Såg nu att ni uppdaterat kanalerna. TV3 HD är borta. TV3 SE har nu 720 iställetGG08 skrev:SVT 2 HD är i 16:9 och inget annat, TV3 HD funkar på alla mina enhetermacki_b skrev:Jag har samma problem på svt2 hd. Kodi rapporterar 16:9 men den aktiva bilden är 4:3. Ligger tv3 hd nere? Har ingen bild?
## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Okej? När jag laddar ny lista i xtream codes så får jag inte upp den längre?
HD sänder alltid i 16:9 däremot kan själva materialet vara 4:3 vilket ger svarta kanter till höger och vänster. Det är som det ska vara.macki_b skrev:Jag har samma problem på svt2 hd. Kodi rapporterar 16:9 men den aktiva bilden är 4:3. Ligger tv3 hd nere? Har ingen bild?
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Laddade om listan igen. Nu döpte den om sig till TV3 HD
. Den här tekniken!

Varför ligger kanalerna nr77-86 där dom ligger? varför flera av samma fortfarande?
Varför ligger Discovery channel FHD på nr89 och inte med dem andra vid nr30-33?
Varför finns det två Cmore live 4 & 3?
ok, igår buffrade mello som stan på svt1 fhd, så då var det tur sd fanns.. men det problemet ska ju inte finnas
mvh
ok, igår buffrade mello som stan på svt1 fhd, så då var det tur sd fanns.. men det problemet ska ju inte finnas

mvh
Tjenalabalele skrev:Varför ligger kanalerna nr77-86 där dom ligger? varför flera av samma fortfarande?
ok, igår buffrade mello som stan på svt1 fhd, så då var det tur sd fanns.. men det problemet ska ju inte finnas![]()
mvh
Jag det var många frågor

Vi är inte klar med borttagning av dubbletter etc, för några dagar sedan så fick vi EPG att fungera som har varit en långbänk.
Sen är det text historian för Mag & TVIP användarna som ska fixas till, det jobbas på att få löst detta också.
Det är inte så enkelt alltid att få till saker och ting
Ja att det laggade igår på några kanaler är beklagligt, vi gör vad vi kan för att leverera så bra utbud som möjligt.
Vi har inte 100% kontroll över alla kanalerna, det är korthållaren som kan ha problem hemma hos sig, och personen blir kontaktad och svarar dom inte så kan vi inget göra.
Jag vill inte gå in på mer detaljerat i svaret som du kanske förstår.
Ha en fortsatt bra dag

Ja tyvärr får du bytaErikO skrev:Min dotter tyckte det blev svårt med engelskan när hon skulle se draktränaren på cartoon network.
Jag hittade att byta ljudtröm, måste man byta varje gång eller är det en inställning som håller sig?
Hej! Först av allt, tack för en fantastisk tjänst.
Jag upplever problem med:
SVT 1 alla varianter
TV10 Alla varianter
TV12 Alla varianter
Kör TVIP 410
//Nick
SVT 1 alla varianter
TV10 Alla varianter
TV12 Alla varianter
Kör TVIP 410
//Nick
HejNick skrev:Hej! Först av allt, tack för en fantastisk tjänst.
SVT 1 alla varianter
TV10 Alla varianter
TV12 Alla varianter
Kör TVIP 410
//Nick
Jag kan inte få fram något problem SVT1 eller TV10, Tv 12 vet jag inte om du kör HD eller SD
Men det flyter på u.a. nu, hör av dig om du får problem igen.
Hej igen! Väldigt snabbt svar 
Fortfarande krångel med samtliga varianter tyvärr. Speciellt med 12:a, kanal 2690,3381 samt 2607.
10:an vill inte heller vara med hela tiden, 2605.
Kan tillägga att det är lite då och då, kanske klipper var 3:e - 4:e minut, för att sedan vara bra en längre stund.
Har som sagt en TVIPbox,
1000 upp o 1000 ner Alltele.
//N

Fortfarande krångel med samtliga varianter tyvärr. Speciellt med 12:a, kanal 2690,3381 samt 2607.
10:an vill inte heller vara med hela tiden, 2605.
Kan tillägga att det är lite då och då, kanske klipper var 3:e - 4:e minut, för att sedan vara bra en längre stund.
Har som sagt en TVIPbox,
1000 upp o 1000 ner Alltele.
//N