Buffersize

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

ttaikon
Inlägg: 24
Blev medlem: tor sep 29, 2016 10:07 am

Re: Buffersize

Inlägg av ttaikon »

Gjorde uppdateringen igår(hur ofta ska man göra den), fungerade mycket bättre, dock fungerade inte Viasat golf, tex. Tittar lite mer nu, enstaka frysningar, på Viasat Nature, vissa kanaler går inte att öppna alls, Viasat Premium, Tv4 film, Tv6, MTV, Disney Channel, Discovery,Viasat film,Viasat fotboll, Viasat hockey, CMORE HITS, ,series, fotboll, golf, SF kanalen, phu, för att nämna några.....Nu är det tidig morgon, ska kolla lite mer senare när det är matcher på Viasat, då upplever både jag och min kompis, som har samma box, liknande problem.
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Buffersize

Inlägg av admin »

ttaikon skrev:Gjorde uppdateringen igår(hur ofta ska man göra den), fungerade mycket bättre, dock fungerade inte Viasat golf, tex. Tittar lite mer nu, enstaka frysningar, på Viasat Nature, vissa kanaler går inte att öppna alls, Viasat Premium, Tv4 film, Tv6, MTV, Disney Channel, Discovery,Viasat film,Viasat fotboll, Viasat hockey, CMORE HITS, ,series, fotboll, golf, SF kanalen, phu, för att nämna några.....Nu är det tidig morgon, ska kolla lite mer senare när det är matcher på Viasat, då upplever både jag och min kompis, som har samma box, liknande problem.
Hej!

De kanaler som inte alls öppnar är felanmälda och kommer att åtgärdas fortare än du tror.

När de gäller problem med lagg och frysningar så är de självklart alltid vissa kanaler som påverkas, men det är ju inte mer än 5% av vårt utbud och dessa går oftast i rotation.

Höj din buffer till 15 så minskar du på detta en aning. Men laggar de på ALLA kanaler så är de något fel hos dig, just nu har vi lagg problem på ca 4%-5% av vårt totala utbud
ttaikon
Inlägg: 24
Blev medlem: tor sep 29, 2016 10:07 am

Re: Buffersize

Inlägg av ttaikon »

Ok,tack för en snabb och bra support, jag delger gärna vilka kanaler som laggar och inte fungerar på olika tider osv.

Jag trodde att det var standard och lite random vilka som fungerade när och hur, tyvärr är min erfarenhet att det inte fungerar när man som helst vill se, typ Viasat motor-F1/GP, Viasat Premium-höjdarmatcher, Cmore-derbyn osv....

Trevlig helg
Evagreta
Inlägg: 1
Blev medlem: tor okt 06, 2016 3:59 pm

Re: Buffersize

Inlägg av Evagreta »

Hej
Jag fick min box i måndags och TV 4 laggar så hela tiden och fryser helt. Jag tänkte uppgradera Firmware enl nedan men man skulle skriva i en url, vad ska det vara? Någon annan ide om varför TV4 laggar så det inte går att titta på den, det är ju en HD kanal så min tanke är att det är därför. Jag har testat att koppla in boxen direkt ifrån fiberboxen för att slippa gå via en router men det är samma problem.

1. Gå till Settings
2. Gå till GO TO INNER PORTAL
3. När den inre portalen laddat gå till Settings
4. Gå till System Settings
5. Gå till Software Update
6. Tryck OK
7. Tryck RÖD knapp efter att den hittat ny mjukvara
ttaikon
Inlägg: 24
Blev medlem: tor sep 29, 2016 10:07 am

Re: Buffersize

Inlägg av ttaikon »

Samma här, har nästan gett upp att använda boxen(kompisen likaså), igår gick det inte att titta på Cmore kanalerna, frös & laggade kraftigt hela tiden. Det är ju inget läge att rekommendera denna tjänst/box & det är ju inte så att jag funderar på att förlänga, OM det inte skulle bli avsevärt bättre......
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Buffersize

Inlägg av admin »

ttaikon skrev:Samma här, har nästan gett upp att använda boxen(kompisen likaså), igår gick det inte att titta på Cmore kanalerna, frös & laggade kraftigt hela tiden. Det är ju inget läge att rekommendera denna tjänst/box & det är ju inte så att jag funderar på att förlänga, OM det inte skulle bli avsevärt bättre......
Det är märkligt, det finns ett par personer som rapporterar dessa problem, men det är fortfarande en bråkdel av alla kunder vi har. Oftast är det så att folk klagar väldigt enkelt när något är fel, men berömmer väldigt sällan när saker och ting står rätt till. De som upplever frekventa problem har oftast fel på routingen någonstans mellan bredbandsleverantör och hemmet. Vi håller på att experimentera med nya protokoll som teoretiskt ska lösa problem som är routing relaterade.
Jimhak
Inlägg: 9
Blev medlem: sön sep 18, 2016 7:03 am

Re: Buffersize

Inlägg av Jimhak »

Jag upplever det som hela skandinaviska paket börjar nästan alltid att lagga vid halv åtta på kvällen till ca 23 på kvällen varje dag. Min lillebror har samma problem och vi har testat att uppdatera boxen och kör utan någon brandvägg på routern.
Jimhak
Inlägg: 9
Blev medlem: sön sep 18, 2016 7:03 am

Re: Buffersize

Inlägg av Jimhak »

Jag upplever det som hela skandinaviska paket börjar nästan alltid att lagga vid halv åtta på kvällen till ca 23 på kvällen varje dag. Min lillebror har samma problem och vi har testat att uppdatera boxen och kör utan någon brandvägg på routern.
bertilboo
Inlägg: 1
Blev medlem: fre okt 07, 2016 6:43 pm

Re: Buffersize

Inlägg av bertilboo »

Hej jag har precis samma problem som ovan användare. Runt halv 8 på kvällen laggar i stort sett hela scandinavia fram till 23. Har inte haft några problem med andra delar. Dock var hela scandinavia dött när jag drog igång dem nu för att kolla på VM-kvalet. Nu laggar även en del av de andra delarna också. Har 100/100 och ligger på max men på kvällen är tyvärr scandinavia i stort sett obrukbart.
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Buffersize

Inlägg av admin »

bertilboo skrev:Hej jag har precis samma problem som ovan användare. Runt halv 8 på kvällen laggar i stort sett hela scandinavia fram till 23. Har inte haft några problem med andra delar. Dock var hela scandinavia dött när jag drog igång dem nu för att kolla på VM-kvalet. Nu laggar även en del av de andra delarna också. Har 100/100 och ligger på max men på kvällen är tyvärr scandinavia i stort sett obrukbart.

http://iptvking.me/forum/viewtopic.php? ... aba69#p443
Skriv svar