HJÄLP

Diskuttera allt som har med våra olika kanalpaket att göra. Ställ gärna era frågor här

Moderator: otto

Peppat
Inlägg: 14
Blev medlem: ons jun 20, 2018 6:14 pm

HJÄLP

Inlägg av Peppat »

Hej påer alla
HJÄLP

Är det någon mer än jag som har enorma problem med iptv:en det går inte en dag utan att jag tappar kontakten minst 10-15 gånger.
Det började med att strömkabeln som följde med va trasig köpte en ny på kjell och co men det blev inge bättre. Kan det bero på Banhof som leverantör har läst på forumet nånstans att det var problem med Banhof men nu hittar jag inte det.
Kan man kanske få köpa en ny box och kassera den jag har eller få en orginalsladd skickad till mig.Hos alla mina kompisar är det inge problem å det är c:a 10 st. Vi vill ju inget hellr3e att det skall funka

//P
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: HJÄLP

Inlägg av FreddyK »

Känner flera stycken som kör Bahnhof och det är inga problem hos dom.
Kan vara hårdvaran som är problemet t.ex. routers, box, kablar osv.
Kan vara att huset eller stadsnätet är överbelastat och då spelar leverantör ingen roll.
Det kan vara routing som leverentören använder som är överbelastad och den kan skilja sig åt beroende på var i landet man bor.
Svårt att svara på vilken vilken leverantör som fungerar bäst av den anledningen.
Själv har jag märkt av mest problem med Bredband2.
Testa med kabel direkt i väggen utan nåt emellan för att utesluta router problem.
Testa med M3U fil på dator eller annan enhet som kan spela upp strömmar ifall det blir samma där för att utesluta problem med boxen. Du kan ladda ner M3U fil från Dashboard under "Manage Lines". Se till att ha boxen avstängd innan du gör det.
Ifall det finns uppdateringar till boxen så kan du testa uppdatera den.
Visst kan det vara kablar som är dålig men om det fungerar att du har ström och bild så kommer inte en orginalkabel göra nån skillnad. Är det nån kabel som kan orsaka att det laggar så är det isf själva nätverkskabeln.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Peppat
Inlägg: 14
Blev medlem: ons jun 20, 2018 6:14 pm

Re: HJÄLP

Inlägg av Peppat »

Testa med kabel direkt i väggen utan nåt emellan för att utesluta router problem.Menar du då att stoppa kabeln i Servanetsenhet då: Hårvaran i vadå router eller ip tv dosan
Skriv svar