Sida 1 av 1

Super Support !!!!!!!!!!

Postat: mån okt 24, 2016 7:53 pm
av Ingenjörn
Jag köpte Mag256 för ett tag sen och är supernöjd, så nöjd så jag köpte en till min svärmor och svärfar. Skall tillägga att vi tidigare va Dreambox kunder men nu glatt gått över till detta grymma gäng IPTVKING.

Tyvärr hände en tråkig sak med svärmors box...... Den slutade att fungera, portalen kom man åt men fick ingen internet åtkomst.
Efter att ha mailat er på IPTVKING om vad som kunde vara fel fick jag på två minuter svar om hur jag kunde gå till väga, testade detta utan resultat, maila igen och fick nya instruktioner som jag testade tyvärr också utan resultat.
Efter ytterligare ett mail om mitt problem svarar IPTVKING.....

Skicka boxen till tillverkan på angiven adress så skickar vi en ny box till dig inga problem...

NI ÄR SÅ GRYMMA OCH SERVICEINRIKTADE SÅ DE ÄR HELT GRYM!!!!
KEEP UP THE GOOD WORK....IPTVKING YOU RULE!!!!!

Tack för underbara produkter och en super Support
// Ingenjörn

Re: Super Support !!!!!!!!!!

Postat: mån okt 24, 2016 8:12 pm
av adnIUh9uHI
tack för dina fina kommentarer. vi gör vårt bästa för att alla ska vara nöjda så gott det går.

Re: Super Support !!!!!!!!!!

Postat: tis okt 25, 2016 5:40 am
av Ruf
Håller med på varenda ord som skrivs .
Har man några funderingar å drar i väg ett mail .
Så har man ett bra svar inom kort.
Hoppas denna tjänst finns kvar länge !!
För jag kommer vara en trogen kund iaf ..

Ruf

Re: Super Support !!!!!!!!!!

Postat: tis okt 25, 2016 10:42 am
av Becknaren
Håller med!
Riktigt grym support och snabba svar av Admin när man har frågor både via PM, Mail men även chatten.
Har testat provkontot i 24h via SmartTv och blev frälst.
Självklart vill man ha det värsta så nu sitter jag och suger på om jag ska dunka hem en MAG 256 eller hålla händerna i styr och vänta in IPTV-S boxen :lol:
Keep it up!

Re: Super Support !!!!!!!!!!

Postat: mån nov 07, 2016 3:07 pm
av steffo273
Hej!

Har fått samma problem med min Mag 256. Kommer åt portalen men inte internet.

Har du möjlighet att lägga ut den lösning du fick?

M v h Steffo

Re: Super Support !!!!!!!!!!

Postat: tis nov 08, 2016 5:45 pm
av Ingenjörn
Hej Steffo
om du går in i den inre portalen och kollar din uppkoppling. Vad står det då??

Om det står NOT AVAILABLE så har troligen nätverkskortet gått sönder. Du kan prova en Fabriksåterställning och mata in uppgifterna enligt instruktionerna om Mag boxen. Mac adressen behöver du inte knappa in den behåller den adressen.

kolla på Google om fabriksåterställning av magbox på Infomiss hemsida

// Ingenjörn