hahah, lite kul att dom säger att dom inte övervakar. Visst att det kanske inte är något system som övervakar och alertar när det är något fuffens på gång via din IP-adress men är inte en loggning en slags övervakning om den personen kunde veta att det är pirat-tv som du menade? Är jag ute och cyklar eller har jag någon poäng i det hela?pitbullsweden skrev:Fick detta svar ifrån Telia när jag frågade vad som pågick.
Tilläggas bör att jag inte någonstans skrev att jag hade problem med pirat tv utan att jag hade en applikation som hade slutat fungera... itpvking borde således enkelt kunna styra om till en annan port?
——-
Vi spärrar inga specifika tjänster eller liknande.
Det vi spärrar centralt från vår sida är: 135-139, 445, 25, 53. Port 67 UDP och 8080 UDP är blockerade för inkommande trafik. Ytterligare portar som är blockerade för dig med wifi-router: 23, 123, 514, 1900, 5660, 51005.
Detta för att motverka bland annat spam och liknande. Vi övervakar inte din uppkoppling eller liknande. Om din pirattv-tjänst inte fungerar behöver du kontakta de som levererar tjänsten till dig.
——-
Lagg/Frysningar
Moderator: otto
Re: Lagg/Frysningar
Re: Lagg/Frysningar
Jag föreslår att du kanske också säger som pitbullsweden till Telia. Eftersom att dom säger att dom inte blockerar några specifika tjänster och att dom ändå kunde se att du använder pirat-tv och inte "brydde" sig så spelar det ju ingen roll om du är tyst för att du inte vill att dom ska veta något. Men för att jag är svensk och inte säger som det är så skulle jag fråga som pitbullsweden att de är en applikation som slutat fungera. Men du kommer ju garanterat få samma svar som pitbullsweden som sagt.StefanN5577 skrev:En nyfiken fråga, ser att det fungerar för många, för mig som det inte fungerar för ska jag vänta några dagar eller ska jag ringa Telia och klaga?
Re: Lagg/Frysningar
Hej!
Jag kör Telia 100/100. Jag kör lösningen SmartTV (Samsung) och det laggar ruggigt mycket nu. Kanal5 är den kanal som fungerar hyffsat. För er som det fungerar för, ni pratar om webläsaren Opera etc. Ni kör alltså inte SmartTV lösningen utan någon annan lösning?
Jag har haft lite laggning då och då hela tiden. Som jag sagt tidigare så kan jag köra exempelvis Hollänska kanaler helt utan laggning.
Jag har gnällt på Telia. Vad gör jag nu för att få till problemet?
Jag kör Telia 100/100. Jag kör lösningen SmartTV (Samsung) och det laggar ruggigt mycket nu. Kanal5 är den kanal som fungerar hyffsat. För er som det fungerar för, ni pratar om webläsaren Opera etc. Ni kör alltså inte SmartTV lösningen utan någon annan lösning?
Jag har haft lite laggning då och då hela tiden. Som jag sagt tidigare så kan jag köra exempelvis Hollänska kanaler helt utan laggning.
Jag har gnällt på Telia. Vad gör jag nu för att få till problemet?
Re: Lagg/Frysningar
Jag kör via samsung smart tv telia 100/100 och det har funkat bra både idag och igår. Hakade sig nån gång igårkväll bara.paknoc skrev:Hej!
Jag kör Telia 100/100. Jag kör lösningen SmartTV (Samsung) och det laggar ruggigt mycket nu. Kanal5 är den kanal som fungerar hyffsat. För er som det fungerar för, ni pratar om webläsaren Opera etc. Ni kör alltså inte SmartTV lösningen utan någon annan lösning?
Jag har haft lite laggning då och då hela tiden. Som jag sagt tidigare så kan jag köra exempelvis Hollänska kanaler helt utan laggning.
Jag har gnällt på Telia. Vad gör jag nu för att få till problemet?
Re: Lagg/Frysningar
HEj,
har fortfarande problem med Telia ansluten med kabel på smarttv, fast inget laggande eller frysningar. De kanaler som funkar 7, 8, 10, discovery och sportkanalerna fungerar klokrent altid.
SVT's kanaler, TV 3, TV 5 och TV4 ger alla invalid stream efer ett låååång "connecting", alsså ingen retry's all.
Utlandska kanaler fungerar också bra, förutom Holländska RTL4, RTL5, NET5, SBS6 och Veronica. Också där funkar de övriga kanaler bra.
mvh,
Richard
har fortfarande problem med Telia ansluten med kabel på smarttv, fast inget laggande eller frysningar. De kanaler som funkar 7, 8, 10, discovery och sportkanalerna fungerar klokrent altid.
SVT's kanaler, TV 3, TV 5 och TV4 ger alla invalid stream efer ett låååång "connecting", alsså ingen retry's all.
Utlandska kanaler fungerar också bra, förutom Holländska RTL4, RTL5, NET5, SBS6 och Veronica. Också där funkar de övriga kanaler bra.
mvh,
Richard
Re: Lagg/Frysningar
CMore Viasat bl.a funkar bra idag också med Telia 100/100. Kör Raspberry och GSE på iPad.
Re: Lagg/Frysningar
Jag upplever längre avbrott sedan i fredags 8 Dec på olika länders kanaler, inte bara Sverige. Lagg upplever jag allt som oftast senaste 2 veckorna. Sitter och tittar bl.a. Spanska kanaler för fotbollens skull och en hel del på Amerikanska kanaler som bryter allt som oftast, speciellt HD kanaler oavsett land. I skrivande stund sitter jag och tittar på Investigation Discovery som plötsligt bara står som "Connecting..." i 10 min nu. Så händer med flertalet kanaler. Är uppkopplad med Telia 250/100 Mb fiber direkt kabelansluten till TV som rekommenderat. Jag hastighetstestar mot rekommenderad server och får sjukt bra värden.
Känns snopet att jag bundit mig till Telia i 12 mån från förra månaden just för IPTV skull efter att ha haft Bahnhof som inte fungerar till detta...och nu så ska Telia ställa till det också!
Känns snopet att jag bundit mig till Telia i 12 mån från förra månaden just för IPTV skull efter att ha haft Bahnhof som inte fungerar till detta...och nu så ska Telia ställa till det också!
Re: Lagg/Frysningar
Bahnhof funkar utmärkt med IPTVKING för flera jag känner.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Re: Lagg/Frysningar
Min IP var "svartlistad" när jag sökte först om 24h gratis IPTV här och förklaringen var Bahnhof, därför bytte jag operatör och då gick det utmärkt med både 24h gratis prov och nu när jag abonnerar
Re: Lagg/Frysningar
Hejsan
Enligt Admin så jobbas det på lösningar
På samma sätt så kanske de är här och läser vad som sker
Jag ska höra med admin vad som händer
så återkommer jag om jag får reda på något nytt.
OttO Moderator IPTVKING
Enligt Admin så jobbas det på lösningar
På samma sätt så kanske de är här och läser vad som sker
Jag ska höra med admin vad som händer
så återkommer jag om jag får reda på något nytt.
OttO Moderator IPTVKING