Massvis med kanaler saknas?

Diskuttera allt som har med våra olika kanalpaket att göra. Ställ gärna era frågor här

Moderator: otto

Gruppdusch
Inlägg: 5
Blev medlem: ons okt 24, 2018 5:49 pm

Massvis med kanaler saknas?

Inlägg av Gruppdusch »

Tja!

Köpte precis ett 3 mån abbonemang, hade provkonto innan, då hade jag runt 8000 kanaler, nu när jag har köpt abbonemang har jag enbart 3231 kanaler, inte ens Svenska?

Kör senaste Kodi på Windows

Har någon tips på hur jag försöker/fixar detta?

Tack på förhand
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Massvis med kanaler saknas?

Inlägg av FreddyK »

Det har aldrig funnits 8000 kanaler här så då har du isf haft en annan leverantör eller tvärtom att det inte är IPTVKING som du kör med nu.
Om det är IPTVKING så finns svenska kanaler där men däremot så har vissa kanaler bytt namn eller lagts ner.
Efter nyår kommer bla TNT och Discovery World att läggas ner och Comedy Central kommer ersättas med Paramount Network och det är beslut från kanalerna själva och inte IPTVKING.
Om du inte ser svenska kanaler så kanske du måste aktivera Sweden gruppen i din Dashboard under Manage lines men om du inte gjort nåt tidigare så borde inte den gruppen vara avstängd.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Gruppdusch
Inlägg: 5
Blev medlem: ons okt 24, 2018 5:49 pm

Re: Massvis med kanaler saknas?

Inlägg av Gruppdusch »

FreddyK skrev:Det har aldrig funnits 8000 kanaler här så då har du isf haft en annan leverantör eller tvärtom att det inte är IPTVKING som du kör med nu.
Om du inte ser svenska kanaler så kanske du måste aktivera Sweden gruppen i din Dashboard under Manage lines men om du inte gjort nåt tidigare så borde inte den gruppen vara avstängd.
Jo, det har funnits runt 8000 kanaler, både på mitt och min polares provkonto, och har inte kört med någon annan än iptvking i Kodi, så säg inte emot mig, gynnar ingen.

Och som sagt nu har jag bara 3000 kanaler från enbart 30 valbara (skit)-länder, massa av de svenska och amerikanska kanalerna jag lade till som favoriter i Kodi när jag hade provkonto ligger kvar under fliken favoriter men inte under tv och de går inte att kolla på längre efter jag köpte ett abonnemang idag. Alla kanaler och vod är ibockat när jag loggar in i min iptvking dashboard men de syns inte i Kodi.

Finns det någon teknisk eller annan orsak till varför jag inte ser de kanaler jag såg innan?
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Massvis med kanaler saknas?

Inlägg av atrix »

Kan det vara så att du räknade även alla filmer och serier? Då är det möjligt att du kommer upp i den summan.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Gruppdusch
Inlägg: 5
Blev medlem: ons okt 24, 2018 5:49 pm

Re: Massvis med kanaler saknas?

Inlägg av Gruppdusch »

atrix skrev:Kan det vara så att du räknade även alla filmer och serier? Då är det möjligt att du kommer upp i den summan.
Möjligt, det var den summan i Kodi under fliken tv och "alla kanaler" valt, högst upp där den räknar antal, X/8XXX

Är nog hyfsad säker alla video on demand och serier var med under där som du säger.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Massvis med kanaler saknas?

Inlägg av FreddyK »

Har du rätt länk i Kodi då?
Allt syns här iaf i Kodi och alla andra enheter jag kör med.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Gruppdusch
Inlägg: 5
Blev medlem: ons okt 24, 2018 5:49 pm

Re: Massvis med kanaler saknas?

Inlägg av Gruppdusch »

Hm, ja jag kör ju med länken jag tidigare gjort så,
http://tv.iptvking.iptv.uno/get.php?use ... utput=m3u8

Pillade lite i "bouguet list" i dashboarden nu, tidigare när jag hade allt ibockat såg det ut såhär i Kodi;
333333333.png
333333333.png (71.69 KiB) Visad 7977 gånger
4444444444444.png
4444444444444.png (85.76 KiB) Visad 7977 gånger
Rensade bort lite random nu i "bouquet list" och nu får jag detta;
111111.PNG
111111.PNG (55.27 KiB) Visad 7977 gånger
Gruppdusch
Inlägg: 5
Blev medlem: ons okt 24, 2018 5:49 pm

Re: Massvis med kanaler saknas?

Inlägg av Gruppdusch »

2222222.PNG
2222222.PNG (42.09 KiB) Visad 7977 gånger

Får väll pilla i listan tills jag är nöjd med resultatet, men kan det vara så att något i Bouquet listen blockar möjligheten att ladda ALLT?
Så var det ju inte tidigare/när jag hade provkonto...

Hm....
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Massvis med kanaler saknas?

Inlägg av FreddyK »

Ser inte problemet.
Allt ser ut som det ska för mig.
Kan ha varit gammal m3u fil cachad sen tidigare som gjorde att inte allt var som det skulle.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar