Lagg/Frysningar

Moderator: otto

Dgr8
Inlägg: 13
Blev medlem: tis sep 27, 2016 7:53 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av Dgr8 »

admin skrev:
Uffelarsson69 skrev:Jag har en billig Kinabox. Android x96
Laddat ner F-Secure Freedom (VPN) och startat.
Nu har kanalerna fungerat i 1 timme utan att lagga. Kommer ha boxen igång hela dagen så får vi se...
Jag hoppas du kör en dedikerad IP nu så du inte får ditt konto avstängt, vi öppnar inga avstängningar av denna typen även om det vart av misstag.
Jag tror Freedome inte är dedikerad utan semistatisk. Statiskt men kan ändras när som helst av olika anledningar då de har begränsat antal ip adresser att erbjuda. Rätta mig om jag har fel.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av FreddyK »

Verkar vara shared IP's vad jag kan se så skulle inte köra med det.
Och då kan det finnas 1000 tals som använder samma IP och det är därför dedikerat är ett krav.
IP's börjar vara slut på många håll i världen och IPv6 är lösningen på det men det går för långsamt med övergången till det.
IPv6 har också bättre stöd för bla multicast som är bra just för t.ex. IPTV och en del andra fördelar mot IPv4 då det gäller paketen t.ex.
Senast redigerad av 1 FreddyK, redigerad totalt 0 gånger.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
NicolasA
Inlägg: 10
Blev medlem: ons aug 09, 2017 5:50 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av NicolasA »

Hej!
Tråkigt att höra att ni inte kan lösa problemet. Vad händer med de som har 12 månaders abonnemang med Telia?
Koth_grinder
Inlägg: 3
Blev medlem: tor feb 09, 2017 8:06 am

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av Koth_grinder »

Hej!

Jag bor i en Brf som har Telia som leverantör så det är lite krångligare att byta leverantör. Kommer ni fortsätta arbeta för en lösning (även om Telia försöker blockera) för oss Telia kunder?
Kurupt164
Inlägg: 11
Blev medlem: mån okt 09, 2017 7:30 am

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av Kurupt164 »

Har samma problem bor i brf där telia är internetleverantören går inte att bytta till nån annan leverantör
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av admin »

Koth_grinder skrev:Hej!

Jag bor i en Brf som har Telia som leverantör så det är lite krångligare att byta leverantör. Kommer ni fortsätta arbeta för en lösning (även om Telia försöker blockera) för oss Telia kunder?
Självklart kommer vi försöka luska fram en fusk lösning, inte bara för er Telia kunder men för att kunna motverka att leverantörer gör något sånt här i framtiden, även de icke svenska
paknoc
Inlägg: 6
Blev medlem: sön dec 10, 2017 12:21 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av paknoc »

Jag har alltid haft lite frysning på svenska kanaler. Nu går det knappt att se någonting. Någon som har kommit på någon lösning?

MVH
Edo
Inlägg: 146
Blev medlem: ons nov 16, 2016 4:25 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av Edo »

Samma här..Brf är låst till telia så det blir svårt byta leverantör..Och det blir svårt ringa klaga till telia om det här..Däremot har jag testat en annan leverantör med mindre utbud där det funkar bra..
Men som sagt mycket mindre utbud och inte samma bildkvalite..
Hoppas jag har fel men Telia kunder verkar få det svårt...
Yellow1one
Inlägg: 2
Blev medlem: sön dec 10, 2017 12:31 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av Yellow1one »

Är det samma sak med Bredbandsbolaget?
Har 0 kanaler i kanallistan via Wifi på BBB, medans jag kommer åt alla kanaler via mobilen.

Ser att många skriver om att använda VPN? Är det ok att använda VPN utan risk för ban?
paknoc
Inlägg: 6
Blev medlem: sön dec 10, 2017 12:21 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av paknoc »

Det kan inte ha någoning med att telia stänger vissa portar, när det fungerar på servrar som ligger i Holland. Eller sänder dessa servrar på andra portar? Jag är inte ensammen med frysningar på svenska kanaler och alla har inte Telia som leverantör..
Skriv svar