## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
-
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Nu funkar alla kanaler för mig jag bytte från M3U8 listan till TS då fick jag allt igång nu väntar jag bara på att dashboarden ska funka igen så jag kan fixa ett konto till svärfar
Vad kör du för box?Duckface21 skrev:Nu funkar alla kanaler för mig jag bytte från M3U8 listan till TS då fick jag allt igång nu väntar jag bara på att dashboarden ska funka igen så jag kan fixa ett konto till svärfar
Detta känns som mission impossible just nu.. verksr fungera för dom som ändrar dns, men hur fasen gör man det i en apple tv? När jag ska ställa in manuellt så kan jag bara ändra första sifran från 1—2 det går inte fylla i fyra siffror nånstans 111.222.333.444 när jag söker på dns servara sen verkar det inte gå att skriva in nån av dom 

Gör det i routern istället så har du samma DNS överallt i ditt hem.
Glöm inte att starta om efteråt så du får den nya DNS från routern med.
Glöm inte att starta om efteråt så du får den nya DNS från routern med.
Senast redigerad av 1 FreddyK, redigerad totalt 0 gånger.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Jag ändra till googles DNS i routern och sen starta om den.Tetris skrev:Detta känns som mission impossible just nu.. verksr fungera för dom som ändrar dns, men hur fasen gör man det i en apple tv? När jag ska ställa in manuellt så kan jag bara ändra första sifran från 1—2 det går inte fylla i fyra siffror nånstans 111.222.333.444 när jag söker på dns servara sen verkar det inte gå att skriva in nån av dom
Tips är att testa GSE appen. Jag kör appleTv och där funka inte IplayTv, men efter jag starta GSE hoppa det igång.
Tack för alla tips, tror jag lyckades ändra dns i routern och startat om både router och apple tv utan framgång. Får nog bara sitta lungt i båten tills det hoppar igång.
-
jag kör på Philips Android TV med Smart IPTV appenPatte666 skrev:Vad kör du för box?Duckface21 skrev:Nu funkar alla kanaler för mig jag bytte från M3U8 listan till TS då fick jag allt igång nu väntar jag bara på att dashboarden ska funka igen så jag kan fixa ett konto till svärfar
Senast redigerad av 1 Duckface21, redigerad totalt 0 gånger.
-
Har du en router så kan du ju ställa under dhcp att den ska dela ut den dns du anger därTetris skrev:Detta känns som mission impossible just nu.. verksr fungera för dom som ändrar dns, men hur fasen gör man det i en apple tv? När jag ska ställa in manuellt så kan jag bara ändra första sifran från 1—2 det går inte fylla i fyra siffror nånstans 111.222.333.444 när jag söker på dns servara sen verkar det inte gå att skriva in nån av dom
Hur ändrar man sin länk från m3u till TS?Duckface21 skrev:jag kör på Philips Android TV med Smart IPTV appenPatte666 skrev:Vad kör du för box?Duckface21 skrev:Nu funkar alla kanaler för mig jag bytte från M3U8 listan till TS då fick jag allt igång nu väntar jag bara på att dashboarden ska funka igen så jag kan fixa ett konto till svärfar
Du ändrar bara m3u8 till ts i länken ibland kan det också stå hls istället för m3u8.
Skillnaden mellan dessa är att TS är en hel ström medans hls/m3u8 är uppdelat i mindre segment och kan även anpassas efter bandbredd genom och ha strömmar för olika upplösningar och ljud bla men det det senare används inte här.
Genom att det är uppdelat i mindre segment så kan vissa appar läsa in strömmen snabbare så det är en fördel också med hls/m3u8.
Skillnaden mellan dessa är att TS är en hel ström medans hls/m3u8 är uppdelat i mindre segment och kan även anpassas efter bandbredd genom och ha strömmar för olika upplösningar och ljud bla men det det senare används inte här.
Genom att det är uppdelat i mindre segment så kan vissa appar läsa in strömmen snabbare så det är en fördel också med hls/m3u8.
Senast redigerad av 1 FreddyK, redigerad totalt 0 gånger.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC