Buffersize

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Buffersize

Inlägg av admin »

Mousco02 skrev:
admin skrev:Det är olika för varje router, du får googla just din router
Jag har stängt av brandväggen i min router men ändå laggar det väldigt mkt! Mest problem har vi med viasat sport premium.
Tacksam för hjälp!
Det låter som ett problem i din konfiguration/hemma nätverk. Det blir svårt att hjälpa då varje uppsättning är olika. Jag vet inte riktigt vad det är som får det att lagga för dig. Beskriv exakt enhet, router modell, bandbredd hemma, wifi/kabel så ska jag se om jag ser något fel
Hjan
Inlägg: 1
Blev medlem: sön sep 18, 2016 10:13 am

Re: Buffersize

Inlägg av Hjan »

Hej, har också stora problem med lagg på många kanaler. Kör senaste programvaran i MAG256. Svenska Tv1 och Tv2 ser ut som den uppdateras "interlace" och blir randig när bilden flyttas.
Har brandvägg/qos/nat avstängd men det hjälper inte.
Även provat utan router med sladd direkt i fiberboxen men med samma resultat.
Känns som jag provat allt och att felet inte ligger hos mig.
KallAnka
Inlägg: 1
Blev medlem: sön sep 25, 2016 9:23 am

Re: Buffersize

Inlägg av KallAnka »

Hej!

Jag har oxo fruktansvärda lagg/frysningar på alla Scandinaviska kanaler..även jag har stängt av allt på routern å andå är det så...Är det någon form av uppdatering eller något liknande ni håller på med?

Mvh
KalleAnka
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Buffersize

Inlägg av admin »

Vi hade en DDOS attack som ställde till de för oss häromdagen, jag har skrivt om det i en annan tråd. Allt ska vara fixat och fungera fint igen, tyvärr så påverkade de mest de skandinaviska negativt i ett par timmar
ttaikon
Inlägg: 24
Blev medlem: tor sep 29, 2016 10:07 am

Re: Buffersize

Inlägg av ttaikon »

Hej !

Har otroliga laggningar/frysningar och ibland så går det inte ens att ladda kanalen, har provat "allt" bytt kablar, mätt hastighet från router både upp & ner, riktigt bra fart, kör även Apple tv och streamar från annat , allt funkar perfekt utom Iptv´n som laggar nått vansinnigt så att funderar på att använda den som bojsänke, polarn upplever EXAKT samma problem... Vad gör man !??
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Buffersize

Inlägg av admin »

ttaikon skrev:Hej !

Har otroliga laggningar/frysningar och ibland så går det inte ens att ladda kanalen, har provat "allt" bytt kablar, mätt hastighet från router både upp & ner, riktigt bra fart, kör även Apple tv och streamar från annat , allt funkar perfekt utom Iptv´n som laggar nått vansinnigt så att funderar på att använda den som bojsänke, polarn upplever EXAKT samma problem... Vad gör man !??
Vilken enhet pratar vi om?
ttaikon
Inlägg: 24
Blev medlem: tor sep 29, 2016 10:07 am

Re: Buffersize

Inlägg av ttaikon »

Mag box
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Buffersize

Inlägg av admin »

ttaikon skrev:Mag box
Jag hoppas du är ärlig i din beskrivning nu, för att du och din polare ska 24/7 uppleva detta har jag svårt att tro på.

Nämn mer exakt tider ni har problem samt vilka kanaler det gäller. Ju ärligare svarare desto bättre kan jag hjälpa er

Laggar det även om du uppdaterar till den nyaste Firmware?

1. Gå till Settings
2. Gå till GO TO INNER PORTAL
3. När den inre portalen laddat gå till Settings
4. Gå till System Settings
5. Gå till Software Update
6. Tryck OK
7. Tryck RÖD knapp efter att den hittat ny mjukvara
8. Låt den uppdatera och rör INGENTING. Den kommer starta om av sig själv
ttaikon
Inlägg: 24
Blev medlem: tor sep 29, 2016 10:07 am

Re: Buffersize

Inlägg av ttaikon »

Helt ärlig !

Har tidigare upplevt enstaka frysningar och lagg till & från. Men upplever att det blivit kraftigt sämre, trodde först att det var router, kabel osv, Men när polaren upplevde exakt samma på sin box så.... Ska prova att uppdatera.
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Buffersize

Inlägg av admin »

ttaikon skrev:Helt ärlig !

Har tidigare upplevt enstaka frysningar och lagg till & från. Men upplever att det blivit kraftigt sämre, trodde först att det var router, kabel osv, Men när polaren upplevde exakt samma på sin box så.... Ska prova att uppdatera.
Behöver fortfarande veta vilka tider ni upplever problem och vilka kanaler detta gäller. Det kan omöjligt vara ALLA kanaler så en utförlig beskrivning hade varit bra så jag kunnat ge dig hjälp så gott ja kan
Skriv svar