Sida 39 av 648

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: tor dec 08, 2016 9:19 pm
av admin
Patsie skrev:Jag har idag testat med Telia fiber 100/100 och upplever definitiv mer stabila kanaler. När det rapporterades om problem med C-More här under kvällen funkade det här hos mig.

Det enda lilla som jag skulle vilja ha svar av någon är: På HD kanalerna buffar det 4-5 sekunder när man slår över. Det gör det både rakt in i jacket och via routern.

Frågan är: Finns det något sätt att komma runt detta om man kör med smart tv? ELLER är teven boven i dramat? OCH hade en Box löst detta?

För övrigt är jag ännu mer nöjd med tjänsten nu när jag har en stabilare fiber-lina.
Äntligen någon som bevisar min poäng =)

Ja box hjälper vid kanalbyte. SmartTV har kassa nätverkskort och sega minnen, och utvecklaren av SmartIPTV appen är inte speciellt benägen att fixa dessa. Har hört dock att vissa får bättre resultat med SSIPTV. Något du kanske kan prova?

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: tor dec 08, 2016 9:20 pm
av Swennerd
admin skrev:
Swennerd skrev:
admin skrev:
Provade du programmet jag tipsade om?
Jag tror oxå att jag har problem här.
Vilket program ska man testa och hur?
Ladda ner programmet här https://www.bredbandskollen.se/tp-test och installera det på din dator. Kör testet (väldigt enkelt) låt det göra klart och rapportera resultat här. Detta är en bra utgångspunkt när vi felsöker vad som kan vara fel för enskild individ
Har bara en dator med närverkskabel och vill inte gå in dit just nu men har tidigare kört test och ligger strax över 100 på upp å ner. Kan återkomma senare med vad jag har just nu.

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: tor dec 08, 2016 9:26 pm
av woldberg86
admin skrev:
woldberg86 skrev:
admin skrev:
Provade du programmet jag tipsade om?

tptestet som man laddar hem hade jag 101.7 upp 101.6 ned vilket får ses som klart godkänt eftersom jag har 100/100 ska pröva utan router nu
wow, imponerade att du fick de på en singel länk. Vilken bredbandsleverantör? Om du upplever problem med kanalerna vilka kanaler är det upplever problem med i skrivande stund
Jag har bbb fiber, sitter i ett annat rum så kan ej kolla just nu ska kolla mer imorgon.
Igår var det c more hits hd c more first hd cmore series hd cmore hocke/live hd tv12 hd etc idag var det cmore kanalerna och tv6 hd men som sagt skall pröva utan router och se om det blir bättre

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: tor dec 08, 2016 9:26 pm
av admin
Swennerd skrev:
admin skrev:
Swennerd skrev:
Jag tror oxå att jag har problem här.
Vilket program ska man testa och hur?
Ladda ner programmet här https://www.bredbandskollen.se/tp-test och installera det på din dator. Kör testet (väldigt enkelt) låt det göra klart och rapportera resultat här. Detta är en bra utgångspunkt när vi felsöker vad som kan vara fel för enskild individ
Har bara en dator med närverkskabel och vill inte gå in dit just nu men har tidigare kört test och ligger strax över 100 på upp å ner. Kan återkomma senare med vad jag har just nu.
Perfekt, jag vill att du testar med en dator med nätverkskabel, men testet bör ske vardagskvällar mellan 19-23 då ASIX datacenter går på högvarv.

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: tor dec 08, 2016 9:27 pm
av admin
woldberg86 skrev:
admin skrev:
woldberg86 skrev:

tptestet som man laddar hem hade jag 101.7 upp 101.6 ned vilket får ses som klart godkänt eftersom jag har 100/100 ska pröva utan router nu
wow, imponerade att du fick de på en singel länk. Vilken bredbandsleverantör? Om du upplever problem med kanalerna vilka kanaler är det upplever problem med i skrivande stund
Jag har bbb fiber, sitter i ett annat rum så kan ej kolla just nu ska kolla mer imorgon.
Igår var det c more hits hd c more first hd cmore series hd cmore hocke/live hd tv12 hd etc idag var det cmore kanalerna och tv6 hd men som sagt skall pröva utan router och se om det blir bättre
Pröva utan router och återkom med resultat. Intressant då du har Telia, en operatör som egentligen aldrig strular så länge man inte kör med en Brygga från dem eller med deras egna router. Återkom, väntar ivrigt

