## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

GG08

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

GG08 skrev:
lagal skrev:satt och kollade på discovery channel i morse innan jag skulle åka till jobb och mitt i alltihopa byte den till nickelodian. någon mer som har detta problem?
Sitter och kollar nu på Discovery Channel och det är vad det ska vara :)
Jag hörde det från annat håll, men jag tror jag vet vad det är.

Ska skicka vidare

Ha en fortsatt trevlig kväll
lagal

Inlägg av lagal »

Vissa viasat kanaler har bara en rad för text inte som.dem andra där varje språk finns på en egen valbar rad.

Den kanaler som har alla skandinaviska språkens text på en rad fungerar inte just nu är det så på dem.flesta viasat kanaler. Har ni någon idé om.varför det är så nu? Kommer detta åtgärdas?

Tack

Mvh lagal
GG08

Inlägg av GG08 »

lagal skrev:Vissa viasat kanaler har bara en rad för text inte som.dem andra där varje språk finns på en egen valbar rad.

Den kanaler som har alla skandinaviska språkens text på en rad fungerar inte just nu är det så på dem.flesta viasat kanaler. Har ni någon idé om.varför det är så nu? Kommer detta åtgärdas?

Tack

Mvh lagal
Hej

Ja det är fortsatt jobb med valbar text
11433

Inlägg av 11433 »

Tjenare! Jag kör genom Samsung smartTV, idag har jag haft väldiga problem och får inte in något alls. Sätter igång tvn och öppnar Smart IPTV appen men inga kanaler eller grupper kommer fram,står bara "loading channel list". Jag har provat att starta om routern (kör med sladd från router till tv), provat dra ut strömsladd till tvn, gick även in på http://siptv.eu/mylist/ för att reset:a playlisten och sedan lägga till filen på nytt igen men får det inte att funka. Samma meddelande i tvn igen "loading channel list..." Är det någon annan som har/haft liknande problem? Tacksam för hjälp!
GG08

Inlägg av GG08 »

11433 skrev:Tjenare! Jag kör genom Samsung smartTV, idag har jag haft väldiga problem och får inte in något alls. Sätter igång tvn och öppnar Smart IPTV appen men inga kanaler eller grupper kommer fram,står bara "loading channel list". Jag har provat att starta om routern (kör med sladd från router till tv), provat dra ut strömsladd till tvn, gick även in på http://siptv.eu/mylist/ för att reset:a playlisten och sedan lägga till filen på nytt igen men får det inte att funka. Samma meddelande i tvn igen "loading channel list..." Är det någon annan som har/haft liknande problem? Tacksam för hjälp!
Innan idag var det arbete på portalen.

Jag tycker du drar iväg ert mail till [email protected]
Och förklarar vad som är felet, skicka även din macadress samt IP nr
Så får dom hjälpa dig och kicka igång
macki_b

Inlägg av macki_b »

Prova att sätt nätverkskabel direkt i din accesspunkt. Dvs. leverantörens låda.
Eller det har fungerat för dig tidigare?
Senast redigerad av 2 macki_b, redigerad totalt 0 gång.
macki_b

Inlägg av macki_b »

Viasat film action, animal fhd ligger nere. Samt buffring på kunskapskanalen
GG08

Inlägg av GG08 »

macki_b skrev:Viasat film action, animal fhd ligger nere. Samt buffring på kunskapskanalen
Hej Macki

Jag har fått besked idag, att på måndag ska kanaler som inte fungerar eller som är fel

Ska få översyn så vi får problemen lösta.

Jag beklagar detta, men ett måste med tanke på vad som sker med vissa kanaler.

Så hoppas vi att det löser

Det går tyvärr inte snabbare, hur man än vill.
11433

Inlägg av 11433 »

macki_b skrev:Prova att sätt nätverkskabel direkt i din accesspunkt. Dvs. leverantörens låda.
Eller det har fungerat för dig tidigare?

Det har funkat för mig i ca 5 mån tidigare, så misstänker annat problem. Har mailat support, så det kommer nog lösas inom kort :)
macki_b

Inlägg av macki_b »

GG08 skrev:
macki_b skrev:Viasat film action, animal fhd ligger nere. Samt buffring på kunskapskanalen
Hej Macki

Jag har fått besked idag, att på måndag ska kanaler som inte fungerar eller som är fel

Ska få översyn så vi får problemen lösta.

Jag beklagar detta, men ett måste med tanke på vad som sker med vissa kanaler.

Så hoppas vi att det löser

Det går tyvärr inte snabbare, hur man än vill.
Då håller vi tummarna får att allt flyter på i all evighet efter måndag :D
Skriv svar