## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Själv har jag märkt av det ofta på Eurosport 2 HD med.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Jag tar den med också!FreddyK skrev:Själv har jag märkt av det ofta på Eurosport 2 HD med.
Håller fullt ut med de senaste talarna, går det att få till så att det är en bra OCH logisk ordning
i kanallistan så skulle det göra en oerhörd skillnad.
i kanallistan så skulle det göra en oerhörd skillnad.
-
Hej laggar mycket på viasat HD fotboll, några tips jag kan prova.. kör 24h
test på smarttv.. viasat sport HD funkar inte alls. Allt annat funkar
kanon! Är det mer kanaler med text med Box kontra smart tv?
test på smarttv.. viasat sport HD funkar inte alls. Allt annat funkar
kanon! Är det mer kanaler med text med Box kontra smart tv?
SF kanalen 2878 är felmappad. Det är tv4 på den.
Kanaler är anmäld som fel, men den ligger en fungerande på 3530.dunderdon skrev:SF kanalen 2878 är felmappad. Det är tv4 på den.
hej på er !
Testade tjänsten, 24h, under julen och var mycket nöjd !!
Nu efter att jag köpt 12mån abonnemang till SMART-TV så är det nåt helt annat.
Många kanaler laggar väldigt mycket vilket gör att man inte kan kolla på ett program.
Ibland så låser sig kanalen helt och man måste starta om.
Har testat på många kanaler och det är i stort sett samma på alla dock mest på HD och vissa utländska.
Många kanaler saknar svensk text, är detta under uppbyggnad ?ex. Viasat action har men inte dom andra viasat samt cmore.
Går det att lägga in svenska undertexter på VOD-innehållet ?
MVH!!
Testade tjänsten, 24h, under julen och var mycket nöjd !!
Nu efter att jag köpt 12mån abonnemang till SMART-TV så är det nåt helt annat.
Många kanaler laggar väldigt mycket vilket gör att man inte kan kolla på ett program.
Ibland så låser sig kanalen helt och man måste starta om.
Har testat på många kanaler och det är i stort sett samma på alla dock mest på HD och vissa utländska.
Många kanaler saknar svensk text, är detta under uppbyggnad ?ex. Viasat action har men inte dom andra viasat samt cmore.
Går det att lägga in svenska undertexter på VOD-innehållet ?
MVH!!
Dom har svensk text men man måste välja svensk text i inställningarna för kanalen om man inte valt att svensk text automatiskt ska användas eller inte stöds osv.
Samma sak med ljudspår om det är fel språk eller berättarröst och liknande.
Samma sak med ljudspår om det är fel språk eller berättarröst och liknande.
tack för svaret !!
Jag har testat med undertexter men i stort sett inga av kanalerna jag testat på har undertexter.
Enbart på VOD (multi sub) innehållet finns 5-6 alternativ. Tyska, arabiska etc men ej svenska (på dom filmer jag testat).
Går det att lägga in undertexter på alla VOD samt kanaler ? ex. cmore, TLC, Viasat etc ?
Finns det några andra inställningar ? Och isf var hittar man dom ? Nu kan jag endast välja när jag kollar på specifik kanal.
Har Samsung med Smart IPTV
MVH
Jag har testat med undertexter men i stort sett inga av kanalerna jag testat på har undertexter.
Enbart på VOD (multi sub) innehållet finns 5-6 alternativ. Tyska, arabiska etc men ej svenska (på dom filmer jag testat).
Går det att lägga in undertexter på alla VOD samt kanaler ? ex. cmore, TLC, Viasat etc ?
Finns det några andra inställningar ? Och isf var hittar man dom ? Nu kan jag endast välja när jag kollar på specifik kanal.
Har Samsung med Smart IPTV
MVH
Det finns undertexter på många av kanalerna men alla appar och program stöder inte texttv textning.
Kodi är ett av dom programmen t.ex. men det funkar genom att köra i TVheadend + pvr.hts addon i Kodi då den gör om det till ett format som Kodi förstår.
HD kanalerna däremot har ofta DVB textning och det stöder bla Kodi iaf även utan TVheadend.
Ang VOD så är det nåt dom jobbar med att fler filmer ska ha valbar textning.
Om inte det funkar i Samsungs IPTV så kanske du ska fundera på en liten RaspberryPi 3 eller liknande med LibreElec/Kodi på eller ta emot kanalerna genom TVheadend så kanske textning visas även på TVn.
IPTVKING har inget med Samsungs appar att göra så dom kan inget göra.
Kodi är ett av dom programmen t.ex. men det funkar genom att köra i TVheadend + pvr.hts addon i Kodi då den gör om det till ett format som Kodi förstår.
HD kanalerna däremot har ofta DVB textning och det stöder bla Kodi iaf även utan TVheadend.
Ang VOD så är det nåt dom jobbar med att fler filmer ska ha valbar textning.
Om inte det funkar i Samsungs IPTV så kanske du ska fundera på en liten RaspberryPi 3 eller liknande med LibreElec/Kodi på eller ta emot kanalerna genom TVheadend så kanske textning visas även på TVn.
IPTVKING har inget med Samsungs appar att göra så dom kan inget göra.