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: tor dec 08, 2016 9:28 pm
av Fredde
GG08 skrev:
Fredde skrev:TV3 Sport funkar inte för mig o har inte gjort det sen jag skaffade abbonemanget. Bara för mig det inte funkar eller e kanalen "nere"?
Tja den har legat nere ett tag, den kommer säker tillbaka när dom har fått rätt på alla andra kanaler :)
Ok, tack.

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: tor dec 08, 2016 9:32 pm
av Lennart
Jag har fiber via bredbandsbolaget (250/100) och upplever inga lagg eller problem alls.

Jag zappar ofta förbi alla svenska kanaler titt som tätt och jag har aldrig upplevt problem med flera kanaler samtidigt.

Visst, någon kanal här och där kan väl vara nere men vad förväntar ni er av en sådan lösning?

De kanaler som funkar (>95%?) gör detta utan några som helst problem och detta oavsett tid på dygnet.

När jag läser era problem så tyder mkt på att nätleverantör inte håller den nivå som man kan förvänta sig.

Att admin hjälper så pass mkt får man bara vara tacksam för. Finns ingen annan, ens officiell, support som ens kommer i närheten. Jag har testat andra leverantörer och man fick vara tacksam om dom ens svarade på mail inom en vecka.

Jag kan förstå frustrationen men hade det varit strul på server/lösningsnivå, ja då hade jag klagat mkt här.

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: tor dec 08, 2016 9:34 pm
av Patsie
admin skrev:
Patsie skrev:Jag har idag testat med Telia fiber 100/100 och upplever definitiv mer stabila kanaler. När det rapporterades om problem med C-More här under kvällen funkade det här hos mig.

Det enda lilla som jag skulle vilja ha svar av någon är: På HD kanalerna buffar det 4-5 sekunder när man slår över. Det gör det både rakt in i jacket och via routern.

Frågan är: Finns det något sätt att komma runt detta om man kör med smart tv? ELLER är teven boven i dramat? OCH hade en Box löst detta?

För övrigt är jag ännu mer nöjd med tjänsten nu när jag har en stabilare fiber-lina.
Äntligen någon som bevisar min poäng =)

Ja box hjälper vid kanalbyte. SmartTV har kassa nätverkskort och sega minnen, och utvecklaren av SmartIPTV appen är inte speciellt benägen att fixa dessa. Har hört dock att vissa får bättre resultat med SSIPTV. Något du kanske kan prova?
Det testar jag gärna. Har precis laddat ner den på min LG tv här nu. hur får jag den till att ansluta till er?

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: tor dec 08, 2016 9:44 pm
av woldberg86
admin skrev:
woldberg86 skrev:
admin skrev:
wow, imponerade att du fick de på en singel länk. Vilken bredbandsleverantör? Om du upplever problem med kanalerna vilka kanaler är det upplever problem med i skrivande stund
Jag har bbb fiber, sitter i ett annat rum så kan ej kolla just nu ska kolla mer imorgon.
Igår var det c more hits hd c more first hd cmore series hd cmore hocke/live hd tv12 hd etc idag var det cmore kanalerna och tv6 hd men som sagt skall pröva utan router och se om det blir bättre
Pröva utan router och återkom med resultat. Intressant då du har Telia, en operatör som egentligen aldrig strular så länge man inte kör med en Brygga från dem eller med deras egna router. Återkom, väntar ivrigt
Fick lov att prova med router cmore hits hd = lagg.
Utan router så fungerar det än så länge ~ 10 min
Får springa och köpa en switch imorgon tror jag

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: tor dec 08, 2016 9:59 pm
av admin
Patsie skrev:
Det testar jag gärna. Har precis laddat ner den på min LG tv här nu. hur får jag den till att ansluta till er?
Har inte hunnit prova programmet själv men de har en hemsida där de finns instruktioner och man kan lägga in listorna på liknande sätt som SmartIPTV

http://ss-iptv.com/en/