Ny information

Moderator: otto

basen82
Inlägg: 23
Blev medlem: ons dec 28, 2016 6:09 pm

Re: Ny information

Inlägg av basen82 »

FreddyK skrev:Om koden syns borde det fungera tycker jag men som du säger du kanske kan testa tills pending har försvunnit.
Jag avvaktar och prövar sista försöket när pending har försvunnit så får vi se om det fungerar.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Ny information

Inlägg av FreddyK »

Ja annars får du kontakta Admin det är möjligt det är lite barnsjukdomar än med det nya systemet.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
basen82
Inlägg: 23
Blev medlem: ons dec 28, 2016 6:09 pm

Re: Ny information

Inlägg av basen82 »

FreddyK skrev:Ja annars får du kontakta Admin det är möjligt det är lite barnsjukdomar än med det nya systemet.
Ja precis, det får man acceptera när det är nytt. Rom byggdes inte på en dag precis.
Jinxy
Inlägg: 40
Blev medlem: sön apr 09, 2017 7:54 am

Re: Ny information

Inlägg av Jinxy »

FreddyK skrev:Testa rensa cache, cookies etc eller testa med en annan webbläsare.

Hej freddyK.
Jeep jeg har rensat cashe, cookien og prøvet med Firefox , eksplore, og google ,
Selv med Apples safari.
Men stadig uden held.
Den sigerne bare “pending payment “ og så får jeg kun en hvid side frem.
Ingen ting sker
Jeg har prøvet på begge linjer jeg har

Utroligt at det fungerer hos nogle og ikke hos andre, mon support snart kan træde ind og hjælpe. please
jr45
Inlägg: 11
Blev medlem: sön sep 30, 2018 10:00 am

Re: Ny information

Inlägg av jr45 »

bad gateway lördag kväll inget fungerar
Senast redigerad av 1 jr45, redigerad totalt 0 gånger.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Ny information

Inlägg av atrix »

Jag betalade för ett år nu och jag väntade ett par timmar, sedan hittade jag koden i banktransaktionen och jag fyllde i den och nu har jag förlängt mitt abbonemang med ett år, det fungerade jättesmidigt. Tack för detta!!
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
basen82
Inlägg: 23
Blev medlem: ons dec 28, 2016 6:09 pm

Re: Ny information

Inlägg av basen82 »

Jag får bara felaktig verifierings kod. Trots att jag gjort exakt som står på hemsidan. Samt att jag ser klart och tydligt koden, och att jag INTE använt mig av Swedbank utan Revolut. Och jag kontaktade supporten för hjälp men dom gav mig bara länkar till det som står på hemsidan, så dom var inte heller till någon hjälp.
ledolovoled
Inlägg: 9
Blev medlem: tis feb 26, 2019 4:31 pm

Re: Ny information

Inlägg av ledolovoled »

admin skrev:
ledolovoled skrev:
xray1989 skrev:Grymt bra jobbat, dock kommer jag inte in i den nya dashboarden
Precis.
Jag är ny användare och fick ett provkonto i helgen, för det första hade min ansökan kommit bort, men efter att ha mailat er support ordnade de hjälpsamt ett manuellt. Jag fick därefter lätt igång mitt provkonto. Efter några timmar bestämde jag mig för att jag vill köpa tjänsten ni tillhandahåller, då jag var helnöjd med kvalitet och dessutom har ett par bekanta som pratat mycket gott om den. Dock hade jag inte fått mail med uppgifter till min dashboard, men kontaktade åter supporten som snabbt gav mig uppgifter. Problemet är att det inte funkar att logga in med dem. Ibland får jag felmedelande om att Captcha är fel, ibland blir det felmedelande "failed to get login information..." Jag fick idag en "ny" inloggskod till min reggade e-post att logga in med i min dashboard, men den fungerar inte heller.
Jag har inga problem med att förstå er instruktion, eller att tyda Captcha och jag kan skilja på ettor och sjuor. Jag menar, jag har full koll på min skräppost, jag använder Chrome vid inlogg som ni uppmanar till.
Jag har provat från olika datorer och olika nätverk.
Jag har bett en bekant som redan har konto att logga in med mina användaruppgifter hos sig, vilket han inte lyckas med. Dock kan han logga in problemfritt med sitt eget 14 månader gamla konto.
Har en annan kompis som också ansökt om provkonto häromdagen, han har heller inte fått tillgång till provkonto, dock har han fått era fina erbjudanden med kampanj och finfint pris, så hans e-post har blivit registrerad i er databas i samband med att han ansökte.
Således längtar jag efter att få möjlighet att logga in för att betala och få igång tjänsten.
Tyvärr tycks det vara ett faktum att ni har lite tekniskt strul i det administrativa systemet, som används för att skapa/hantera era användares konton, vilket får lite olika konsekvenser beroende på okända faktorer.
Har alla nya användare problem eller många?
Har ni ringat in vad detta beror på?
Har ni några generella tips på exakt vad man behöver tänka på för att få dasboarden att funka, eller är det bara helt random?
Hej!

Har du fått hjälp med detta? Är detta ärende löst? Hemskt ledsen att detta har hänt, men hur mycket vi än debuggar innan vi går live så kommer ALLTID buggar att finnas i Beta versionen. Vi jobbar stenhårt med detta och sån här feedback hjälper oss att ordna upp dessa buggar, annars hittar vi dom aldrig. De buggarna du beskriver har varit allmänt kända buggar och vi har fått pli på det mesta, jag hoppas de fungerar för dig, annars hör av dig till vår support då vi sitter med extra personal just nu och svarar snabbt på allt som rör buggar för att få detta helt felfritt så snabbt som möjligt.

Hoppas du har överseende med detta, trots att det skapat en del frustration.
Okej. Det har ordnat upp sig.
Efter att ha provat alla möjliga och omöjliga lösningar, tryckte jag på glömt lösenord, trots att jag inte glömt det :| Den Captcha jag fick där funkade, jag nollställde lösenord och alla captcha funkade i varje steg därefter.
Så nu rullar det för mig. Sen har det ju strulat med Smart STB-appen (vilket ni kommunicerat och förklarat), men jag har även Smart IPTV-appen, så jag får lov att använda den så länge, för att uppnå någorlunda stabilitet. Känns som att det hakat upp sig lite i varje steg för min del, hoppas det är slut på krångel nu.
:)
basen82
Inlägg: 23
Blev medlem: ons dec 28, 2016 6:09 pm

Re: Ny information

Inlägg av basen82 »

Tänkte göra ett nytt försök med Revolut att betala, men nu ska man välja land för kort betalning.
Jag misstänker att man inte ska välja Sverige där, för korten (virtuella) är väl registrerad i deras land ?
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Ny information

Inlägg av admin »

basen82 skrev:Tänkte göra ett nytt försök med Revolut att betala, men nu ska man välja land för kort betalning.
Jag misstänker att man inte ska välja Sverige där, för korten (virtuella) är väl registrerad i deras land ?
Eftersom du öppnat konto som Svensk på Revolut så väljer du Sverige
Skriv svar