Sida 2 av 5

Re: Ny information

Postat: ons feb 27, 2019 10:12 pm
av Jinxy
FreddyK skrev:Eller så kör man med ett virtuellt kort dit du flyttar över pengar t.ex. Revolut.


Hej kan du fortælle mere om hvad Revolut er,?
Og måske et link til det.
Tak

Re: Ny information

Postat: ons feb 27, 2019 10:35 pm
av FreddyK
https://www.revolut.com

Har även fysiska kort för ca 50:- för ett kort som fungerar i 5 år till skillnad från svenska bankerna som tar 250-300:-/år för korten.
Man har också lägre valutaväxlingsavgifter för köp utomlands.

Re: Ny information

Postat: ons feb 27, 2019 10:42 pm
av Jinxy
Tak. FreddyK.
Kigger lige på det.

Men tænkte på om det er sikkert at andvende sit kort ?
Da det jo kan spores.
Før gjorde vi det via bitcoins som ikke kunne spores.

Re: Ny information

Postat: ons feb 27, 2019 11:07 pm
av FreddyK
Det går fortfarande göra köp med Bitcoin och ett antal andra kryptovalutor.
Bara skapa ett konto hos Blockchain, Coinbase eller nån annan som handlar med kryptovalutor.

Re: Ny information

Postat: tor feb 28, 2019 11:01 am
av Jinxy
FreddyK skrev:Det går fortfarande göra köp med Bitcoin och ett antal andra kryptovalutor.
Bara skapa ett konto hos Blockchain, Coinbase eller nån annan som handlar med kryptovalutor.


Tak for al, info. Jeg kigger på det.

Re: Ny information

Postat: tor feb 28, 2019 2:23 pm
av admin
ledolovoled skrev:
xray1989 skrev:Grymt bra jobbat, dock kommer jag inte in i den nya dashboarden
Precis.
Jag är ny användare och fick ett provkonto i helgen, för det första hade min ansökan kommit bort, men efter att ha mailat er support ordnade de hjälpsamt ett manuellt. Jag fick därefter lätt igång mitt provkonto. Efter några timmar bestämde jag mig för att jag vill köpa tjänsten ni tillhandahåller, då jag var helnöjd med kvalitet och dessutom har ett par bekanta som pratat mycket gott om den. Dock hade jag inte fått mail med uppgifter till min dashboard, men kontaktade åter supporten som snabbt gav mig uppgifter. Problemet är att det inte funkar att logga in med dem. Ibland får jag felmedelande om att Captcha är fel, ibland blir det felmedelande "failed to get login information..." Jag fick idag en "ny" inloggskod till min reggade e-post att logga in med i min dashboard, men den fungerar inte heller.
Jag har inga problem med att förstå er instruktion, eller att tyda Captcha och jag kan skilja på ettor och sjuor. Jag menar, jag har full koll på min skräppost, jag använder Chrome vid inlogg som ni uppmanar till.
Jag har provat från olika datorer och olika nätverk.
Jag har bett en bekant som redan har konto att logga in med mina användaruppgifter hos sig, vilket han inte lyckas med. Dock kan han logga in problemfritt med sitt eget 14 månader gamla konto.
Har en annan kompis som också ansökt om provkonto häromdagen, han har heller inte fått tillgång till provkonto, dock har han fått era fina erbjudanden med kampanj och finfint pris, så hans e-post har blivit registrerad i er databas i samband med att han ansökte.
Således längtar jag efter att få möjlighet att logga in för att betala och få igång tjänsten.
Tyvärr tycks det vara ett faktum att ni har lite tekniskt strul i det administrativa systemet, som används för att skapa/hantera era användares konton, vilket får lite olika konsekvenser beroende på okända faktorer.
Har alla nya användare problem eller många?
Har ni ringat in vad detta beror på?
Har ni några generella tips på exakt vad man behöver tänka på för att få dasboarden att funka, eller är det bara helt random?
Hej!

Har du fått hjälp med detta? Är detta ärende löst? Hemskt ledsen att detta har hänt, men hur mycket vi än debuggar innan vi går live så kommer ALLTID buggar att finnas i Beta versionen. Vi jobbar stenhårt med detta och sån här feedback hjälper oss att ordna upp dessa buggar, annars hittar vi dom aldrig. De buggarna du beskriver har varit allmänt kända buggar och vi har fått pli på det mesta, jag hoppas de fungerar för dig, annars hör av dig till vår support då vi sitter med extra personal just nu och svarar snabbt på allt som rör buggar för att få detta helt felfritt så snabbt som möjligt.

Hoppas du har överseende med detta, trots att det skapat en del frustration.

Re: Ny information

Postat: tor feb 28, 2019 2:25 pm
av admin
Jinxy skrev:
FreddyK skrev:Det går fortfarande göra köp med Bitcoin och ett antal andra kryptovalutor.
Bara skapa ett konto hos Blockchain, Coinbase eller nån annan som handlar med kryptovalutor.


Tak for al, info. Jeg kigger på det.
En av anledningar vi lade till kort på vår svenska sida är för att hjälpa er från Norge, Danmark och Finland då efterfrågan var väldigt hög.
Vi har haft fungerande kortlösningar i våra Holländska, Franska och UK sidor länge. Och hemma i Ryssland har vi haft det från start.

Anledningen till att Sverige var sist med detta var pga att det inte fanns några klara riktlinjer för Cashback med Kortleverantörerna och Svenska bankerna.

Re: Ny information

Postat: tor feb 28, 2019 6:12 pm
av Jinxy
Hej hej.
Jeg har nu fået adgang til. Min Dashboard med hjælp fra support, det fungere fint og jeg kan se mine mac adresser , men når jeg ville forlænge Mit abbonement så siger den bare “payment loading “ og der sker intet mere....
Jeg har gjort det som der står på hjemmesiden, altså via google Chrome og via mit Dashboard , på en pc.
Men jeg kan bare ikke få lov at betale
Er der andre der har det samme problem. ??

Re: Ny information

Postat: fre mar 01, 2019 8:06 am
av M89SWE
Jinxy skrev:Hej hej.
Jeg har nu fået adgang til. Min Dashboard med hjælp fra support, det fungere fint og jeg kan se mine mac adresser , men når jeg ville forlænge Mit abbonement så siger den bare “payment loading “ og der sker intet mere....
Jeg har gjort det som der står på hjemmesiden, altså via google Chrome og via mit Dashboard , på en pc.
Men jeg kan bare ikke få lov at betale
Er der andre der har det samme problem. ??

Har samma problem. Testade att förnya igår i både safari och chrome, via mobilen (har inte tillgång till dator just nu). Hade stora problem för det första att ens skriva i kortuppgifterna, då man inte kunde trycka på något. Fick tillsist det att funka genom att börja ”baklänges” , dvs skriva i cvc först, sedan månad och år och sist kortnumret. Men sen stod det bara och tugga och inget hände. Inga pengar drogs ska sägas.

Jag har noll erfarenhet av bitcoins så känner mig helt bakom flötet för tillfället. Är orolig att missa helgens matcher. Vad göra?

Re: Ny information

Postat: fre mar 01, 2019 10:36 am
av Robert82
Gjorde en förnyelse på 1 år den 25/2 och ser att pengarna ligger som skyddat belopp på kontot.
Jag behöver ha en kod som står på kontoutdraget för att verifiera mitt kort och ringde banken idag 1/3 (Swedbank) för att få tag på koden som ska stå där men det kunde dom inte se.
Det kunde ta upp till en vecka sa hon innan det ändras från skyddat belopp till att det syns riktigt på utdraget.
Hur många dagar har man på sig att verifiera kortet?