Svenska HD-kanaler hackar sedan ett par dagar

Moderator: otto

micheliniz
Inlägg: 16
Blev medlem: mån jan 16, 2017 10:15 pm

Svenska HD-kanaler hackar sedan ett par dagar

Inlägg av micheliniz »

Hejsan,
sedan ett par dagar tillbaka har de svenska HD/FHD kanalerna börjat hacka. Ex, Tv3FHD, TV4 HD, Kanal 5 FHD etc etc.

Vad har hänt? Är det något strul ni känner till för tillfället?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Svenska HD-kanaler hackar sedan ett par dagar

Inlägg av FreddyK »

Testat dom kanalerna och TV4 HD har stått på ett tag nu och inte en en enda frysning hittils.
Samma sak dom andra dagar då det har nämnts så har det inte varit några problem hos mig.
Rekommenderar att testa alla saker man kan göra för att optimera nätverket inkl testa utan router inkopplat.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Bits
Inlägg: 23
Blev medlem: lör jul 01, 2017 6:07 am

Re: Svenska HD-kanaler hackar sedan ett par dagar

Inlägg av Bits »

Bilden svart på History HD. Kollade igenom kanal listan och det är även svart på några fler kanaler hos mig. Någon annan?

Svt1 HD
Svt2 HD
Kanal 5 HD
BBC Earth HD
History HD
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Svenska HD-kanaler hackar sedan ett par dagar

Inlägg av FreddyK »

Det var problem med en del kanaler tidigare idag men det ska fungera nu.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
micheliniz
Inlägg: 16
Blev medlem: mån jan 16, 2017 10:15 pm

Re: Svenska HD-kanaler hackar sedan ett par dagar

Inlägg av micheliniz »

FreddyK skrev:Testat dom kanalerna och TV4 HD har stått på ett tag nu och inte en en enda frysning hittils.
Samma sak dom andra dagar då det har nämnts så har det inte varit några problem hos mig.
Rekommenderar att testa alla saker man kan göra för att optimera nätverket inkl testa utan router inkopplat.
Inget fel på mitt nätverk då jag sitter på en riktigt bra lina samt har det funkat perfekt innan.
Problemet beror på något annat därav min fråga till er.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Svenska HD-kanaler hackar sedan ett par dagar

Inlägg av FreddyK »

Man kan sitta på en 10gbit lina och kan vara problem ändå om paket tappas på vägen pga dålig routing, router, kablar, hårdvara etc.
Varit en del problem med att kanaler legat nere och såna saker men i övrigt tycker jag faktiskt det varit stabilt på sistone.
Att det fungerat bra tidigare är inga garantier då vägarna paketen tar kan ändras beroende på vilken ISP man har och kan vara så att vissa vägar är överbelastade och det kan varken du eller IPTVKING göra nåt åt annat än din ISP.
Vad får du för hastighet mot Holland t.ex. i speedtest? Även om man inte kan stirra sig blind bara på det så ger det viss indikation.

Såhär ser det ut för mig

Bild
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar