Filmer (VOD)

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

lappenn
Inlägg: 6
Blev medlem: sön mar 05, 2017 6:45 pm

Filmer (VOD)

Inlägg av lappenn »

Jag använder min LG smarttv som uppspelare. Kanalerna fungerade kanon men har lite frågor om filmerna som man kan streama (VOD). Hittar inte någon mapp som heter VOD Sverige som många andra länder har. Finns det inga filmer med svensk text än?

Eller finns dessa filmer bara för dem som har en box?
lappenn
Inlägg: 6
Blev medlem: sön mar 05, 2017 6:45 pm

Får inga svar...

Inlägg av lappenn »

Är detta en dum fråga eller ? Får inga svar på min fråga. Kan någon annan streama filer VOD men svensk text som använder smarttv?

Har en kompis som har en IPbox(vet tyvärr inte vilken sort) och där kan han streama filmer direkt. Min fråga är om det går även på Smarttv, för då slipper man en fjärr till och ytterligare en tekniks pryl.
swehub
Inlägg: 103
Blev medlem: tis jan 31, 2017 11:29 pm

Re: Filmer (VOD)

Inlägg av swehub »

Jag kan strema text till min smart tv men inget språk är på Svenska. Frågan är om Iptv kingen har något med vod att göra. Lika så om jag provar kodi eller Android box.

Vad jag menar IPTV kingen har något att göra med filmerna är att dom själva inte uppdaterar. Det är risky bizznes..
Tack för den här tiden =)
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Filmer (VOD)

Inlägg av FreddyK »

Kodi har ju support för att ladda ner textning från nätet och för VOD borde det funka iaf men har inte testat.
Däremot kan det ju vara bra och veta vilken källa materialet har så man laddar ner rätt version av textningen. Man får nog testa flera ibland för att det ska synca rätt.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
lagal
Inlägg: 37
Blev medlem: mån feb 06, 2017 6:58 am

Re: Filmer (VOD)

Inlägg av lagal »

Vissa av filmerna som ligger i multisub mappen har svensk text
Muskelmannen
Inlägg: 35
Blev medlem: lör mar 04, 2017 8:57 pm

Re: Filmer (VOD)

Inlägg av Muskelmannen »

Det är appen du använder i din smart tv som avgör detta med text. Just i dagsläget kan han inte ordna det. Handlar om den ljusblåa appen som redan finns i tv. Heter iptv

Kollar du genom telefonen och vlc player finns alternativ text, under multisub kategorin alltså. Sällan svenska dock men norsk och dansk funkar ju också.

Eller så testar du helt enkelt en annan app.

Ingen expert utan detta är vad jag fått höra/lärt mig
Pontusk82
Inlägg: 98
Blev medlem: sön okt 30, 2016 11:08 pm

Re: Filmer (VOD)

Inlägg av Pontusk82 »

Kom ju en hel del filmer för ett tag sedan på VOD.. dock mest dubbat på tyska & franska kan det väntas på komma engelskt tal inom en snar framtid tro? Tycker det dröjer lite för länge mellan dessa uppdateringar i VOD! Mvh
Pontusk82
Inlägg: 98
Blev medlem: sön okt 30, 2016 11:08 pm

Re: Filmer (VOD)

Inlägg av Pontusk82 »

Hallå! Fan kan inte nån fixa in lite nytt på VOD!! Plz.. även lite nytt på VOD concerts tack!
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Filmer (VOD)

Inlägg av FreddyK »

VOD uppdaterat
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
rithkhmer
Inlägg: 4
Blev medlem: tis jun 20, 2017 3:04 am

Re: Filmer (VOD)

Inlägg av rithkhmer »

thank for good post is great...
gclub online
gclub online
Skriv svar