Safello

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

lassotheswede
Inlägg: 7
Blev medlem: mån feb 05, 2018 6:14 pm

Re: Safello

Inlägg av lassotheswede »

Min överföring har stoppats 2 ggr nu från Safello. En sak som man verkar bitter erfara är att de tar betalt rejält vid både köp och när man skickar bitcoinen. Skriv in den bitcoinsumma man fått ifrån förlängningen, men ökade ändå till 1008 istället för 1000 jämnt som är priset för 9 mån. Men när man ser den stoppade transaktionen så har den sjunkt till 950 kr, och du kan inte korriger/ändra summan i Safello för transaktionen. Om nu transaktionen går igenom, kommer Kingen bli arg på att det är underbetalat och 1008 kr bortslängda :(
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Safello

Inlägg av atrix »

Skriv en ticket i dashboarden och ta upp detta problem. Då kommer de kunna hjälpa dig.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Sirpower
Inlägg: 2
Blev medlem: lör okt 05, 2019 8:22 am

Re: Safello

Inlägg av Sirpower »

Jag har varit kontakt med dom på ipking genom ticket fick detta svar

Dear

Safello does not have the right to freeze your account.

They can not detect where did you pay to, so they randomly freeze some accounts.

Please contact the Safello support and ask to open your acoount, if they ask you can tell them you bought some crypto before and send it to your other wallet.


You can pay in any other crypto seller websites too, just need to enter our wallet address as destination wallet.

These are some examples but remeber they do not accept Swish:

bt.cx

Changelly.com
Demonaz
Inlägg: 114
Blev medlem: sön mar 05, 2017 8:05 pm

Re: Safello

Inlägg av Demonaz »

Detta är från deras sida:

”Om ditt konto har blivit fruset kan det bero på någon av följande orsaker:

Du har skickat bitcoin till en darknet-adress eller du försöker sända pengar till darknet.

Du har betalat för illegala IPTV-tjänster eller du har använt Safellos plattform för en direktbetalning.

Dessa aktiviteter är ett brott emot Safellos användarvillkor.”
Eh?
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Safello

Inlägg av atrix »

Demonaz skrev: fre sep 16, 2022 8:55 pm Detta är från deras sida:

”Om ditt konto har blivit fruset kan det bero på någon av följande orsaker:

Du har skickat bitcoin till en darknet-adress eller du försöker sända pengar till darknet.

Du har betalat för illegala IPTV-tjänster eller du har använt Safellos plattform för en direktbetalning.

Dessa aktiviteter är ett brott emot Safellos användarvillkor.”
Ja, och för att undvika detta så bör man kanske som jag tidigare skrivit flera gånger ha ett eget konto utanför Safello, så man köper hos safello och sedan skickar iväg till sin egna plånbok utanför Safello, och det kan dom inte säga något om alls. Man skickar sedan alltså från sin egna plånbok till IPTVKing, egen plånbok t.ex: Trust wallet eller Change, jag har använt Trust Wallet, fungerar jättebra.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Vicke
Inlägg: 11
Blev medlem: tis okt 22, 2019 7:40 am

Re: Safello

Inlägg av Vicke »

Eftersom jag är fryst Safeello så undrar jag om någon vet om det funkar att överföra från bt.cx till trust wallet? Verkar som om deras express överföring bara går att göra till eget registrerat konto
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Safello

Inlägg av atrix »

Skapa då en egen wallet, som jag precis beskrev i inlägget ovan.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Joli
Inlägg: 1
Blev medlem: tor okt 06, 2022 5:03 pm

Re: Safello

Inlägg av Joli »

Kan man köpa direkt via Trust Wallet och sedan betala eller är det smidigare/mindre krångel att köpa via t.ex bt.cx för att sedan skicka till sitt konto på Trust Wallet?
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Safello

Inlägg av atrix »

köp genom bt.cx eller safello och skicka sedan till din plånbok i trust wallet.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Sirpower
Inlägg: 2
Blev medlem: lör okt 05, 2019 8:22 am

Re: Safello

Inlägg av Sirpower »

Har alla länder samma problem att betala eller är det bara Sverige?
Skriv svar