Lagg på vissa HD kanaler?

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Darjusha
Inlägg: 20
Blev medlem: ons sep 14, 2016 7:25 pm

Lagg på vissa HD kanaler?

Inlägg av Darjusha »

Har märkt när jag tittar på fotboll att tex kanalen Viasat Motor SE är i HD men är det bara jag som upplever att det är lite små lagg i viasat HD kanalerna i jämförelse med kanalen Viasat Sport Premium SE. Vet att kanalen Viasat Sport Premium inte är i HD än men tycker bilden flyter på mycket bättre där...
Kan man kanske isåfall ordna Viasat Sport kanalerna även utan HD? :)

För övrigt fungerar andra HD kanaler väldigt bra!
alexfree
Inlägg: 1
Blev medlem: sön dec 03, 2017 8:36 am

Re: Lagg på vissa HD kanaler?

Inlägg av alexfree »

Hej,

Är det lagg på dina sport HD kanaler....jag uppfattar att mina sport kanaler "hackar", speciellt när det händer mycket i matchen!?
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Lagg på vissa HD kanaler?

Inlägg av otto »

Hejsan
Det har varit problem med C more sändningarna sista tiden och det jobbas för att fixa det.
OttO
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Lagg på vissa HD kanaler?

Inlägg av FreddyK »

alexfree skrev:Hej,

Är det lagg på dina sport HD kanaler....jag uppfattar att mina sport kanaler "hackar", speciellt när det händer mycket i matchen!?
Det är ett fenomen som kan bli av dålig konvertering från 1080i/50 till 720p/50 som inte är riktig 50 egentligen då 1080i/50 är 25 hela bildrutor. Utöver det så är bitraten 2-3mbit vilket är alldeles för dåligt.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar