piratliga gripen

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Thunder80
Inlägg: 239
Blev medlem: mån nov 07, 2016 4:25 pm

Re: piratliga gripen

Inlägg av Thunder80 »

macki_b skrev:
FreddyK skrev:
macki_b skrev:Konstigt att tv leverantörerna inte förstår varför vissa tjänster kommer till???? Tv är alldeles för DYRT idag!!! SÄNK PRISERNA så kanske de får rätsida på sitt såkallade problem!
Problemet är att sporträttigheter kostar mycket.
CMore betalar enbart för SHL en halv miljard per år för rättigheterna.
Sen ska du ju räkna dit alla andra rättigheter med och det driver upp priserna.
Däremot kan man ju diskutera att reklamkanaler ska kosta kan ju tycka man kan ta mer betalt för reklamen då istället. Fast det är kanske svårt då befolkningen i Sverige är betydligt lägre än i många andra länder där många kanaler är fria.
Jag är inte beredd att betala tex. Zlatans eller någon annan stolles lyx el. dylikt med höga abonnemangs avgifter. De som redan har ska ha ännu mer! Tycker det har spårat ut totalt. Finns inga gränser längre! Hade tv och film blivit hälften så dyrt hade många "tjänster" försvunnit. Men istället lägger man miljarder på att jaga dessa istället. Det finns en enkel lösning.......
Bra skrivit av dig jag håller med dig!!! Jag vill inte gynna Sporten eller annat skit som tjänar mycket pengar USCH.. Jag gynnar häller IPTV King där får man för pengarna många Tv-kanaler :D
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: piratliga gripen

Inlägg av FreddyK »

Tyvärr så är det ju så det är idag och inget som TV kanalerna direkt kan göra nåt åt.
Dom kan välja att inte köpa rättigheterna men då kommer det inte sändas överhuvudtaget.
Tycker iofs inte egentligen att 499:-/mån är så farligt enbart om man räknar sitt favoritlag i SHL så blir det ca 50:-/match.
Om man ska gå på matcherna skulle det kostat betydligt mer trots att det bara varit hemmamatcher man kunnat se då.
Däremot så håller jag med om då det gäller reklamfinanserade kanaler.
Vi har ju Discovery Networks t.ex. som bråkat med olika leverantörer nu senast Sky utanför Sverige om att dom vill ha mer betalt pga dom skaffat sig massa rättigheter.
Det ser vi nu resultatet av genom höjningar av dom olika paketen.
Jag personligen har det här för att komma åt kanaler från andra delar av världen som en krydda på det jag redan har vanligt.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
swehub
Inlägg: 103
Blev medlem: tis jan 31, 2017 11:29 pm

Re: piratliga gripen

Inlägg av swehub »

IP-TV KINGEN får all kärlek. Dom är före sin tid. Kommer tvinga många andra stor fräsare att följa leden och med det menar jag inte teknikmässigt utan enkelheten att se på tv. Inga långa kontrakt, slickade nissar på stan och så vidare.
Tack för den här tiden =)
Thunder80
Inlägg: 239
Blev medlem: mån nov 07, 2016 4:25 pm

Re: piratliga gripen

Inlägg av Thunder80 »

FreddyK skrev:Tyvärr så är det ju så det är idag och inget som TV kanalerna direkt kan göra nåt åt.
Dom kan välja att inte köpa rättigheterna men då kommer det inte sändas överhuvudtaget.
Tycker iofs inte egentligen att 499:-/mån är så farligt enbart om man räknar sitt favoritlag i SHL så blir det ca 50:-/match.
Om man ska gå på matcherna skulle det kostat betydligt mer trots att det bara varit hemmamatcher man kunnat se då.
Däremot så håller jag med om då det gäller reklamfinanserade kanaler.
Vi har ju Discovery Networks t.ex. som bråkat med olika leverantörer nu senast Sky utanför Sverige om att dom vill ha mer betalt pga dom skaffat sig massa rättigheter.
Det ser vi nu resultatet av genom höjningar av dom olika paketen.
Jag personligen har det här för att komma åt kanaler från andra delar av världen som en krydda på det jag redan har vanligt.
Samma här har vanliga utbud Viasat och CMORE från Telia.. Men sen vill jag ha utländska Tv-kanaler som jag aldrig får från Telia t.ex Nederländerna, Belgien och Schweiz och OSV!! Telia skulle aldrig köpa in dem nä USCH för dyrt för dem.... Därför jag väljer IPTV KING för Språk Kanaler som jag aldrig får från Telia till vårt Tv-utbud... :(
Thunder80
Inlägg: 239
Blev medlem: mån nov 07, 2016 4:25 pm

