2016-10-31 Undertexter

Moderator: otto

admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

2016-10-31 Undertexter

Inlägg av admin »

Som ni vet fungerar inte undertexter till majoriteten av de Svenska kanalerna. Vi håller nu på att gå in på nästa steg så inom kort (om allt går som planerat) så kommer det fungera förhoppningsvis. Då blir vi den första och enda IPTV leverantören i världen som kan erbjuda valbar text på sina TV kanaler.

Vi har redan lyckats lägga in Valbar text på många av de nya VoD filmerna som har lagts till. Har ni inte sett detta så kanske ni kan prova.
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: 2016-10-31 Undertexter

Inlägg av GG08 »

admin skrev:Som ni vet fungerar inte undertexter till majoriteten av de Svenska kanalerna. Vi håller nu på att gå in på nästa steg så inom kort (om allt går som planerat) så kommer det fungera förhoppningsvis. Då blir vi den första och enda IPTV leverantören i världen som kan erbjuda valbar text på sina TV kanaler.

Vi har redan lyckats lägga in Valbar text på många av de nya VoD filmerna som har lagts till. Har ni inte sett detta så kanske ni kan prova.
En dum fråga hur ändrar man texten då?
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: 2016-10-31 Undertexter

Inlägg av admin »

GG08 skrev:
admin skrev:Som ni vet fungerar inte undertexter till majoriteten av de Svenska kanalerna. Vi håller nu på att gå in på nästa steg så inom kort (om allt går som planerat) så kommer det fungera förhoppningsvis. Då blir vi den första och enda IPTV leverantören i världen som kan erbjuda valbar text på sina TV kanaler.

Vi har redan lyckats lägga in Valbar text på många av de nya VoD filmerna som har lagts till. Har ni inte sett detta så kanske ni kan prova.
En dum fråga hur ändrar man texten då?
På de kanaler/filmer som det fungerar på trycker du på APP knappen högst upp till vänster och sedan väljer du språk
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: 2016-10-31 Undertexter

Inlägg av GG08 »

admin skrev:
GG08 skrev:
admin skrev:Som ni vet fungerar inte undertexter till majoriteten av de Svenska kanalerna. Vi håller nu på att gå in på nästa steg så inom kort (om allt går som planerat) så kommer det fungera förhoppningsvis. Då blir vi den första och enda IPTV leverantören i världen som kan erbjuda valbar text på sina TV kanaler.

Vi har redan lyckats lägga in Valbar text på många av de nya VoD filmerna som har lagts till. Har ni inte sett detta så kanske ni kan prova.
En dum fråga hur ändrar man texten då?
På de kanaler/filmer som det fungerar på trycker du på APP knappen högst upp till vänster och sedan väljer du språk
Tack så mycket, ni gör ett fantastiskt arbete :)
Patsie
Inlägg: 26
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:12 pm

Re: 2016-10-31 Undertexter

Inlägg av Patsie »

Låter jättebra! Går detta att använda i smart tv apparna också?
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: 2016-10-31 Undertexter

Inlägg av admin »

Patsie skrev:Låter jättebra! Går detta att använda i smart tv apparna också?
Det vet vi inte ännu, SmartTV har ju ingen officiel API vi kan jobba med så det är lite svårare. Man får prova sig fram =)
Acadmyn
Inlägg: 2
Blev medlem: tor okt 27, 2016 6:47 pm

Re: 2016-10-31 Undertexter

Inlägg av Acadmyn »

Undertexter fungerar fint, men nu stannar uppspelningen helt efter ca 2-3 minuter in i en film (VOD alltså). Någon idé om vad det kan bero på?
Patsie
Inlägg: 26
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:12 pm

Re: 2016-10-31 Undertexter

Inlägg av Patsie »

admin skrev:
Patsie skrev:Låter jättebra! Går detta att använda i smart tv apparna också?
Det vet vi inte ännu, SmartTV har ju ingen officiel API vi kan jobba med så det är lite svårare. Man får prova sig fram =)
Ok, jag testar. Tack för allt ert arbete och för en bra tjänst!
SuperMario84
Inlägg: 31
Blev medlem: tor okt 27, 2016 4:57 pm

Re: 2016-10-31 Undertexter

Inlägg av SuperMario84 »

hejsan..
jag har mag box256. jag kan inte hitta dem undertexterna . jag trycker på knappen app så kan man välja olika saker där.. som undertext så är den avstänga . men när jag går på soundtrack så kan man välja där svenska där.. jag trycker på välja där så händer det ändå ingenting.. ska undertester fungera på dem kanalerna som inte har text eller ?? jag har märke att visat hits tror jag dem sänder oftast sina filmer med inbränd text

mvh
mario
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: 2016-10-31 Undertexter

Inlägg av admin »

SuperMario84 skrev:hejsan..
jag har mag box256. jag kan inte hitta dem undertexterna . jag trycker på knappen app så kan man välja olika saker där.. som undertext så är den avstänga . men när jag går på soundtrack så kan man välja där svenska där.. jag trycker på välja där så händer det ändå ingenting.. ska undertester fungera på dem kanalerna som inte har text eller ?? jag har märke att visat hits tror jag dem sänder oftast sina filmer med inbränd text

mvh
mario
Finns inga undertexter ännu
Skriv svar