fungerar (om det ens är möjligt att kringgå Telias filter)

Många leverantörer har tackat nej till att hjälpa tv leverantörerna att filtrera internet då de tror på ett fritt internet för deras kunder, tyvärr är inte Telia och Viasat några av dem just nu

Re: Lagg/Frysningar

Postat: fre dec 08, 2017 3:52 pm
av Latmask
Jag tror felet ligger här om iptvking använder 8080 UDP Port
Följande portar är blockerade i Telias nät: 135-139, 445, 25, 53. Port 67 UDP och 8080 UDP är blockerade för inkommande trafik. Ytterligare portar som är blockerade för dig med wifi-router: 23, 123, 514, 1900, 5660, 51005.

Re: Lagg/Frysningar

Postat: fre dec 08, 2017 3:53 pm
av Kurupt164
admin skrev:
Kurupt164 skrev:Hej har problem med alla kanaler inga fungerar :(
Då har du Telia antar jag ?

Stämmer hoppas ni kan lösa detta

Re: Lagg/Frysningar

Postat: fre dec 08, 2017 4:05 pm
av Harmaja
peppar peppar men min tv funkar nu. har varit lattjo i 2 dagar. började funka för 10 min sedan.