Köpt nytt abonnemang men kan inte aktivera

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

aaka
Inlägg: 6
Blev medlem: tis jan 12, 2021 9:04 pm

Köpt nytt abonnemang men kan inte aktivera

Inlägg av aaka »

Har mailat sedan 26:e december utan att få svar. Provar denna vägen nu. Har betalt för ett nytt abonnemang men när jag skall logga in går det inte.
Vet inte hur jag skall göra och är väldigt oteknisk men har fått det att fungera tidigare år. Vi har två abonnemang och nu har vi 30 dagar kvar på det ena + ett nytt år på samma. Så det verkar som att vi har köpt nytt abonnemang på fel konto. Det gör mig detsamma men jag vill förlänga det andra abonnemanget också men det går inte eftersom mailadressen är stängd/avslutad. Innan vi förlängde så slutade boxen att fungera, vet inte om det är något tekniskt fel eller att abonnemanget höll på att gå ut. Pls help :(
john12
Inlägg: 8
Blev medlem: mån feb 05, 2018 7:35 pm

Re: Köpt nytt abonnemang men kan inte aktivera

Inlägg av john12 »

Samma sak för mig, jag hade ett abonnemang med 2 mån kvar köpte ett år till...
Men då fick jag inte igång appen Smart STB på TV...HAr mejlat ett par ggr men inget svar

Funderar om man ska ominstallera om appen..men vet inte hur man avinstallerar den på min Samsung TV.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Köpt nytt abonnemang men kan inte aktivera

Inlägg av atrix »

Sluta mejla, det är ingen som svara på mejl, gör på rätt sätt istället så får du svar.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Tompaguld
Inlägg: 7
Blev medlem: lör nov 24, 2018 7:25 am

Re: Köpt nytt abonnemang men kan inte aktivera

Inlägg av Tompaguld »

atrix skrev:Sluta mejla, det är ingen som svara på mejl, gör på rätt sätt istället så får du svar.
Vad är rätt sätt?
Tompaguld
Inlägg: 7
Blev medlem: lör nov 24, 2018 7:25 am

Re: Köpt nytt abonnemang men kan inte aktivera

Inlägg av Tompaguld »

Tompaguld skrev:
atrix skrev:Sluta mejla, det är ingen som svara på mejl, gör på rätt sätt istället så får du svar.
Vad är rätt sätt?
Hur ska man kontakta supporten?
aaka
Inlägg: 6
Blev medlem: tis jan 12, 2021 9:04 pm

Re: Köpt nytt abonnemang men kan inte aktivera

Inlägg av aaka »

Vad är rätt sätt? Tror du vi hade mailat och skrivit här om vi vetat? Det har fungerat jättebra att maila tidigare. Kul om man kunde få hjälp istället för spydigheter.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Köpt nytt abonnemang men kan inte aktivera

Inlägg av atrix »

Jag vet inte hur många gånger jag har upprepat detta här i forumet, ibland är det bra att också läser andras poster.. Men skapa en ticket i dashboarden, det är så de vill att man gör. Detta stod klart och tydligt på hemsidan tidigare, men jag tror att dom kan har gjort ett misstag när de backade tillbaka senaste sidan med reklamen om lite bättre pris. Nu ser hemsidan ut som den gjort för väldigt länge sedan..
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
aaka
Inlägg: 6
Blev medlem: tis jan 12, 2021 9:04 pm

Re: Köpt nytt abonnemang men kan inte aktivera

Inlägg av aaka »

atrix skrev:Jag vet inte hur många gånger jag har upprepat detta här i forumet, ibland är det bra att också läser andras poster.. Men skapa en ticket i dashboarden, det är så de vill att man gör. Detta stod klart och tydligt på hemsidan tidigare, men jag tror att dom kan har gjort ett misstag när de backade tillbaka senaste sidan med reklamen om lite bättre pris. Nu ser hemsidan ut som den gjort för väldigt länge sedan..
Jag såg det i en annan tråd och försökte göra en ticket, men som jag skrev är jag inte ett dugg teknisk så jag lyckades inte. Men då får jag väl prova igen.
aaka
Inlägg: 6
Blev medlem: tis jan 12, 2021 9:04 pm

Re: Köpt nytt abonnemang men kan inte aktivera

Inlägg av aaka »

Nej det enda jag hittar om Ticket går inte att göra ngt med. Och på det nya kontot kan jag bara förlänga. Och det är ju inte det kontot jag vill förlänga utan det jag inte har inloggning till längre. Så det får bli play framöver istället :o Det har varit bra här så länge det varade.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Köpt nytt abonnemang men kan inte aktivera

Inlägg av atrix »

1) På vänstra sidan i dashboarden finns knappen Tickets, för musen över den och klicka, då öppnas ett nytt fönster på högra sidan.
2) Du ser nu Tickets, Orders, New Ticket
3) Klicka på New Ticket
4) Välj vad det är för slags ticket längst upp
5) Skriv i ämnesraden vad det handlar om
6) Skriv sedan vad ditt problem är, att det gäller ett annat konto du inte kan komma in på längre, förklara tydligt, att det inte är detta konto, utan ett annat.
7) Tryck på Submit knappen.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Skriv svar