## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

GG08

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

oihgoihzsdoij skrev:Hej, det verkar som att det är "den gamla signalen" för Eurosport 1 SE (och kanske Eurosport 2 SE?). Har varit i kontakt med Eurosport SE på twitter som bekräftar detta.

Jag fattar inte riktigt vad de menar, varför har de "gamla" signalen kvar när det finns en ny?

Kan man få in den "nya" signalen (vad nu det betyder) av Eurosport 1 SE samt Eurosport 2 SE?

Väldigt skumt, är ju svenska kommentatorer men reklamen och allt annat är på norska.. är det den norska kanalen som har smugit sig in?
Jag har anmält detta igår, jag kan inte göra mer än att tjata på hosten, innan idag var det svensk. Ska ligga på hårdare
kicken

Inlägg av kicken »

hej

Texten på H2 har försvunnit. Skulle ni kunna ordna det om det går ? favoritkanal :(
Kör med Smart IPTV på samsung.

mvh
GG08

Inlägg av GG08 »

kicken skrev:hej

Texten på H2 har försvunnit. Skulle ni kunna ordna det om det går ? favoritkanal :(

mvh
Jag tar upp det imorgon, det händer så fort vi rensar... fattar inte något...
FreddyK

Inlägg av FreddyK »

Texten fungerar här med men texten har inga språknamn utan står "Undetermined" på alla men första språket är svenska.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
GG08

Inlägg av GG08 »

GG08 skrev:
kicken skrev:hej

mvh
Jag tar upp det imorgon, det händer så fort vi rensar... fattar inte något...
Kollade här i morse texten finns på kanalen, får fram detta på LG och boxar, du får pröva med subtitles knappen på din fjärrkontroll
KiddzoR

Inlägg av KiddzoR »

Skulle ni kunna fixa undertexterna teletext dom fungerar inte på s box 410 då dom ligger klumpade sve.dan.nor verkar fungera på dom engelska kanalerna då dom ligger ensamma
FreddyK

Inlägg av FreddyK »

Det är snarare en bugg i den boxen då det funkar fint i Vlc, enigma2 och kodi/tvheadend.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
KiddzoR

Inlägg av KiddzoR »

FreddyK skrev:Det är snarare en bugg i den boxen då det funkar fint i Vlc, enigma2 och kodi/tvheadend.
Skrev en tråd på TVIPs forum så får se om det blir någon åtgärd.. rätt värdelöst när det är något program på Viasat i nåt annat språk än engelska..
oihgoihzsdoij

Inlägg av oihgoihzsdoij »

GG08 skrev:
oihgoihzsdoij skrev:Hej, det verkar som att det är "den gamla signalen" för Eurosport 1 SE (och kanske Eurosport 2 SE?). Har varit i kontakt med Eurosport SE på twitter som bekräftar detta.

Jag fattar inte riktigt vad de menar, varför har de "gamla" signalen kvar när det finns en ny?

Kan man få in den "nya" signalen (vad nu det betyder) av Eurosport 1 SE samt Eurosport 2 SE?

Väldigt skumt, är ju svenska kommentatorer men reklamen och allt annat är på norska.. är det den norska kanalen som har smugit sig in?
Jag har anmält detta igår, jag kan inte göra mer än att tjata på hosten, innan idag var det svensk. Ska ligga på hårdare
Det funkade imorses, nu är det tillbaka på samma som igår igen.. uppskattar om det är fixat innan bandyn börjar klockan 19!
GG08

Inlägg av GG08 »

oihgoihzsdoij skrev:
GG08 skrev:

Det funkade imorses, nu är det tillbaka på samma som igår igen.. uppskattar om det är fixat innan bandyn börjar klockan 19!
Hej

Jag var inne och kollade imorse och då var det precis som du säger Svensk utsändning, men kollad igen och nu var det Norska.

Har skickat upp detta igen, så hoppas jag att vi får ett positivt svar tillbaka
Skriv svar