Lagg/Frysningar

FreddyK

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av FreddyK »

Falo01 skrev:Hej,

Jag har problem med att det inte finns något ljud på kanalerna som jag listar nedan bland de svenska kanalerna. Övriga kanaler funkar bra. Jag kör IPTV king med min Vu+ Solo 2 box med imagen BlackHole 3.0.4.0. Bouqetterna i boxen har jag installerat via en Putty terminal med skriptet och argumenten:

./e2m3u2bouquet.py -m "http://tv.iptvking.iptv.uno:8080/get.ph ... &output=ts" -e "http://clientportal.link:8080/xmltv.php ... ssword=XXX" -M -P

Försökt att ändra inställnigar för ljudet via menyn för A/V inställningar genom att slå på och av "DolbyDigital DTS nedmixning", "AAC Downmix" men utan något resultat. Har även kikat på audio menyn för att välja ljudspår för alla nedanstående kanaler och konstaterat att det inte finns något ljudspår alls att välja. För fungerande kanaler har jag ett eller flera ljudspår att välja.

Kanaler utan ljud är följande:

Animal planet HD SE
- TV3 FHD SE
- TV3 HD
- TV4 HD SE
- TV4 FHD
- TV6 HD
- KANAL 9 HD SE
- KANAL 11 HD SE
- TV 12 HD SE
- TV12 FHD SE
- DISCOVERY HD SE
- DISCOVERY CHANNEL SE
- DISCOVERY CHANNEL HD SE
- DISCOVERY CHANNEL FHD SE
- TLC HD SE
- TLC FHD SE
- CMORE STARS HD SE
- CMORE FIRST HD
- CMORE SERIES HD
- CMORE HITS HD
- EUROSPORT 1 SE
- EUROS PORT 1 HD SE
- TV4 SPORT HD SE

Finns det någon som har några idéer om vad som kan vara fel? Har jag gjort något fel eller glömt något under installation eller i någon inställning, eller kan det vara fel hos leverantören (IPTV King)?
Det är nåt problem hos dig då ljudet funkar här på alla enheter jag testat.
Scriptet har ingen betydelse då enda funktion det har är skapa kanallistor med EPG och logos.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Falo01

Inlägg av Falo01 »

FreddyK skrev:
Falo01 skrev:Hej,

Jag har problem med att det inte finns något ljud på kanalerna som jag listar nedan bland de svenska kanalerna. Övriga kanaler funkar bra. Jag kör IPTV king med min Vu+ Solo 2 box med imagen BlackHole 3.0.4.0. Bouqetterna i boxen har jag installerat via en Putty terminal med skriptet och argumenten:

./e2m3u2bouquet.py -m "http://tv.iptvking.iptv.uno:8080/get.ph ... &output=ts" -e "http://clientportal.link:8080/xmltv.php ... ssword=XXX" -M -P

Försökt att ändra inställnigar för ljudet via menyn för A/V inställningar genom att slå på och av "DolbyDigital DTS nedmixning", "AAC Downmix" men utan något resultat. Har även kikat på audio menyn för att välja ljudspår för alla nedanstående kanaler och konstaterat att det inte finns något ljudspår alls att välja. För fungerande kanaler har jag ett eller flera ljudspår att välja.

Kanaler utan ljud är följande:

Animal planet HD SE
- TV3 FHD SE
- TV3 HD
- TV4 HD SE
- TV4 FHD
- TV6 HD
- KANAL 9 HD SE
- KANAL 11 HD SE
- TV 12 HD SE
- TV12 FHD SE
- DISCOVERY HD SE
- DISCOVERY CHANNEL SE
- DISCOVERY CHANNEL HD SE
- DISCOVERY CHANNEL FHD SE
- TLC HD SE
- TLC FHD SE
- CMORE STARS HD SE
- CMORE FIRST HD
- CMORE SERIES HD
- CMORE HITS HD
- EUROSPORT 1 SE
- EUROS PORT 1 HD SE
- TV4 SPORT HD SE

Finns det någon som har några idéer om vad som kan vara fel? Har jag gjort något fel eller glömt något under installation eller i någon inställning, eller kan det vara fel hos leverantören (IPTV King)?
Det är nåt problem hos dig då ljudet funkar här på alla enheter jag testat.
Scriptet har ingen betydelse då enda funktion det har är skapa kanallistor med EPG och logos.
Tack för Svaret Freddy. Har du (eller någon annan) någon idé om vad som kan tänkas vara felet, eller möjligen erfarit samma sak och har idéer på vad jag behöver ändra? Finns det några inställningar i boxen för detta?

