Textning och sortering

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Muskelmannen
Inlägg: 35
Blev medlem: lör mar 04, 2017 8:57 pm

Textning och sortering

Inlägg av Muskelmannen »

Kör utan box, har LG TV och använder appen som redan fanns i tvn. Heter kort och gott IPTV och är blåfärgad.

Enda jag inte gillar är att jag inte kan välja bland undertexter, bara på eller av, och det kan innebära kinesisk text... På telefonen kan jag däremot välja, kör via vlc player där. Kan man göra nåt liknande för att få rätt text på tv? Detta gäller VOD filmer alltså.

Nästa "problem" kanalerna, kan man ändra och lägga dom i ordning? Vill ju helst ha dom i ordningsföljd.

Andra tips som ni gillar mottages gärna. I övrigt är jag mycket nöjd faktiskt.
jkarjala
Inlägg: 23
Blev medlem: sön aug 28, 2016 6:41 am

Re: Textning och sortering

Inlägg av jkarjala »

Hej
Jag har också Lg tv fast med netcast som OS så jag kan inte välja ens texter.

Vad gäller sortering så kan du göra favoritlista. När du har kanallistan framme så finns det favourite knapp. Då trycker du i den ordning du vill. Det skapas sen automatiskt en ny grupp med favoriter. Du kan inte dock ordna upp favoritlistan, om du sabbar nån ordning i början ock kommer på det efteråt så måste du om hela listan från början.
I den listan kan du även lägga till från andra länder också.

Hoppas detta hjälper
Muskelmannen
Inlägg: 35
Blev medlem: lör mar 04, 2017 8:57 pm

Re: Textning och sortering

Inlägg av Muskelmannen »

Det ska jag kolla upp! Tack
Enander
Inlägg: 1
Blev medlem: tis mar 28, 2017 3:32 pm

Re: Textning och sortering

Inlägg av Enander »

Lånar tråden.
Jag har en LG smart tv men har ingen medföljande app utan fick ladda hem smart IPTV vet någon om de finns möjlighet att göra en favoritlista eller sortera där? Är bara intresserad av de svenska kanalerna
tuffy
Inlägg: 148
Blev medlem: ons nov 09, 2016 6:03 pm

Re: Textning och sortering

Inlägg av tuffy »

Du kan använda dig av tjänsten https://xtream-editor.com/ för att editera och skapa egna kanallistor.
Skriv svar