## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

fourtech

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av fourtech »

admin skrev:

EDIT: Jag har raderat de inlägg i denna tråd som uppenbarligen har skrivits med målet att starta en fejd och fientlig miljö här inne. Ni har blivit varnade
Kan tycka att det är tråkigt att mina inlägg blivit raderade, då jag tycker att dem varit relaterade till problem som frysningar osv.

Ex har 7an enl mig haft problem väldigt ofta och på sista tiden enormt mycket.
Har inte slagit på Tv idag, så jag kan inte yttra mig om idag.

Men senast igår var det problem och då tittade på kvällen.

Då laggade det och då byter man till en annan kanal snabbt och sedan tillbaka till 7an.
Då fungerar det kanske 10-15 min, sedan är det igång igen.

Och jag kan tycka att det är tråkigt att man raderar inlägg

Informationsdelen säger:

Därför raderar vi eller filtrerar vi inte negativa kommentarer om oss som skrivs på forumet, allt för att ge en rättvis bild om oss

Min åsikt är att detta är pirtattv så man får räkna med att det är problem någon gång, men jag tycker bara att det varit ofta, lite för ofta.
Iaf på dem kanaler jag eller tjejen kollat på.
Då tycker jag att man ska få utrycka sig.

VOD har jag absolut inga problem på, men dem kanske kommer ifrån en annan server

Hur som helst.
Jag har iaf en undran som jag hoppas får svar på.

Vad jag läst, så har det ofta rapporterats i denna tråd om lagg och frysningar och då mestadels på svenska kanaler.
Ligger dem svenska kanalerna på servrar i Norden eller i Holland?

Om dem befinner sig i Norden, då är väl bredbandstest mot Holland verkningslöst?
FreddyK

Inlägg av FreddyK »

Bredbandskollen betyder inte att du har bra hastigheter överallt i Sverige så det säger inget heller.
Har väldigt dålig hastighet mot Bahnhof som en har som bor några mil från mig t.ex. och då har båda 100mbit.
Bredbandskollen säger såklart nära 100mbit för oss båda.
Bredbandskollen säger heller inget om paket förloras på vägen.
Bredbandskollen testar också vad man får för hastighet med flera connections som standard och inte vad man får på 1 connection.
Andra saker som påverkar är ju nätverkskablar, router/modem, inställningar, hur många saker som kopplar upp sig till den etc.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
fourtech

Inlägg av fourtech »

FreddyK skrev:Bredbandskollen betyder inte att du har bra hastigheter överallt i Sverige så det säger inget heller.
Har väldigt dålig hastighet mot Bahnhof som en har som bor några mil från mig t.ex. och då har båda 100mbit.
Bredbandskollen säger såklart nära 100mbit för oss båda.
Bredbandskollen säger heller inget om paket förloras på vägen.
Bredbandskollen testar också vad man får för hastighet med flera connections som standard och inte vad man får på 1 connection.
Andra saker som påverkar är ju nätverkskablar, router/modem, inställningar, hur många saker som kopplar upp sig till den etc.
Jag kanske var oklar med min text.
Med bredbandstest, menade jag inte tjänsten bredbandskollen.
Utan, om servrarna för Svenska kanaler ligger i Norden varför ska man då göra en test mot Holland som felsökningen säger
FreddyK

Inlägg av FreddyK »

Vilken felsökning? Bra hastighet mot holland är bra om du vill att t.ex. engelska kanaler ska funka bra.
Tyska kanalerna bla skickas ut från en tysk server.
Så om det har betydelse eller inte beror helt enkelt på vad du är intresserad av.
FreddyK

Inlägg av FreddyK »

Thunder80 skrev: Tack för info!! På Norska listan så visas Viasat Sport HD det skall vara Viasport+ det fanns förra veckan på listan!! Norge har gjort om Viasat sport kanaler till nya Sport kanaler som heter Viasport+,1,2,3 och 4 Så ni kan satsar på det!!!
Ja skulle vara trevligt med dom däremot finns det ingen 4 utan bara Viasport+,1,2,3.
fourtech

Inlägg av fourtech »

FreddyK skrev:Vilken felsökning? Bra hastighet mot holland är bra om du vill att t.ex. engelska kanaler ska funka bra.
Tyska kanalerna bla skickas ut från en tysk server.
Så om det har betydelse eller inte beror helt enkelt på vad du är intresserad av.
jag läste i inlägget ifrån Admin

Där denna skrev:
Testa er hastighet under de tider då ert bredbandsbolag är belastat, oftast kvällar och helger. Se så att ni får ut 30mbit mot Holland. Att ni har 100mbit säger INGENTING.

Jag eller mest tjejen kollar på dem klassiska kanalerna, 5,6,7 osv
Så det är svenska kanaler.

Så då är servrarna i Sverige (?)
Så varför felsöka mot Holland och försäkra sig om 30mbit?

Jag har upplev en del problem, speciellt 7an på sista tiden ( just nu har 7an varit igång 1½timme utan problem)
Fotbollen som var på 5an den 1:a september var enormt irriterande. Fick zappa mellan dem 3st tillgängliga 5:an kanalerna då lagget kom efter en stund.

Jag tycker bara att det är skumt att det verkar vara vissa kanaler som hackar/buffrar för mig och övriga kanaler inte ett dugg.

Då borde det inte vara ett fel på mina inställningar?

http://www.speedtest.net/my-result/6621252663
Thunder80

Inlägg av Thunder80 »

FreddyK skrev:
Thunder80 skrev: Tack för info!! På Norska listan så visas Viasat Sport HD det skall vara Viasport+ det fanns förra veckan på listan!! Norge har gjort om Viasat sport kanaler till nya Sport kanaler som heter Viasport+,1,2,3 och 4 Så ni kan satsar på det!!!
Ja skulle vara trevligt med dom däremot finns det ingen 4 utan bara Viasport+,1,2,3.
Ok då vet jag nu räknade en för mycket hehe!! Hoppas att Suporten ser det?
fourtech

Inlägg av fourtech »

Här har vi TV4 för mig just nu.
https://youtu.be/Fmnz85A4J38

Och här är mitt test resultat till Holland
http://www.speedtest.net/my-result/6621457806
fritte

Inlägg av fritte »

Hej!

Jag har enorma problem med ljudet till och från, ungefär 1ggr/veckan funkar inte ljudet på någon kanal. Funkar fint när jag kör vanlig tv men inte när jag drar igång appen via tv:n. Vad kan det vara för fel? bilden funkar fint men det är sjukt tråkigt och jobbigt att inte höra ljudet. Testat att starta om etc men funkar inte. Sen dagen efter funkar ljudet igen... Idag gör det inte det!
fritte

Inlägg av fritte »

måste tillägga att på tv3 FHD finns ljud men någon sjukt jobbig sång som verkar gå om och om igen...
Skriv svar