## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Dienamic
Inlägg: 16
Blev medlem: sön sep 18, 2016 7:11 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Dienamic »

Cmore Hockey nere här :( (Ja, matchen går på tv12 också)
Nygga
Inlägg: 25
Blev medlem: sön okt 21, 2018 7:44 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Nygga »

Fyyy fan vilket laggande skit det här...samma visa varenda jävla dag..
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Inget laggande hos mig bortsett från att enstaka kanaler har problem.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
b10m
Inlägg: 22
Blev medlem: sön okt 08, 2017 9:51 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av b10m »

FreddyK skrev:Inget laggande hos mig bortsett från att enstaka kanaler har problem.

Det är ju väldigt underligt att ni moderatorer aldrig har samma problem som den stora massan har. Ni skyller hela tiden på att det är samma problem hos övriga leverantörer.... Träffade en kompis som har ********** som leverantör och han upplever inga som helst problem för tillfället. Och när du säger att det endast är några enstaka kanaler som laggar.... Visst men ingen jävel köper detta för annat än c more sportkanaler eller Viasat sportkanaler... 1 till 12 kan man få på annat sätt som är billigare, och dom laggar sällan
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Jag är en vanlig användare precis som ni bara mer hjälpsam än andra.
Och det är inte tillåtet att nämna andra leverantörer här så redigera bort det.
För min egen del så har jag det för utländska kanaler och betalar för kanalerna legalt genom satellit.
Men jag brukar ha igång tester då och då när man nämner problem med kanaler.
Det är problem med vissa källor och det har jag aldrig förnekat och såklart jobbar man på lösa det.
Och visst det finns säkert leverantörer som har bättre källor men dom är ofta exklusiva för den leverantören och därför har majoriteten samma problem just nu. Men som jag nämnt många gånger tidigare om man bortsett från svensk fotboll så går det mesta se på andra kanaler.
Dom större ligorna och matcherna är inte ovanligt att dom finns på närmare 50 kanaler där många finns här och en del i riktigt bra kvalité.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
b10m
Inlägg: 22
Blev medlem: sön okt 08, 2017 9:51 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av b10m »

Lever vi i Ryssland? Pinsamt om man blir bannad för att vara besviken.... Men det är lugnt... Ta bort mig om ni vill, ingen förlorar mer på det än Kingen.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Inte upp till mig att bestämma det jag är bara en vanlig användare precis som du men nämn andra leverantörer hos vilken leverantör som helst och du kommer bli bannad. Rekommenderar att läsa detta viewtopic.php?f=2&t=1
Du kan säga annan leverantör eller liknande men behöver inte nämna vid namn.
Ingen som blir bannad för att man nämner att det är problem med kanaler och liknande men det är inte vad det handlar om här utan att du gör reklam för andra leverantörer.
Dessutom är jag inte imponerad av kvalitén på kanalerna hos den leverantören och det finns ett par stycken i det svenska utbudet därifrån.
Som sagt det löser sig så småningom alla vill att kanalerna ska fungera även admins och det jobbas såklart på hitta bättre källor till kanaler med problem. Alla leverantörer har sina problem och då det fungerar bättre här så kan andra ha problem istället.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Jagge58
Inlägg: 36
Blev medlem: tis okt 10, 2017 10:07 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Jagge58 »

Viasat Hockey laggar rejält. Omöjligt att se. Det var likadant igår kväll. Jag upplever att det har blivit sämre på sportkanalerna dom senaste ca 6 veckorna.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Inget lagg här däremot samma dåliga transcoding som vissa andra kanaler från 1080i/50 till 1080p/25 som ger hackiga rörelser vilket är nåt helt annat. Källan behöver fixa inställningarna för encodingen eller låta det vara orört som det är från början.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Jagge58
Inlägg: 36
Blev medlem: tis okt 10, 2017 10:07 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Jagge58 »

Matchen Man U - Chelsea ska börja nu. Viasat Premium laggar. Omöjligt att se :(
Skriv svar