Blockering

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

falle
Inlägg: 7
Blev medlem: tis dec 29, 2020 9:49 pm

Blockering

Inlägg av falle »

Hej
Min kompis har blivit blockerad av någon konstig anledning.
Och kör han diagnostik i dashboarden blir det check på alla punkter utom punkten admin, där står det ”fix it” och trycker man där står det ”Contact support” men det finns ingen knapp för det i dashboarden längre, som det fanns tidigare.
Så hur kontaktar man supporten?

När han ska starta portalen i boxen får han meddelande att ”kontot är blockerat, kontakta din iptvleverantör och felkod 7”
Vi köpte våra formuler GTV boxar samtidigt i december förra året och gjorde samma inställningar och förlängde våra abonnemang för hela 2022.
Min box fungerar perfekt och har även testat kompisens box hemma hos mig men utan resultat.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Blockering

Inlägg av atrix »

I dashboarden så skapar du en ticket och berättar vad som har hänt, så kommer ni nog få hjälp.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
falle
Inlägg: 7
Blev medlem: tis dec 29, 2020 9:49 pm

Re: Blockering

Inlägg av falle »

Ja tack:)
hittade det till slut och supporten löste det inom en timme. Han fick ett nytt username och password sen fungerade det igen:)
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Blockering

Inlägg av atrix »

Skönt att det löste sig!
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Skriv svar