FreddyK skrev:Gruppen är omdöpt till Finland numera däremot så vart det nåt fel då jag rapporterade om namnen bla på Yles kanaler så ena HD kanalen är borta för tillfället.
Resterande kanalnamnen är fixade nu med.
För mig heter mappen fortfarande Scandinavian (mag256).
Yles kanaler finns nu, men yle teema visar fel kanal, står att den har bytt kanalplats.
Vet du om finska Viasat kanalerna kommer att komma?
Nu är ordningen som det va förr om man kollar på själva listan..
Men gör man kanalbyte utan att ta fram listan så kör den efter npn egen ordning ..Så tex. istället för tv3 efter svt2 kan det komma FOX kanalen..
Finns det någon som helst prognos för när kanalerna förväntas fungera för oss som kör genom SmartTv? Kommer det ens börja fungera igen eller ska man söka sig vidare till en annan leverantör? (uppriktig fråga)
Tacksam för svar då supporten varit undermålig den senaste tiden, tyvärr!
11433 skrev:Finns det någon som helst prognos för när kanalerna förväntas fungera för oss som kör genom SmartTv? Kommer det ens börja fungera igen eller ska man söka sig vidare till en annan leverantör? (uppriktig fråga)
Tacksam för svar då supporten varit undermålig den senaste tiden, tyvärr!
Ska inte vara nåt problem med SmartTV det är exakt samma länk som till Kodi, VLC osv och där fungerar det.
Kanske kan hjälpa att testa ta bort och lägga in det på nytt
11433 skrev:Finns det någon som helst prognos för när kanalerna förväntas fungera för oss som kör genom SmartTv? Kommer det ens börja fungera igen eller ska man söka sig vidare till en annan leverantör? (uppriktig fråga)
Tacksam för svar då supporten varit undermålig den senaste tiden, tyvärr!
Ska inte vara nåt problem med SmartTV det är exakt samma länk som till Kodi, VLC osv och där fungerar det.
Kanske kan hjälpa att testa ta bort och lägga in det på nytt
Tack för svar!
Jag har varje dag sedan fredag kväll, Resetat kanallistan från http://siptv.eu/mylist/, sedan rensat cache, cookies i datorn för att på nytt ladda upp kanallistan igen. Jag har startat om min router, ominstallerat appen i tvn och kollat länken http://clientportal.link/ om jag är bannad (vilket jag inte är då jag får status "Access denied") Men allt är utan framgång. På min tv får jag fram kanal listan men det är endast svart bild och i inforutan står det först connecting för att senare övergå till Retrying 1, retrying 2, retrying 3 och slutligen Cannot connect.
Jag har även mailat er min MAC adress samt IP adress för att be om experthjälp men väntar fortfarande på svar där också.
Verkar väldigt skumt.
Har du testat länken med VLC eller liknande på datorn för att se om det blir samma?
Det är möjligt att det är siptv.eu som är problemet.
FreddyK skrev:Verkar väldigt skumt.
Har du testat länken med VLC eller liknande på datorn för att se om det blir samma?
Det är möjligt att det är siptv.eu som är problemet.
Hej!
Jag har nu försökt att öppna filen i VLC samt Aceplayer, utan framgång. Följande information kommer upp i en dialogruta.
Din inmatning kunde inte öppnas:
VLC kunde inte öppna MRL:en " Kontrollera loggen för mer detaljer.
Ovan är bara en rad jag kopierat ut, det verkar som att VLC går igenom alla kanalerna och ingen har kommit igång.
Fel på er fl kanske?
Senast redigerad av 1 11433, redigerad totalt 0 gånger.
Ovamstående funkar alldeles utmärkt här i VLC med dina uppgifter så nåt måste vara fel hos dig.
Ett tips är kanske att redigera bort uppgifterna i forumet då du postar.
FreddyK skrev:Ovamstående funkar alldeles utmärkt här i VLC med dina uppgifter så nåt måste vara fel hos dig.
Ett tips är kanske att redigera bort uppgifterna i forumet då du postar.
Nu har jag felsökt ännu mer och felet ligger hos er! Antingen i er fil eller någonstans i era system!
Jag följde instruktionerna hur man felsöker med hjälp av siptv.eu, och plockade ner deras exempel lista för att säkerhetsställa att alla portar hos mig är öppna och med deras exempelfil fick jag igång alla 17 kanaler som låg i den filen. Men när jag laddade upp filen från er igen så är det samma sak, försöker connecta men det fungerar inte.
Kan ni med hjälp av min MAC eller IP kolla vad som är fel hos er?
Testa få ett nytt IP och se om felet fortfarande är samma.
Säger det igen din länk du postade med dina uppgifter funkade utan problem här hos mig.
Vad exakt problemet är kan inte jag kolla då jag inte är admin.