Lagg/Frysningar
Postat: fre dec 08, 2017 2:30 pm
I skrivande stund är det många som har bredband från Telia som upplever lagg/frysningar eller att inga svenska kanaler fungerar öht. Detta verkar vara ett internt problem hos Telia och vi vet inte vad som orsakar detta. Vi har gjort många tester med Comhem och Bredbandsbolaget och kan inte hitta några fel hos dessa.
Ni som har Telia lagg upplever detta trots vårt tips om hastighetstest .
Vi kommer att återkomma med mer information när vi vet vad hos Telia som orsakar dessa problem
Ni som har Telia lagg upplever detta trots vårt tips om hastighetstest .
Vi kommer att återkomma med mer information när vi vet vad hos Telia som orsakar dessa problem
Testa din hastighet mot Holland enligt vår FAQ, de tider de hackar. Det är ingen idé att göra testet
när kanalerna inte hackar.
https://www.iptvking.me/regler-faq/
Testa gärna att ladda ner en fil från en holländsk server under kvällstid (alltså de tider de laggar) för att se
vad du får för hastigheter.
Du kan ladda ner denna till exempel och testa hastigheten med http://iperf.worldstream.nl/10000mb.bin
Du måste ligga över 30mbit/s
Det är tyvärr många svenska bredbandsleverantörer som fuskar, och ger dig inte ut den hastighet du betalat för, detta
händer oftast på kvällar och helger.