Ingen tv via router

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

bach84
Inlägg: 2
Blev medlem: tor feb 23, 2017 7:24 am

Ingen tv via router

Inlägg av bach84 »

Hej mitt Mag abonnemang funderar endast via direktkoppling i fiber uttaget. När vi kör via routern hittar den inte portalen allt blir svart och endast meny går och nå via fjärrkontrollen..Jag har försökt med att stänga brandväggen samt NAT använder mig inte av VPN anslutning... problemet har varit sen branden i deras server....Någon som har en ide vad som kan hjälpa eller vad det beror på? sliter snart mitt hår...
Swennerd
Inlägg: 104
Blev medlem: ons nov 16, 2016 3:34 am

Re: Ingen tv via router

Inlägg av Swennerd »

bach84 skrev:Hej mitt Mag abonnemang funderar endast via direktkoppling i fiber uttaget. När vi kör via routern hittar den inte portalen allt blir svart och endast meny går och nå via fjärrkontrollen..Jag har försökt med att stänga brandväggen samt NAT använder mig inte av VPN anslutning... problemet har varit sen branden i deras server....Någon som har en ide vad som kan hjälpa eller vad det beror på? sliter snart mitt hår...
Prova att bryt strömmen på både box och routern...
bach84
Inlägg: 2
Blev medlem: tor feb 23, 2017 7:24 am

Re: Ingen tv via router

Inlägg av bach84 »

har testat. boxen har uppkoppling och internet fungerar
macki_b
Inlägg: 102
Blev medlem: mån jan 30, 2017 9:27 am

Re: Ingen tv via router

Inlägg av macki_b »

Beroende på router så måste du aktivera iptv i dina router inställningar. Jag hade samma problem. Spela ingen roll hur jag bar mig åt. Sitter på Asus. Dock blir det samma scenario via router om iptv är aktiverat. Du tilldelas en publik ip adress. Missade att läsa att det fungerat tidigare! Men detta hjälper kanske någon annan
Skriv svar