Lagg/Frysningar

Moderator: otto

toggan
Inlägg: 11
Blev medlem: tor mar 09, 2017 3:52 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av toggan »

Just nu fungerar de flesta Svenska kanaler dåligt. Laggar/fryser. Kollat kanaler från andra länder. Funkar jättebra.
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av otto »

Hejsan toggan
Lite bättre feedback
Typ vilka kanaler som ej funkar för dig, vad du har för uppkoppling mm
Jag ser själv dagligen på de flesta kanaler och inga direkt fel just nu
OttO
Ps men jag kan missa några kanaler så påminn mig i så fall
toggan
Inlägg: 11
Blev medlem: tor mar 09, 2017 3:52 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av toggan »

Hej Otto.

Nu har det fungerat ganska bra ett tag. Dock är det lite lagg ibland på FHD kanalerna.
Ta t.ex. SVT1 , SVT1 HD och SVT1 FHD. Icke HD och HD saknar ibland ljud. FHD har nästa alltid ljud.
Men har lite lagg då och då. Senast julafton och Kalle.
Då jag tittar mest på de Svenska kanalerna, framför allt 1,2 och 4 så är det framför allt de kanalerna som jag
har hittat problemen med. Har då kollat runt på andra länder och där har det funkat.
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av otto »

toggan skrev:Hej Otto.

Nu har det fungerat ganska bra ett tag. Dock är det lite lagg ibland på FHD kanalerna.
Ta t.ex. SVT1 , SVT1 HD och SVT1 FHD. Icke HD och HD saknar ibland ljud. FHD har nästa alltid ljud.
Men har lite lagg då och då. Senast julafton och Kalle.
Då jag tittar mest på de Svenska kanalerna, framför allt 1,2 och 4 så är det framför allt de kanalerna som jag
har hittat problemen med. Har då kollat runt på andra länder och där har det funkat.
Hejsan toggan
Tack för mycket bättre information
FHD kanalerna kräver mera Mbit och kan vara ditt problem att du har kanske ej tillräckligt snabb uppkoppling mot Holland
Läs informationen som finns till forumet och koppla upp dig mot servern i Holland på olika tidpunkter och speciellt kl 17:00-22:00 då är nätet överbelastat precis som under Kalle Anka på julafton
Hör av dig hur det går
OttO
glade
Inlägg: 28
Blev medlem: lör jul 29, 2017 8:03 am

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av glade »

Hejsan

Du kanske har löst problemet?
Så fick jag 1:a gången jag valde Nation Geographics.
Inget ljud men fick fråga ladda ner en codec.
gjorde man inte det fick man inte ljud på flera kanaler.
Men måste ladda ner codec 1:a gången, frågan kommer ej flera ggr.

Så var det iaf för mig.

/Glade

mattiask skrev:Gör en chansning att få svar här istället för att starta en ny tråd.

Har problem med alla mina FHD-kanaler med att jag inte har något ljud.
Har dels en Formuler z7+-box. Har ändrat alla inställningar på både tv och box så där ligger inte problemet.
Men SVT1, SVT2, TV3, TV4, Kanal5 har jag ljud på alla SE samt HD-kanaler men inga FHD-kanaler.
Dessutom kan jag tex ej titta på Tv4 HD då den laggar ganska grovt, eller bilden hackar sig fram.

Men är det någon annan som upplevt problem med ljudet på dessa kanaler eller har tips på vad man kan göra?!
Benson
Inlägg: 82
Blev medlem: ons jul 12, 2017 12:31 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av Benson »

Min ena box fryser/hänger sig hela tiden när jag scrollar i kanal-listan.
Får hela tiden ladda om sidan men det hjälper inte.
Vad kan det bero på?
komplett01
Inlägg: 2
Blev medlem: fre okt 26, 2018 4:03 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av komplett01 »

Tjena det är en hel del störingar på id discovery har anmält i dashboarden men inte hjälpt än så länge nån som kangöra mer då det är min favorit kanal? :D
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av otto »

Benson skrev:Min ena box fryser/hänger sig hela tiden när jag scrollar i kanal-listan.
Får hela tiden ladda om sidan men det hjälper inte.
Vad kan det bero på?
Hejsan
Har det blivit bättre?
Vad har du för box?
Haft problem med servern som sköter allt.
Du kan gå in på din dashboard och gå in på din buqeut list och ta bort alla kanaler du inte ser på. Och även vod
Då frigör du minne så allt går snabbare
OttO
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av otto »

[quote="komplett01"]Tjena det är en hel del störingar på id discovery har anmält i dashboarden men inte hjälpt än så länge nån som kangöra mer då det är min favorit kanal? :D[/quote

Hejsan
Har du anmält så försöker teknikerna att fixa det
Men ibland tar det tid.
Jag ser med på dina favoritkanaler och har med anmält det
OttO
Greffel
Inlägg: 7
Blev medlem: lör jan 26, 2019 1:30 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av Greffel »

Första gången jag testade IPTV King så fungerade det mycket bra, inte ett enda problem.
Nu skulle jag köpa 12mån men tänkte att jag testar en gång till först..... och nu är det lika dåligt som många billigare alternativ.

Någon som har en guide för en telia router så man garanterat vet att man optimerat den rätt ?
Skriv svar