otto skrev:Hejsan Alexxx
Just nu är det Internet Leverantörerna som står för strulet och vi kan inget göra åt det. Speciellt Telia och Viasat håller på att försöka sätta åt alla som ser PIRAT TV.
Jag har 500/100 Mbit och kikat hela dagen utan något strul.
Gick igenom alla svenska och Indiska kanaler i morse och inget lagg.
Har du lånat en box och kikat om samma problem hemma hos dig?
Kan tillägga att mera strul med smart tv tittande än vid boxarna.
Sedan skriv vilka kanaler som strular för alla svenska kanaler strular väl inte?
Kanaler från USA strular med jämna mellanrum.
Jag älskar att kika på serier och nyare filmer så jag vet och kanaler försvinner, men vi har inget med det att göra.
Just nu har våra tekniker annat strul att ta hand om så att alla kan se på sina kanaler.
OttO
Tack för ditt svar OttO!
Det intressanta är att det alltid är samma kanaler som laggar när jag vill titta på USA kanalerna. HGTV, Food Network, HLN, Hallmark, Bravo, FXX mfl och alltid vid samma tider också runt 18 tiden till 23 ungefär. Testade att ta bort routern och köra direkt med kabel från TV till switchen som fiberkabeln är ansluten till, men ingen skillnad och hastigheten är kraftigt reducerad. De svenska kanalerna har jag konstigt nog inte lika stora problem med. Har läst att många har problem med C More men de tittar jag inte på. Kan hända att TV4 strular lite oftare, FOX osv. Men just laggningar överlag har blivit riktigt mycket nu senaste tiden som stör.
En fråga om du har lust tt besvara. Jag är ju rätt grön inom ämnet som du säkert listat ut

Har funderat efter att ha läst folk som kör IPTV via box. Eftersom jag köpte för att kolla via Smart IPTV Appen, kan jag ändå nu i efterhand skaffa box och börja titta via den? Om det är möjligt, vad har ni för boxar att rekommendera? För det har bara gått ca 3 månader knappt och jag tappar tålamodet lite smått. Funkade helt fantastiskt i över 1 månad tills vi kom in i December månad.