Byta mellan TV/Dator

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Mabe1996
Inlägg: 12
Blev medlem: tor aug 04, 2016 4:04 pm

Byta mellan TV/Dator

Inlägg av Mabe1996 »

Tjena jag har köpt abonnemang till smarttv och undrar om det är tillåtet att när man ej kollar på tvn får man då kolla via t.ex. vlc på en dator med m3u fil eller måste man köpa två abonnemang? Tänker om man t.ex. inte vill sitta i sitt rum och kolla utan gå ner till familjen och sätta på det via datorn.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Byta mellan TV/Dator

Inlägg av FreddyK »

Du kan fara ut i rymden och se där om du vill sålänge det inte ses samtidigt nån annanstans.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
swehub
Inlägg: 103
Blev medlem: tis jan 31, 2017 11:29 pm

Re: Byta mellan TV/Dator

Inlägg av swehub »

Som tidigare postar.. Den får användas på en enhet i taget så det är fritt fram att byta. Jag har den optimal lösningen och det är en bärbar med vlc ochså sedan kortar man ner kanal listan själv. Skriver in svenska,swe,sv,Svenska i undertexter på vlc. Nu har man rätt språk på kanaler eller jag menar text :D Ja nu är det bara att koppla in datorn till tv via hdmi och bättre box kan man inte ha tyvärr och en trådlös mus!

Dom skulle kunna ha bara Svenska kanaler, porr och Skandinaviska i ett paket för 175 kronor per månad =)

Regler

Endast en anslutning per konto. Du får inte använda ditt konto på flera enheter samtidigt, även om det är samma hushåll. Det går bra att använda på flera enheter så länge det aldrig används samtidigt.
Tack för den här tiden =)
Skriv svar