Lagg/Frysningar

Moderator: otto

FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av FreddyK »

Då det gäller ljudet så kolla om du kan ställa in PCM.
Att du inte får ljud på många FHD beror på att dom ofta sänder i 5.1 och med fel inställning så får man inte ljud om man kopplar till TV eller förstärkare som inte kan hantera det ljudet.
Laggningar så är svaret samma som för alla andra frågor om lagg.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
lind83
Inlägg: 1
Blev medlem: lör okt 27, 2018 6:12 am

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av lind83 »

Hej! Jag har problem med SF kanalen. Efter jag tittat några minuter så börjar det lagga/frysa så till slut får man ge upp. Alla andra kanaler fungerar felfritt. Jag kör 100 lina och Apple TV med kabel. Någon mer som upplever det eller har tips vad man kan göra?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av FreddyK »

Om alla övriga kanaler fungerar som det ska så är det antagligen problem med källan så inget du kan göra.
Kollat själv ett tag nu och inga problem just nu iaf efter närmare 10 minuter.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Iceman56
Inlägg: 3
Blev medlem: mån okt 29, 2018 8:16 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av Iceman56 »

Har haft iptv i snart ett år utan problem. Men på sista tiden hackar o laggar nästan alla kanaler efter klockan 8 på kvällen. Det går inte att titta på tv då det hackar kontinuerligt. På dagen fungerar det som det ska. Bor i Malmö o flera med mig har samma problem, fast vi har olika leverantörer av bredband. Även kompisar i Thailand har samma problem. Nästan alla har en hundra lina så hastigheten är det inget fel på. Fler än jag som har samma problem? Alla har gjort hastighetskontroll så bredband är det inget fel på. Nån som har lösning på det här?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av FreddyK »

Gå igenom dom vanliga felsökningarna som skrivits om lite här och där och återkom.
Här fungerar det oftast fint bortsett från att enstaka kanaler kan strula ibland.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av otto »

Iceman56 skrev:Har haft iptv i snart ett år utan problem. Men på sista tiden hackar o laggar nästan alla kanaler efter klockan 8 på kvällen. Det går inte att titta på tv då det hackar kontinuerligt. På dagen fungerar det som det ska. Bor i Malmö o flera med mig har samma problem, fast vi har olika leverantörer av bredband. Även kompisar i Thailand har samma problem. Nästan alla har en hundra lina så hastigheten är det inget fel på. Fler än jag som har samma problem? Alla har gjort hastighetskontroll så bredband är det inget fel på. Nån som har lösning på det här?
Hejsan
Vilka kanaler har du problem med?
Jag har inga problem med lagg eller hackande bild
Det som just nu är problem är att visa kanaler ligger fel
Sedan vill jag veta lite mera än att alla kanaler är det fel på och alla mina kompisar har kollat sin hastighet
När har ni kört testet och mot vad?
Kör ni box eller smart tv? eller annat?
Endast en kanal på viasat som det är problem med just nu och det håller på att fixas..

Jag har 1000/1000Mbit och det funkar nästan alltid hemma hos mig.
Vänligen
OttO Moderator IPTVKING
fehrling
Inlägg: 2
Blev medlem: tor okt 18, 2018 6:19 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av fehrling »

Tjena!
Jag har Samsung iptv. Hade SMART IPTV appen först. sen så började den strula för några veckor sedan. den "connectar" hela tiden när jag väljer en kanal och efter ett tag så står det "Cannot connect"
Jag läste lite på forumet och såg att jag skulle prova SMART STB appen och där hackar ljudet på ungefär 90% av kanalerna, kanalerna laddar om efter någon minut när jag försöker kolla på något och VOD fungerar inte... "server unavailable"
Kan jag ha någon inställning som är fel eller vad kan detta bero på?
Jag har telia fiber 250
smitt
Inlägg: 4
Blev medlem: ons jul 05, 2017 4:34 am

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av smitt »

Hei
Har vært noen dager i Monaco. Linjen her er 100/100 Mb.
Norsk Tv2 sine kanaler fryser og hakker slik at de går det ikke å se på. Det er og tidvis frysing mye frys på det meste som gjelder nordiske kanaler.
Har og med iTv boks. Den virker helt fint på Netflix.
Nå går det ikke å gå opp portalen i det hele tatt.
Kan der ha noe med internett tilbyderen her i Monaco?
tuffy
Inlägg: 148
Blev medlem: ons nov 09, 2016 6:03 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av tuffy »

smitt skrev:Hei
Har vært noen dager i Monaco. Linjen her er 100/100 Mb.
Norsk Tv2 sine kanaler fryser og hakker slik at de går det ikke å se på. Det er og tidvis frysing mye frys på det meste som gjelder nordiske kanaler.
Har og med iTv boks. Den virker helt fint på Netflix.
Nå går det ikke å gå opp portalen i det hele tatt.
Kan der ha noe med internett tilbyderen her i Monaco?
Det låter helt klart som Internet problem. Anledningen till att Netflix fungerar är att de dynamiskt ändrar kvalitet efter Internet hastighet så att det inte laggar/fryser.
Iceman56
Inlägg: 3
Blev medlem: mån okt 29, 2018 8:16 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av Iceman56 »

FreddyK skrev:Gå igenom dom vanliga felsökningarna som skrivits om lite här och där och återkom.
Här fungerar det oftast fint bortsett från att enstaka kanaler kan strula ibland.
Har kollat allt. Inga problem under dagen,allt fungerar som det ska. Men efter 20.00 börjar allt lagga o frysa periodvist. Har gjort så ett par månader
Skriv svar