Nytt abonnemang till TVIP S-Box v.410

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Mollan
Inlägg: 13
Blev medlem: tor jan 25, 2018 5:48 am

Nytt abonnemang till TVIP S-Box v.410

Inlägg av Mollan »

Jag har en v.410 box som inte är använd på ett par år och nu skulle min son ha den, min fråga är då hur jag gör för att teckna ett nytt abonnemang till den? Vi är superotekniska och förstår inte hur vi ska få nåt till boxen🥺. Jag köpte den för ett par år sedan här på IP tvking men då var den redan färdiginstallerad och sen var bara att mejla in en MAC adress som står på boxens etikett så fungerade den. Startar jag bogen idag så står det bara iptv på tvn en stund sen blir allt svart. Snälla vet någon hur jag löser detta?
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Nytt abonnemang till TVIP S-Box v.410

Inlägg av atrix »

Följ instruktionerna här:

https://www.iptvking.me/instruktioner/i ... vip-s-box/

Eller skapa en ticket i dashboarden och berätta om din situation, så kanske supporten kan hjälpa dig.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Mollan
Inlägg: 13
Blev medlem: tor jan 25, 2018 5:48 am

Re: Nytt abonnemang till TVIP S-Box v.410

Inlägg av Mollan »

Kan jag ha mer än en MAC adress i daschboarden? Jag har redan en egen likadan hemma som fungerar bra och nu vill sonen ha en egen, kan jag ha båda i min daschboard?
Sorry om det är dumma frågor men jag/vi suger fett på denna tekniken🥺
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Nytt abonnemang till TVIP S-Box v.410

Inlägg av atrix »

Om din son ska ha ett abonnemang måste han ha ett eget, ni kan inte dela på ett eftersom din MAC adress är bunden till denna box och ditt abonnemang. Så din son måste ha ett eget.

EDIT: ja, du kan absolut ha ett eller flera abonnemang på ditt konto. Då ena strömmen är bunden till din box, och den andra strömmen är bunden till din sons box. Men läs även här: https://www.iptvking.me/migrera-fran-tvip-boxar/
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Mollan
Inlägg: 13
Blev medlem: tor jan 25, 2018 5:48 am

Re: Nytt abonnemang till TVIP S-Box v.410

Inlägg av Mollan »

Tack för bra och tydligt svar.
Hur går jag vidare med att få till ett nytt abonnemang till min sons box via mitt konto?
Jag har tillräckliga problem med att bara förlänga mitt eget🥺
Jag tycker det är ganska luddigt att förstå och hantera min daschboard så att bara hänvisa mig dit är gaska bortkastad hjälp tyvärr. Skulle uppskatta en ”förklaring” för dummies😃
Skriv svar