Kanaler som inte fungerar

GG08

Re: Kanaler som inte fungerar

Inlägg av GG08 »

Dunderpunken84 skrev:
GG08 skrev:
Dunderpunken84 skrev: Ok! Men det är något ni tror ni kommer få i ordning på ?
Jag vet att det jobbas på detta men har ingen exakt status, det är mycket som ska falla på plats

.Nyheter kring C More Hockey
VI har annonserat ut på diverse Dishhosting och Cable hosting nätverk med ca 3ggr högre ersättning i hopp om att locka någon som kan sända dessa kanaler, samt en backup, utan problem. Vi har fått en del intresseanmälningar som vi ser över just nu och förhoppningsvis kan vi få igång dessa kanaler igen då de släcktes av C More. Ni ska inte tro att vi struntar i dessa kanaler, detta är på vår högsta prio just nu då ca 25% av vår kundkrets och omsättning kretsar kring dessa
När jag hade 24 h prov i går så funka ju cmore hockey och live kanalerna? Är inte det konstigt? Brukar det handla om dagar eller månader innan sådana problem löser sig?
Säger du att CM Live 1 och 2 fungerade?

CM Live 1 finns inte med i kanallistan, men den kan heta CM Live HD, jag skickar det vidare så får vi ett svar det handlar inte om månader, har som nu ordnat någon som kan sända detta så är det igång. Jag kan ha missat att dom har bytt ut live 1 mot Live HD. Ska hålla koll imorgon då det är SHL
Dunderpunken84

Inlägg av Dunderpunken84 »

GG08 skrev:
Dunderpunken84 skrev:
GG08 skrev:
Jag vet att det jobbas på detta men har ingen exakt status, det är mycket som ska falla på plats

.Nyheter kring C More Hockey
VI har annonserat ut på diverse Dishhosting och Cable hosting nätverk med ca 3ggr högre ersättning i hopp om att locka någon som kan sända dessa kanaler, samt en backup, utan problem. Vi har fått en del intresseanmälningar som vi ser över just nu och förhoppningsvis kan vi få igång dessa kanaler igen då de släcktes av C More. Ni ska inte tro att vi struntar i dessa kanaler, detta är på vår högsta prio just nu då ca 25% av vår kundkrets och omsättning kretsar kring dessa
När jag hade 24 h prov i går så funka ju cmore hockey och live kanalerna? Är inte det konstigt? Brukar det handla om dagar eller månader innan sådana problem löser sig?

CM Live 1 finns inte med i kanallistan, men den kan heta CM Live HD, jag skickar det vidare så får vi ett svar
CM live HD var det ja...cmore Hockey HD hade jag med.. men dom funkar alltså inte nu?
GG08

Inlägg av GG08 »

Dunderpunken84 skrev:
GG08 skrev:
Dunderpunken84 skrev: När jag hade 24 h prov i går så funka ju cmore hockey och live kanalerna? Är inte det konstigt? Brukar det handla om dagar eller månader innan sådana problem löser sig?

CM Live 1 finns inte med i kanallistan, men den kan heta CM Live HD, jag skickar det vidare så får vi ett svar
CM live HD var det ja...cmore Hockey HD hade jag med.. men dom funkar alltså inte nu?
Det funkar hockey från allsvenskan CM hockey HD, CM Live gick in och kollade nu

Ursäkta förvirringen
Dunderpunken84

Inlägg av Dunderpunken84 »

GG08 skrev:
Dunderpunken84 skrev:
GG08 skrev:

Ursäkta förvirringen
Så det är alltså cmore Hockey och Cmore live1-4 utan HD som är borta och samma kanaler i HD funkar? Tolkar jag dig rätt?
GG08

Inlägg av GG08 »

Dunderpunken84 skrev:
GG08 skrev:
Dunderpunken84 skrev: CM live HD var det ja...cmore Hockey HD hade jag med.. men dom funkar alltså inte nu?

Ursäkta förvirringen
Så det är alltså cmore Hockey och Cmore live1-4 utan HD som är borta och samma kanaler i HD funkar? Tolkar jag dig rätt?
CM Hockey HD, CM Hockey FHD, CM Live HD, CM live 2 HD, CM Live 3 HD, CM Live 4 HD. Riktigt det var därför jag var tvungen att dubbelkolla,
Nu var det allsvensk Hockey på CM Hockey, och CM live sänder Usa - Ryssland och det funkar klock rent här iaf.

Ibland blir man förvirrad och fart blind ;)
FreddyK

Inlägg av FreddyK »

SD kanalerna är nersläckta och finns inte ens om du har abbonemang.
Nu finns en C More Lvve 5 HD med som ersatt C More Tennis.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
GG08

Inlägg av GG08 »

FreddyK skrev:SD kanalerna är nersläckta och finns inte ens om du har abbonemang.
Nu finns en C More Lvve 5 HD med som ersatt C More Tennis.
Tack FreddyK.

Skickar iväg om någon tekniker har missat detta.

Alltid bra med fler ögon ;)
GG08

Inlägg av GG08 »

Swennerd skrev:Tv6 SD ligger nere sedan några dagar tillbaka.
TV6 sd är tillbaka
Swennerd

Inlägg av Swennerd »

TV10 verkar ligga nere. Vet ej hur länge der varit så.
GG08

Inlägg av GG08 »

Swennerd skrev:TV10 verkar ligga nere. Vet ej hur länge der varit så.
Den var där nu när jag kollade
Skriv svar