Buffersize

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Mousco02
Inlägg: 9
Blev medlem: lör aug 13, 2016 7:47 pm

Re: Buffersize

Inlägg av Mousco02 »

Hej! Tack för ett grymt utbud - men tyvärr börjar det bli riktigt störande med all denna LAGG!
Jag har försökt med allt som står i trådarna - brandvägg, buffersize, uppdatering men utan något som helst resultat. Det tråkiga är att lagg är på dom kanalerna vi kollar mest på: TV4, Disney junior, viasat sportkanaler.
VOD funkar bra med undantag att filmen stannar ett antal ggr. Vad är lösningen?
Hälsningar
Mousco
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Buffersize

Inlägg av admin »

Mousco02 skrev:Hej! Tack för ett grymt utbud - men tyvärr börjar det bli riktigt störande med all denna LAGG!
Jag har försökt med allt som står i trådarna - brandvägg, buffersize, uppdatering men utan något som helst resultat. Det tråkiga är att lagg är på dom kanalerna vi kollar mest på: TV4, Disney junior, viasat sportkanaler.
VOD funkar bra med undantag att filmen stannar ett antal ggr. Vad är lösningen?
Hälsningar
Mousco
ca 7-8% av användarna upplever dessa problem. Vi vet inte vad detta beror på. Vi försöker lista ut om det är bredbandsleverantörerna som har börjat filtrera paketen som skickas, som har skett i ett par andra länder. För att veta om det är detta som är problemet så är det inte dumt att ansluta en vpn till din router, dock lite överkurs. Det har hjälpt för någon/några.

Vi försöker se över möjligheten med vår hosting om vi kan få nya ip adresser som ändras dagligen för att kunna kringgå isp som filtrerar sändningar.

Som sagt, detta är bara en teori, men en högst trolig teori då det endast är en bråkdel som upplever dessa problem. Vi återkommer med svar angående detta
ttaikon
Inlägg: 24
Blev medlem: tor sep 29, 2016 10:07 am

Re: Buffersize

Inlägg av ttaikon »

Ja, vet faktiskt inte vad jag ska göra?? Känns som jag har gjort allt. Bytt router, kablar, testat fart upp & ner. (Mycket bra fart &stabilt ), har inget krypterat eller brandvägg på. Ändrat buffersize.....Jag tror faktiskt inte att jag lyckats titta på ett endaste program, film eller match utan frysningar, lagg. Hmmm..
Mousco02
Inlägg: 9
Blev medlem: lör aug 13, 2016 7:47 pm

Re: Buffersize

Inlägg av Mousco02 »

ttaikon skrev:Ja, vet faktiskt inte vad jag ska göra?? Känns som jag har gjort allt. Bytt router, kablar, testat fart upp & ner. (Mycket bra fart &stabilt ), har inget krypterat eller brandvägg på. Ändrat buffersize.....Jag tror faktiskt inte att jag lyckats titta på ett endaste program, film eller match utan frysningar, lagg. Hmmm..
Tyvärr jag kan faktiskt inte annat än o hålla med. Otroligt tråkigt o hoppas verkligen på en lösning inom kort.
Skriv svar