Lagg/Frysningar

Moderator: otto

yggdrasil
Inlägg: 68
Blev medlem: sön mar 18, 2018 7:08 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av yggdrasil »

Iceman56 skrev:
FreddyK skrev:Gå igenom dom vanliga felsökningarna som skrivits om lite här och där och återkom.
Här fungerar det oftast fint bortsett från att enstaka kanaler kan strula ibland.
Har kollat allt. Inga problem under dagen,allt fungerar som det ska. Men efter 20.00 börjar allt lagga o frysa periodvist. Har gjort så ett par månader
Har du egen Internet koppling, eller delar du den med andra i en hyres/bostadsrätt?

Hur ser din Internet koppling ut på dagen jämfört med på kvällen?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av FreddyK »

Iceman56 skrev:
FreddyK skrev:Gå igenom dom vanliga felsökningarna som skrivits om lite här och där och återkom.
Här fungerar det oftast fint bortsett från att enstaka kanaler kan strula ibland.
Har kollat allt. Inga problem under dagen,allt fungerar som det ska. Men efter 20.00 börjar allt lagga o frysa periodvist. Har gjort så ett par månader
Har sett fenomenet hos en del där hela internet är överbelastat under kvällen medans det fungerar bra under dagen.
Om det beror på leverantörer t.ex. Bredband2 eller stadsnätet eller enbart område/hus där dom bor låter jag vara osagt.
Kan nämna att det laggar även från min egen TVheadend server hos dom personerna då jag testat trots att ingen trafik överhuvudtaget i övrigt förekommer. Hos mig personligen har jag inga större problem med IPTVKING eller andra tjänster som jag har varken före eller efter 20.00.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av otto »

Iceman56 skrev:
FreddyK skrev:Gå igenom dom vanliga felsökningarna som skrivits om lite här och där och återkom.
Här fungerar det oftast fint bortsett från att enstaka kanaler kan strula ibland.
Har kollat allt. Inga problem under dagen,allt fungerar som det ska. Men efter 20.00 börjar allt lagga o frysa periodvist. Har gjort så ett par månader
Vi hade samma problem på vårat statsnät innan
Då visade det sig att de som levererade nät till de olika företagen som säljer internet hade ett program som gick in och sänkte hastigheterna automatiskt hårdvarubaserat, hade de kompisar med olika internet leverantörer som hade samma problem.
Fick reda på detta genom en kontakt i bolaget som ströp hastigheten varje kväll, för att kunna ha så många som möjligt inloggade.
OttO
grusakungen
Inlägg: 1
Blev medlem: fre nov 16, 2018 7:26 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av grusakungen »

Har ofta problem med att alla cmore kanalerna buffrar i 10 sekunder 2 gånger i minuten. Inga andra kanaler som gör de, bara cmores kanaler som sagt..
Eka
Inlägg: 1
Blev medlem: tor nov 22, 2018 7:24 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av Eka »

Tyvärr har jag konstant frysning på cmore live5/sportkanalen. Det är stillbild 50% av tiden. övriga cmore live1-4 och Eurosport är periodvis hackiga men live5hd/live5fhd/sportkanalen är konstant ej duglig. Övriga kanaler fungerar bra. Samma på både Android/Kodi och Samsung/smarttv.
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av otto »

Hejsan Eka
Jag såg på kanalerna igår kväll under hockeyn och inga frysningar eller hackningar så du har något annat fel
Vad har du för speed på nätet? I vissa fall så fast man har 100Mbit så räcker det ej till. Och jag har sagt till kunder be om att få testa nästa speed typ 250Mbit en vecka och se om problemet kvarstår, många tittar på kostnaden på nätet och glömmer att kvalitén är viktigast ej billigast när.
Jag kör med 1000/1000Mbit
OttO Moderator IPTVKING
Nygga
Inlägg: 25
Blev medlem: sön okt 21, 2018 7:44 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av Nygga »

Fredagar verkar inte gå ihop så bra med iptvn här..laggar på alla kanaler igen när man ska se fredags tv med kidsen...
Ulle73
Inlägg: 16
Blev medlem: mån okt 30, 2017 8:27 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av Ulle73 »

laggar konstant för mig. Kan inte vara rimligt att det ska krävas mer än 100/100 då alla andra streamingtjänster funkar felfritt.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av FreddyK »

Nej det krävs inte det.
Funkar fint här och många jag känner med 100/100.
Vad som spelar roll kan vara hårdvaran, kablar, inställningar.
Kan också vara din ISP som har dålig eller överbelastade routings till IPTVKING's servrar.
Är problemet det senaste så spelar det ingen roll om man har 10gbit lina det kommer ändå att lagga i det fallet.
Kan också vara stadsnätet eller området du bor på som är överbelastat eller har nåt problem.
Även om man har 100mbit lina så är den inte dedikerad till alla utan man delar på den bandbredd som kommer in i huset, området, stadsnätet.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
glade
Inlägg: 28
Blev medlem: lör jul 29, 2017 8:03 am

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av glade »

Jag har Comhem och 50/10 lina.

Fungerar bra att tom att se 4K vod filmer.

Har en mag 351 som körs via kabel.

/G
Skriv svar