## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Bempa
Inlägg: 10
Blev medlem: sön nov 12, 2017 2:53 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Bempa »

Cmore live 2 HD visar cmore live hd :( ska man inte kunna se matchen idag heller?
tjecken
Inlägg: 76
Blev medlem: mån mar 27, 2017 12:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av tjecken »

Titta på Viasat premium hela matchen inte ett ända lagg.
Jagge58
Inlägg: 36
Blev medlem: tis okt 10, 2017 10:07 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Jagge58 »

Försöker se Luleås match på cmore live 3 hd. Fryser hela tiden. Försöker använda den andra cmore live 3 men den har hamnat i en loop med 20 minuter gamla bilder. Samtidigt fungerar cmore sport hd hur bra som helst. Är det så att IPTVking prioriterar vissa matcher och använder sin begränsade bandbredd till dom ??????????
Axoree
Inlägg: 5
Blev medlem: tis sep 12, 2017 7:02 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Axoree »

Har exakt samma problem med Luleå matchen....
QuescraP
Inlägg: 1
Blev medlem: lör dec 02, 2017 2:20 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av QuescraP »

Jagge58 skrev:Försöker se Luleås match på cmore live 3 hd. Fryser hela tiden. Försöker använda den andra cmore live 3 men den har hamnat i en loop med 20 minuter gamla bilder. Samtidigt fungerar cmore sport hd hur bra som helst. Är det så att IPTVking prioriterar vissa matcher och använder sin begränsade bandbredd till dom ??????????
Har också börjat misstänkta det och om så är fallet kommer då åtminstone jag att söka mig ett annat alternativ för framtiden. Otroligt ofta som just Luleås matcher lagar och loopar.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Nej det är olika källor på kanalerna.
Kan faktiskt se problemen även här idag men jag kan se exakt samma problem och kvalite på samma kanaler hos en annan leverantör med just nu.
Ser ut som att alla leverantörer har samma problem med CMore så problemet är källan som dom flesta använder.
Senast redigerad av 3 FreddyK, redigerad totalt 0 gång.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
joresh
Inlägg: 1
Blev medlem: lör dec 02, 2017 2:50 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av joresh »

Är inte den som gnäller, men upplever samma problem, har denna tjänst primärt för hockeyn(Luleås matcher) och även om tjänsten är billig är det tveksamt att jag fortsätter, fungerar sämre nuförtiden än när jag startade, har kostat på ny router kör med kabel etc.
Nissepistol
Inlägg: 2
Blev medlem: lör dec 02, 2017 2:57 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Nissepistol »

Just nu kan jag inte titta på en enda kanal, alla spelar i 1-2 sek för att sedan stanna på ”Buffering...”, haft detta i ca 1 vecka och har inte upplevt problem på den tiden förrens nu. Samma på alla svenska och turkiska kanaler.
Jagge58
Inlägg: 36
Blev medlem: tis okt 10, 2017 10:07 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Jagge58 »

FreddyK skrev:Nej det är olika källor på kanalerna.
Kan faktiskt se problemen även här idag men jag kan se exakt samma problem och kvalite på samma kanaler hos en annan leverantör med just nu.
Ser ut som att alla leverantörer har samma problem med CMore så problemet är källan som dom flesta använder.
Konstigt att inte IPTVking har fixat källan för cmore live 3. Den har funkat betydligt sämre än tex cmore sport HD under hela hösten.
fritte
Inlägg: 9
Blev medlem: tor aug 31, 2017 12:29 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av fritte »

FreddyK skrev:
fritte skrev:Hej någon mer som har problem med VIasats sportkanaler? får se samma sak 2 gånger då och då sjukt irriterande.Verkar som att den typ lopar då och då.
Ändra hls eller m3u8 på output till mpegts i din länk.
Ändrade som du sa tyvärr ingen skillnad men alla kanaler försvann bortsett från min favoritlista.... Vad gör jag då?
Skriv svar