Inget fungerar, allt svart

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Mollan
Inlägg: 13
Blev medlem: tor jan 25, 2018 5:48 am

Inget fungerar, allt svart

Inlägg av Mollan »

Hej
Mitt abonnemang har inte fungerat alls på flera månader, det är bara helt svart på tv-skärmen och det finns endast en vit svart roterande pryl stundtals, denna snurra en kort stund då jag trycker på ”ladda om sidan”. Det enda som funkar lite är om jag trycker på ”meny” på fjärren så kommer det upp en ruta på skärmen där jag kan välja ”ladda om sidan” och händer endast det som jag skrev innan Det verkar som boxen försöker ladda in nåt.
Jag har mailat supporten långt mer än 10 gånger men ingen svarar, så mycket för bra support.
Det går inte ens att stänga av boxen, den lilla blå dioden som indikerar att boxen är på är alltid tänd, drar jag ur strömmen någon dag och sätter tillbaka den så lyser den blå igen.
Jag har en TVIP S - Box v.410 som är köpt tillsammans med abonnemang installerad och klar så jag har inga kunskaper alls om hur detta fungerar igentligen.
Jag är inne på mitt tredje år och varit nöjd tills för 3-4 månader sedan då allt svartnade.

Det suger ju att ingen på IP-TV King vill göra nåt för att hjälpa mig, jag har ju ändå betalt för ett års abonnemang Som går ut 2021-01-31 enligt dashboard.

Jag kan inget om det här och dashborden förstår jag mig inte på alls och är i stort behov av hjälp, och då på en barnunges tekniska nivå tyvärr.
atrix
Inlägg: 806
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Inget fungerar, allt svart

Inlägg av atrix »

Gå till dashboarden och skapa en ticket och skriv till dem där. Där får man svar inom en timme oftast.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Skriv svar