Re: piratliga gripen

Inlägg av Thunder80 »

swehub skrev:IP-TV KINGEN får all kärlek. Dom är före sin tid. Kommer tvinga många andra stor fräsare att följa leden och med det menar jag inte teknikmässigt utan enkelheten att se på tv. Inga långa kontrakt, slickade nissar på stan och så vidare.
Bra skrivit av dig håller med dig 1000% :D :D
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: piratliga gripen

Inlägg av FreddyK »

Många leverantörer erbjuder ju faktiskt Playtjänster där man kan streama dom flesta kanaler till vilken TV man vill t.ex. till Chromecast så det är faktiskt inte så dåligt ändå.
Hos vissa kan man ju tom se upp till 1 vecka bakåt i tiden på många kanaler.
Långa kontrakt är ju bara om man nappar på erbjudanden annars kan man säga upp med 1 månads uppsägningstid numera.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
swehub
Inlägg: 103
Blev medlem: tis jan 31, 2017 11:29 pm

Re: piratliga gripen

Inlägg av swehub »

FreddyK skrev:Många leverantörer erbjuder ju faktiskt Playtjänster där man kan streama dom flesta kanaler till vilken TV man vill t.ex. till Chromecast så det är faktiskt inte så dåligt ändå.
Hos vissa kan man ju tom se upp till 1 vecka bakåt i tiden på många kanaler.
Långa kontrakt är ju bara om man nappar på erbjudanden annars kan man säga upp med 1 månads uppsägningstid numera.

Du måste oftast vara grön hos fogden... Stort problem för många. Ja det finns många play tjänster och deras tid bakåt är fenomenal, sitter och kollar nu på flera men det är så rörigt. Stadsnät hit och dit! Ip tv kingen slår dom. Alla kanaler rakt av och inget krångel mer än resurser som inte räcket till ibland. Det jobbas ju på det.

Bara C more sport paketet kostar 449 kronor per månad.. Det billigaste jag hittade och det var allt.
Tack för den här tiden =)
Thunder80
Inlägg: 239
Blev medlem: mån nov 07, 2016 4:25 pm

Re: piratliga gripen

Inlägg av Thunder80 »

swehub skrev:
FreddyK skrev:Många leverantörer erbjuder ju faktiskt Playtjänster där man kan streama dom flesta kanaler till vilken TV man vill t.ex. till Chromecast så det är faktiskt inte så dåligt ändå.
Hos vissa kan man ju tom se upp till 1 vecka bakåt i tiden på många kanaler.
Långa kontrakt är ju bara om man nappar på erbjudanden annars kan man säga upp med 1 månads uppsägningstid numera.

Du måste oftast vara grön hos fogden... Stort problem för många. Ja det finns många play tjänster och deras tid bakåt är fenomenal, sitter och kollar nu på flera men det är så rörigt. Stadsnät hit och dit! Ip tv kingen slår dom. Alla kanaler rakt av och inget krångel mer än resurser som inte räcket till ibland. Det jobbas ju på det.

Bara C more sport paketet kostar 449 kronor per månad.. Det billigaste jag hittade och det var allt.
Bra skrivit av dig :D Håller med dig 1000%
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: piratliga gripen

Inlägg av FreddyK »

Ja men är man inte grön så får du inga telefonabb, hyreskontrakt blir svårt osv med.
Inget konstigt med det och jag skulle heller inte ingå några avtal med nån som har skulder.
Inget man kan klandra dom för.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
ErikO
Inlägg: 27
Blev medlem: tor feb 02, 2017 9:10 am

Re: piratliga gripen

Inlägg av ErikO »

FreddyK skrev:Ja men är man inte grön så får du inga telefonabb, hyreskontrakt blir svårt osv med.
Inget konstigt med det och jag skulle heller inte ingå några avtal med nån som har skulder.
Inget man kan klandra dom för.

Word
Skriv svar