Serie A Strive

Moderator: otto

yggdrasil
Inlägg: 68
Blev medlem: sön mar 18, 2018 7:08 pm

Re: Serie A Strive

Inlägg av yggdrasil »

tuffy skrev:Om du laddar ner playlisten i dasboarden och sen öppnar den i text editor (t.ex Notepad++) och söker efter strive så ser du att den finns där.
Strive finns inte i den playlist som jag laddar ner, och inte heller "c more live 5".
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Serie A Strive

Inlägg av FreddyK »

yggdrasil skrev:Kan det vara så att Strive kanalerna eller "C more live 5" inte är kopplade till mitt konto?
C More Live 5 har ersatt C More Sport men heter fortfarande C More Sport i kanallistan.
Finns inga olika kanallistor till olika konton utan det är samma.
Det enda du kan göra är avaktivera/aktivera olika länder men inte enskilda kanaler.
Jag är säker på att det beror på din Kodi inte uppdaterat kanallistan ordentligt.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
yggdrasil
Inlägg: 68
Blev medlem: sön mar 18, 2018 7:08 pm

Re: Serie A Strive

Inlägg av yggdrasil »

FreddyK skrev:
yggdrasil skrev:Kan det vara så att Strive kanalerna eller "C more live 5" inte är kopplade till mitt konto?
C More Live 5 har ersatt C More Sport men heter fortfarande C More Sport i kanallistan.
Finns inga olika kanallistor till olika konton utan det är samma.
Det enda du kan göra är avaktivera/aktivera olika länder men inte enskilda kanaler.
Jag är säker på att det beror på din Kodi inte uppdaterat kanallistan ordentligt.
Kan man inte bifoga en fil till ett meddelande så ska jag visa att "Strive" kanalerna inte finns med i min spellista?
atrix
Inlägg: 816
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Serie A Strive

Inlägg av atrix »

Om du laddar hem till m3u fil så kommer du säkert att se att den finns där. Du vet hur du kan ladda hem den filen?
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
yggdrasil
Inlägg: 68
Blev medlem: sön mar 18, 2018 7:08 pm

Re: Serie A Strive

Inlägg av yggdrasil »

atrix skrev:Om du laddar hem till m3u fil så kommer du säkert att se att den finns där. Du vet hur du kan ladda hem den filen?
Det är det jag har gjort och skulle vilja visa att den inte finns där.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Serie A Strive

Inlägg av FreddyK »

Filen man får är inget annorlunda än för nån annan bortsett från namn och lösen och eventuellt borttagna grupper.
Har man valt att ta bort Sweden i Dashboard så skulle ingen svensk kanal synas.
Och om du hade tänkt ladda upp din fil nånstans så får du tänka på att ta bort det namn och lösen från filen.
Annars kommer det snabbt börja användas av någon annan.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
yggdrasil
Inlägg: 68
Blev medlem: sön mar 18, 2018 7:08 pm

Re: Serie A Strive

Inlägg av yggdrasil »

FreddyK skrev:Filen man får är inget annorlunda än för nån annan bortsett från namn och lösen och eventuellt borttagna grupper.
Har man valt att ta bort Sweden i Dashboard så skulle ingen svensk kanal synas.
Och om du hade tänkt ladda upp din fil nånstans så får du tänka på att ta bort det namn och lösen från filen.
Annars kommer det snabbt börja användas av någon annan.
Så här ser min playlist ut, nerladdad för 15 minuter sedan. Allt är anonymiserat.

https://minfil.com/san9c5haba/tv_channels_plus_m3u

Jag har Sweden, United Kingdom, United States, VOD:English, VOD: IMDB Top 250, VOD: Indian och VOD: Oscar Movies markerade att visas i min playlist.

Jag kan inte se hur jag ska kunna påverka hur den här listan ser ut från min dashboard. Jag har en bekant som har precis likadant.

Jag kan ladda ner till vilken device som helst, men Strive kanalerna finns inte med i någon playlist alls.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Serie A Strive

Inlägg av FreddyK »

Är ju väldigt märkt isf.
Testa avaktivera Sweden och aktivera igen och ifall inget händer kanske aktivera fler grupper ifall det blir nån skillnad.
Inte sett det där problemet hos nån som jag vet kör IPTVKING.
Kolla också att du tagit rätt fil så den nya inte har sparats med ett annat filnamn för att den redan finns på datorn.
Misstänker att det kan vara det senaste som är det mesta troliga.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
yggdrasil
Inlägg: 68
Blev medlem: sön mar 18, 2018 7:08 pm

Re: Serie A Strive

Inlägg av yggdrasil »

FreddyK skrev:Är ju väldigt märkt isf.
Testa avaktivera Sweden och aktivera igen och ifall inget händer kanske aktivera fler grupper ifall det blir nån skillnad.
Inte sett det där problemet hos nån som jag vet kör IPTVKING.
Kolla också att du tagit rätt fil så den nya inte har sparats med ett annat filnamn för att den redan finns på datorn.
Misstänker att det kan vara det senaste som är det mesta troliga.

Jag kör allt i KODI på Android och anger bara länken till playlist filen och disable cache, så inget ska sparas lokalt. När KODI startas om så hämtas playlist igen och det har fungerat med tex Sportkanalen när den har flyttats från bein till Sweden.

Provar senare ikvöll att avmarkera alla grupper, starta om KODI och sen markera allt igen, men ser inte riktigt hur det ska kunna fixa till länken till min playlist från dashboarden.
yggdrasil
Inlägg: 68
Blev medlem: sön mar 18, 2018 7:08 pm

Re: Serie A Strive

Inlägg av yggdrasil »

yggdrasil skrev:
FreddyK skrev:Är ju väldigt märkt isf.
Testa avaktivera Sweden och aktivera igen och ifall inget händer kanske aktivera fler grupper ifall det blir nån skillnad.
Inte sett det där problemet hos nån som jag vet kör IPTVKING.
Kolla också att du tagit rätt fil så den nya inte har sparats med ett annat filnamn för att den redan finns på datorn.
Misstänker att det kan vara det senaste som är det mesta troliga.

Jag kör allt i KODI på Android och anger bara länken till playlist filen och disable cache, så inget ska sparas lokalt. När KODI startas om så hämtas playlist igen och det har fungerat med tex Sportkanalen när den har flyttats från bein till Sweden.

Provar senare ikvöll att avmarkera alla grupper, starta om KODI och sen markera allt igen, men ser inte riktigt hur det ska kunna fixa till länken till min playlist från dashboarden.
Då finns Strive med. Måste ha med Live events i Bouquet list för att den ska synas.
Skriv svar