Bild-i-bild (PiP)

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Spockis
Inlägg: 6
Blev medlem: sön mar 05, 2017 11:49 am

Bild-i-bild (PiP)

Inlägg av Spockis »

Tja gänget, jag vill först och främst slå ett slag för Formuler z11 Pro-boxen, vilket jävla monster till box, snabb, stabil, lättförståelig, filmkatalogen är en fröjd för ögat (när jag hittade rätt knapp), snygg utformning på appen MyTVonline3, osv, osv. Jag gick från en android app till denna box, och har inte ångrat mig en sekund!!

Nu till en fråga, som jag kanske redan vet svaret på, men jag är inte säker. MyTVonline3 har stöd för Bild-i-bild (PiP), jag har kommit åt den funktionen någon gång, men ganska snabbt stängt av den för säkerhets skull.

Är det OK att använda sig av Bild-i-bild funktionen när jag använder mig av IPTvkings tjänst?
Hur ser det ut i dashboard?
Registreras det att man tittar på två kanaler samtidigt, då det är från samma IP, samma MAC osv.

Tja!
atrix
Inlägg: 807
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Bild-i-bild (PiP)

Inlägg av atrix »

Kul att du har hittat en box som fungerar för dig, som du säger, att titta på två kanaler samtidigt i PiP, så kommer det att registreras som att du använder två konton i stället för ett, vilket kan göra att du blir bannad, vill du får du ju så klart köpa ett till abonnemang, vilket nog känns som en onödig kostnad.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Skriv svar