Hej,
Är helt grön på IPTVKING, har lyckats installera smart stb på två av mina tv apparater (bubdle på smart stb) och fått igång det på den ena tvn.
Jag vill dock kunna använda tv nummer 2 ibland.
Men på min dashboard kan jag ju bara lägga in en MAC adress.
Hur gör jag för att få igång tv nummer 2 som har en annan MAC adress?
Jag vet att man måste ha 2 abonnemang om man vill kolla samtidigt, men det kommer jag inte göra.
/bolak
Använda på flera enheter
Moderator: otto
Re: Använda på flera enheter
Jag tror du ska skapa en ticket i dashboarden och ställa din fråga där, för jag har ingen erfarenhet av just detta problem, jag gissar rent generellt att det faktiskt inte går då du kan bara ha en mac-address åt gången.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Re: Använda på flera enheter
Ok, har gjort det nu. Det måste väl vara fler här inne som använder sitt abonnemang på flera enheter?
Re: Använda på flera enheter
ja absolut, jag har ju en massa olika enheter som jag använder, men jag har ingen MAC-adress för mina enheter.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Re: Använda på flera enheter
För att lägga till den andra TV:n med en annan MAC-adress, behöver du förmodligen kontakta IPTVKING's support eller logga in på din användarpanel på deras webbplats, om det finns en sådan funktion tillgänglig. Supporten kommer förmodligen att kunna hjälpa dig att lägga till den andra enheten och aktivera tjänsten för denbitlife. Det är vanligt att IPTV-leverantörer har begränsningar på antalet enheter som kan använda samma abonnemang samtidigt, så det är bäst att få hjälp direkt från supporten för att säkerställa en korrekt konfiguration.