Får inte EPG att funka KODI

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Får inte EPG att funka KODI

Inlägg av FreddyK »

Du kan ju förstås göra fler listor och lägga till andra källor osv med xtream editorn så kan ju vara bra om man vill göra det.
Men dom sakerna är det jag redan gör iofs i TVheadend där jag kan fixa grupper och flera källor osv och få upp allt i samma klient. Svensk text på alla kanaler med tack varje att tvheadend konverterar om texten till ett format som Kodi förstår.
Skönt att kunna välja texttv textningen på bla engelska kanalerna med då DVB textningen är otroligt ful.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Användarvisningsbild
Fredde
Inlägg: 44
Blev medlem: fre nov 25, 2016 5:02 pm

Re: Får inte EPG att funka KODI

Inlägg av Fredde »

FreddyK skrev:Du kan ju förstås göra fler listor och lägga till andra källor osv med xtream editorn så kan ju vara bra om man vill göra det.
Men dom sakerna är det jag redan gör iofs i TVheadend där jag kan fixa grupper och flera källor osv och få upp allt i samma klient. Svensk text på alla kanaler med tack varje att tvheadend konverterar om texten till ett format som Kodi förstår.
Skönt att kunna välja texttv textningen på bla engelska kanalerna med då DVB textningen är otroligt ful.
Inte fördjupat mig i tvheadend men verkar ju bra.
jockas
Inlägg: 56
Blev medlem: tor nov 03, 2016 11:12 am

Re: Får inte EPG att funka KODI

Inlägg av jockas »

Men åter till problemet trådskaparen och åtminstånde jag har
Någon som vet varför inte epg fungerar längre på kodi och framförallt varför
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Får inte EPG att funka KODI

Inlägg av FreddyK »

Då jag r så får jag iaf ner EPG för både vanliga och extra EPG'n som finns.
Inte undersökt filerna däremot kanske är dom inte uppdaterade med ny EPG i filerna eller nåt.
Den där xtream EPGn ska väl vara baserad på rytecs EPG har jag för mig som slagits ihop.
Samma EPG som används på OpenPLi baserade images på Enigma2 boxar.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Henke
Inlägg: 13
Blev medlem: mån jan 30, 2017 5:12 pm

Re: Får inte EPG att funka KODI

Inlägg av Henke »

Jag får det inte heller att fungera. Har testat med iptvking och den andra serven som det tipsades om i tråden men ingen epg vill dyka upp.

Henke
Användarvisningsbild
Fredde
Inlägg: 44
Blev medlem: fre nov 25, 2016 5:02 pm

Re: Får inte EPG att funka KODI

Inlägg av Fredde »

Jag kör med http://epg.xtream-tv.rs/files/epg/merged/guide.xml.gz och det funkar bra. Men som jag skrev här i tråden innan så skapade jag ett konto på https://xtream-editor.ch/en/ och mappade epg till vardera kanal. Om det går utan att ha ett konto o mappa manuellt där vågar jag inte gå i god för då jag inte testat detta men sägs att det oxå ska funka i här i tråden.
kinget
Inlägg: 2
Blev medlem: tis jan 31, 2017 1:10 pm

Re: Får inte EPG att funka KODI

Inlägg av kinget »

Min EPG fungerar inte heller.
Har testat alla tänkbara alternativ.
Någon som testat xmltv.se ? Begriper inte hur det fungerar...
mussen
Inlägg: 2
Blev medlem: tor feb 02, 2017 9:41 am

Re: Får inte EPG att funka KODI

Inlägg av mussen »

varför funkar inte epg i kodi med länken
Skriv svar