Samsung App - Undertexter

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

halo
Inlägg: 2
Blev medlem: ons sep 13, 2023 12:53 pm

Samsung App - Undertexter

Inlägg av halo »

Hej,
Samsung + IPTV=Strul, Sant eller falskt?
Bevisa mig gärna fel. Jag har hittills inte hittat någon app som finns tillgänglig för Samsung som klarar av att leverera på den nivå som t.ex. TiviMate gör för Android. IPTV Smarters har ett någorlunda välutvecklat interface, men jag får inte undertexter att fungera alls. På andra appar ser interfacet ut som en blek 90-tals hemsida och där undertexterna presenteras som undertext 1-25. Vilket språk som hör hemma till vilken undertext framkommer inte. Undertexterna finns där, men apparna på just Samsung lyckas inte presentera dessa på ett tillfredsställande sätt.
Sitter ni inne på en gömd juvel i form av en app till Samsung för IPTV - Shoot!
ppp
Inlägg: 2
Blev medlem: tor nov 02, 2023 6:42 pm

Re: Samsung App - Undertexter

Inlägg av ppp »

Samma här, i appen IPTV Smarters står det MultisSubs överallt men oklart hur man får fram någon undertext alls.., samma med TIVP box..
Med appen Smarters STB får man fram Subtitles men inte vilket språk.., får leta blan typ 20 st för hitta rätt, frustrerande, Helpdesk är inte till någon hjälp...
atrix
Inlägg: 807
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Samsung App - Undertexter

Inlägg av atrix »

Jag är TiviMate appen på mina android tv och android box, får fram alla undertexter både på film, tv-serier och på vanlig tv, detta är nog ett problem hos den som har gjort appen till din tv, och inget som ligger hos iptvtjänsten.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
ppp
Inlägg: 2
Blev medlem: tor nov 02, 2023 6:42 pm

Re: Samsung App - Undertexter

Inlägg av ppp »

Får igång det på min mobil som man då kan spegla till teven, men inte så man tänkt sig.., man vill ju köra direkt i teven..
SÅ, verkar som det inte funkar med undertexter i Samsung (Tizen) utan att det får vara Android i teven...
Detta bör IPTVKing uttala på sin hemsida kan man tycka
Skriv svar