Det har blivit för krångligt och otydligt att betala

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Magnusf
Inlägg: 12
Blev medlem: mån nov 06, 2017 6:32 pm

Det har blivit för krångligt och otydligt att betala

Inlägg av Magnusf »

Jag hade tänkt (och hoppas fortfarande kunna göra det) förlänga med det pågående julerbjudandet.

Tyvärr har betalningsförfarandet blivit för krångligt och otydligt. Det känns inte längre säkert att betala eftersom instruktionerna dels inte stämmer överens med de gränssnitt man kommer till (btcswe eller safello) och sedan måste väldigt många uppgifter registreras.

Det vore bra om åtminstone instruktionerna stämde överens med de vyer man ser hos btcswe och safello så att man vet att man gör rätt. Förr var instruktionerna glasklara, även om betalningen även då var småknepig. Då var man åtminstone trygg i att man gjorde rätt så länge man följde stegen i instruktionerna.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Det har blivit för krångligt och otydligt att betala

Inlägg av atrix »

Har du följt detta:

https://www.iptvking.me/swish-betalning/

Om du har gjort det, snälla berätta vad det är som är otydligt, så ska vi försöka hjälpa dig.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Magnusf
Inlägg: 12
Blev medlem: mån nov 06, 2017 6:32 pm

Re: Det har blivit för krångligt och otydligt att betala

Inlägg av Magnusf »

Gränssnittet hos Safello ser inte ut som i filmen eller som i beskrivningen.

Kan tyvärr inte bifoga skärmdump men det enda fält jag kan fylla i är ”Jag vill köpa för”.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Det har blivit för krångligt och otydligt att betala

Inlägg av atrix »

I Safello måste du ange en adress till en plånbok, den adressen är den som IPTVKing har, så ange bara den, den kommer att dyka upp efter du har angett hur mycket btc du vill betala och hur du ska betala. Om du har en egen plånbok, så kan du bara överföra från plånbok->transaktioner->skicka krypto.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Magnusf
Inlägg: 12
Blev medlem: mån nov 06, 2017 6:32 pm

Re: Det har blivit för krångligt och otydligt att betala

Inlägg av Magnusf »

Jag ska alltså först köpa btc via Swish? Sedan ska jag gå till någon annan sida och föra över till er plånbok?

Min poäng är att Safello inte ser ut som ni beskriver. Det var enklare och tydligare att betala tidigare. Även om förfarandet varit omständigt genom åren har era instruktioner varit väldigt tydliga, steg för steg. Följde man dom blev det rätt. Så är det tyvärr inte nu.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Det har blivit för krångligt och otydligt att betala

Inlägg av atrix »

Köp BTC, skicka till adressen du har fått, enklare kan det inte bli.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Magnusf
Inlägg: 12
Blev medlem: mån nov 06, 2017 6:32 pm

Re: Det har blivit för krångligt och otydligt att betala

Inlägg av Magnusf »

Jo, det kan bli enklare. Era instruktioner stämmer inte med hur det ser ut. Det är bara det jag försöker förklara.

Jag tvivlar inte på att du tycker att det är enkelt men jag anser mig inte vara helt tappad bakom en vagn, och jag har som sagt kunnat följa era instruktioner tidigare, men nu går det inte längre eftersom de inte stämmer.

Kan du/ni inte titta och se hur Safello ser ut nu och ändra så att instruktionerna stämmer?
Skriv svar