Bifogar bilder på hur mina Audio menyer på boxen ser ut för en kanal med ljudproblem och för en med fungerande ljud.
Bilagor
Kanal med EJ fungerande ljud
Kanal med EJ fungerande ljud
rsz_1rsz_img_20171227_093100.jpg (28.43 KiB) Visad 8656 gånger
Kanal med fungerande ljud
Kanal med fungerande ljud
rsz_1rsz_img_20171227_093120.gif (35.75 KiB) Visad 8656 gånger
Enigma2,Vu+ Solo 2,Blackhole/MAG254
FreddyK

Inlägg av FreddyK »

Har du kopplat till en TV eller förstärkare som kan ta emot ac3 och aac ljud då?
Annars måste du ha inställt på nedmixning.
Du måste göra den inställningen bland vanliga inställningarna annars måste du ställa in för varje kanal.
Sen finns det olika sätt att skicka ut ljudet på genom kabeln så kolla i dom inställningarna.
Falo01

Inlägg av Falo01 »

FreddyK skrev:Har du kopplat till en TV eller förstärkare som kan ta emot ac3 och aac ljud då?
Annars måste du ha inställt på nedmixning.
Du måste göra den inställningen bland vanliga inställningarna annars måste du ställa in för varje kanal.
Sen finns det olika sätt att skicka ut ljudet på genom kabeln så kolla i dom inställningarna.
Jag skickar ut bild och ljud via Hdmi och jag har provat med inställning för ned mixning. Har även provat att koppla en annan hdmi kabel direkt till tv:n förbi ljud limpan, men det hjälper inte.
Tänker att om boxen inte listar ett ljudspår i Audio menyn så är det någon inställning i boxen. Tv:n och limpan är precis ny inköpta och enligt spec klarar aac.
Letat i menyerna efter olika sätt att skicka ut ljudet på kabeln, men jag hittar inget om det mer än det som finns under A/V inställningar. Kolla bifogad bild. Pillat på alla dessa audio inställningar utan resultat. Kan man behöva ändra inställning genom att editera någon settings fil på boxen som det inte finns menyer för?

Vad kör du för image till din vu+ solo 2 Freddy?
Bilagor
Mina A/V inställningar
Mina A/V inställningar
rsz_img_20171227_123712.jpg (155.82 KiB) Visad 8642 gånger
Alexxx

Inlägg av Alexxx »

Jag vill inte vara otrevlig eller uppfattas som arrogant. Men denna tråden handlar om problem med främst för de som har Telia bredband där det orsakar störningar i form av lagg eller avbrott.
Det finns säkert trådar där du kan lyfta upp ljudproblemet du har och kanske får bättre hjälp än en tråd som handlar om lagg och frysningar pga Telia bredband ;)
Falo01

Inlägg av Falo01 »

Alexxx skrev:Jag vill inte vara otrevlig eller uppfattas som arrogant. Men denna tråden handlar om problem med främst för de som har Telia bredband där det orsakar störningar i form av lagg eller avbrott.
Det finns säkert trådar där du kan lyfta upp ljudproblemet du har och kanske får bättre hjälp än en tråd som handlar om lagg och frysningar pga Telia bredband ;)
Sorry. Det kändes inte riktigt som rätt tråd! :D. Tar vidare frågor I en mer lämplig tråd.

Vill bara avsluta med att säga att något har hänt. Fått ljud på Animal planet nu och någon kanal till som strulat. Har mig veterligen inte gjort något.
Forza

Inlägg av Forza »

Mina kanaler laggar. Är inte mitt internet det beror på. Någon med samma problem?
FreddyK

Inlägg av FreddyK »

Forza skrev:Mina kanaler laggar. Är inte mitt internet det beror på. Någon med samma problem?
Vilka kanaler laggar? Gått igenom ett gäng kanaler nu och inget lag här.
otto

Inlägg av otto »

God morgon
Har åxå gått igenom alla kanaler
Inga lagg eller frysningar vad jag sett så kontrollera ditt internet.
Tack för hjälpen FreddyK ( bor du här online?)
OttO
FreddyK

Inlägg av FreddyK »

Jupp :D
Skriv svar