Lagg/Frysningar

Moderator: otto

GETZLAF
Inlägg: 3
Blev medlem: ons sep 25, 2019 12:23 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av GETZLAF »

Hade mindre problem förra året, men hittils har det varit riktigt stora problem med fram för allt C More. Går knappt att kolla på matcherna ibland. Antingen laggar det sönder, eller så loopar en sekvens, eller så är ljudet borta. Någon som vet varför det är mer problem med C More jämfört med andra kanaler. Spelar ju ingen roll vilken tid det är på dygnet heller. Synd, då det är mest hockeyn jag är ute efter.
majnt
Inlägg: 3
Blev medlem: tor okt 03, 2019 5:17 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av majnt »

För att summera de flesta inlägg i denna tråd.
Många har problem - det laggar, det fryser.
Går knappt pin-pointa speciella kanaler utan gäller generellt.
Går ej att pin-pointa speciella tider utan gäller även där generellt.
ISP verkar inte heller spela någon roll - läser folk som har Telenor, Telia, BBB och Bahnhof.

Har lite polare på byn med IPTV King, vi har dock samma ISP (Bahnhof), men alla vi har samma bekymmer. Och när vi snackar i telefon så fryser det EXAKT samtidigt för oss. Så problemet är alltså på servrarna.
Admin här säger att servrarna rullar som de ska och de gör de mest troligt.

Har hört av folk som har IPTV tjänster hos andra leverantörer, samma problem där.

Detta är alltså ett desperat, drastiskt och rätt effektivt sätt för TV leverantörer att hålla oss pirater på utsidan.
Vi får helt enkelt förlita oss på att våra kära leverantörer av IPTV hittar en lösning på problemet så snabbt som möjligt.

Tills dess går det alltid höra hockeyn på radion - det funkade ju prima för 15 år sedan så det ska nog gå bra nu också!

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
fjodor74
Inlägg: 4
Blev medlem: tor maj 03, 2018 5:26 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av fjodor74 »

Hade dock bara vara skönt med en förklaring på vad problemet ligger i och vad man gör åt det eller inte gör åt det för vi är alla här av egen vilja och med vetskapen om vad vi betalar för så att kräva mer än så vore fel enligt mig.
MEN absolut en förklaring från IPTV King hade varit bra så man vet om det är nått som görs eller inte åt problemet.
t93pan
Inlägg: 4
Blev medlem: lör mar 09, 2019 3:02 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av t93pan »

Ja, ngn typ av förklaring borde ju vara på sin plats. Helt omöjligt att kolla på hockeyn ikväll, hackar hela tiden.
Enda skälet att ha iptv är för mig live-sporten, cl och shl.
Fungerar inte det är det helt meningslöst med iptv.

Ngn som vet om andra leverantörer har samma problem?
majnt
Inlägg: 3
Blev medlem: tor okt 03, 2019 5:17 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av majnt »

t93pan skrev:Ja, ngn typ av förklaring borde ju vara på sin plats. Helt omöjligt att kolla på hockeyn ikväll, hackar hela tiden.
Enda skälet att ha iptv är för mig live-sporten, cl och shl.
Fungerar inte det är det helt meningslöst med iptv.

Ngn som vet om andra leverantörer har samma problem?

Andra har problem. Oavsett ISP, oavsett IPTV leverantör.

Jag tror vi får en förklaring på vad problemet är när folk kommer på vad problemet är.
Än så länge är tyvärr svaret endast - vi vet inte, vi försöker lösa det.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av atrix »

Problemet är nog inte hos servern utan de specifika källorna.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av FreddyK »

Precis i dom flesta fall är det antingen källor eller hos ISP/Användare.
Med alla problemen på sistone pga Xtream-Codes så har det såklart förvärrat problemen.
Många sitter fortfarande kvar på det systemet och kan inte administrera någonting.
Andra jobbar för fullt med få upp en annan panel att flytta över allt till och då går såklart streams ner av den anledningen.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
bamsebuse
Inlägg: 9
Blev medlem: ons okt 09, 2019 5:13 pm

Laggar kvällstid

Inlägg av bamsebuse »

Hej,har problem med att dom flesta kanaler laggar rejält mycket kvällstid.Dagtid funkar det bra.Har Telenors fiber 100/100 och kör med deras dns.Kopplar med kabel direkt utan router och har 410 box.Hoppas någon kan hjälpa en nybörjare
Mike_J
Inlägg: 1
Blev medlem: mån apr 16, 2018 8:16 pm

Re: Laggar kvällstid

Inlägg av Mike_J »

Hej, jag har samma problem. Men nu har jag inga kanaler alls. Kör Telia Fiber och kabel direkt in i min smart tv. Första gången jag mailade supporten så svarade dom att det var inget att oroa sig för och att dom jobbade på det. Sen att dom flesta kanalerna var uppe. Efter det så försvann mina iptv kanaler helt. Efter det så har jag mailat supporten igen 3 gånger men inte fått något svar. Jag tror att den typ av iptv som vi kör försöker tex telia mfl att stoppa. Vet att Boxer gjorde det för några dagar sedan. Men den iptv leverantören fixade problemet på ca 20 minuter. Jag har IPTV just för att kunna se sport live.
bamsebuse
Inlägg: 9
Blev medlem: ons okt 09, 2019 5:13 pm

Re: Laggar kvällstid

Inlägg av bamsebuse »

Det är konstigt att i stort sett alla kanaler funkar felfritt fram till 17.00 sen börjar det hacka.Kan det vara överbelastning hos Telenor?
Skriv svar